Bekijk originele versie : Attentie: moslims die met niet-moslims daten!!
Ik vraag het me af he, stel je voor je houdt van je vriend of vriendin, diegene is geen moslim, maar je houdt toch veel van diegene, heb je dan niet zo iets van dat je niet wilt dat diegene pijn gaat lijden in de hel??? Ik bedoel wil je diegene dan niet inlichten over de islam??? En ja we weten allemaal dat een relatie haram is, maar daar gaat het nu niet om.....
Goede topic!!
jammer genoeg weet ik hier het antwoord niet op.
je hoort vaak mensen die een relatie beginnen met een nederlandse en dat ze daardoor meer is te weten gekomen van de Islam. Als je relatie niet had zou ze je nooit echt hebben kunnen vertrouwen. Maar een relatie voor huwelijk mag ook weer niet..
Misschien dat iemand anders hier antwoor dop kan geven want ik zit ook met deze vraag in me hoofd.
Afrowoman
18-12-2002, 14:09
als je echt van diegene houdt zou ik toch wel willen dat hij een moslim word
Origineel gepost door helleau
ja maar diegene moet toch geen moslim worden voor jou??? Als ik verliefd werd op een niet moslim en ik hield echt van hem dan zou ik hem in ieder geval proberen te interesseren voor de islam, ik bedoel hij moet geen moslim worden zodat ie met mij mag trouwen enne razer bedankt dacht er gisteravond over na hoe bedoel je verslaafd:hihi:
Dat is ze moet het niet doen om mij dan. Dat zou niet goed zijn want wat als het niet goed gaat of ik zou doodgaan. Is ze dan niet meer moslims en de kinderen dan (als die er zijn dan)
Maar wat bedoel je met laatste stukje, hoezo verslaafd?
ow ik snap het al hahah :haha: is bij mij ook als ik in me bed lig kom ik ook met goede onderwerpen maar als ik wakker word ben ik ze alweer vergeten. :D
Tofu-in-de-fik
18-12-2002, 19:26
Op de dag der opstanding staat je ongelovige buurman/collega/vrienden tegenover je met Allah als rechter, en je ongelovige buurman gaat jou de schuld geven dat je hem nooit iets over de islam hebt verteld, en dat hij op die manier er nooit is achtergekomen hoe de islam precies in elkaar zit, en weet je wat? Je krijgt nog de schuld ook, je moet altijd je best doen om mensen wat over de islam te vertellen en ze van alles uitteleggen, dan kunnen ze je strax ook niet daarvan beschuldigen. Geloof me..
Ik ben ook met een moslim.Ik wil het zelf ook worden?niet voor hem maar voor mijn eigen.
Tofu-in-de-fik
18-12-2002, 21:46
Origineel gepost door vdb_16
Ik ben ook met een moslim.Ik wil het zelf ook worden?niet voor hem maar voor mijn eigen.
Moge de Almachtige je bijstaan!!
Origineel gepost door helleau
Ik vraag het me af he, stel je voor je houdt van je vriend of vriendin, diegene is geen moslim, maar je houdt toch veel van diegene, heb je dan niet zo iets van dat je niet wilt dat diegene pijn gaat lijden in de hel??? Ik bedoel wil je diegene dan niet inlichten over de islam??? En ja we weten allemaal dat een relatie haram is, maar daar gaat het nu niet om....
Waarom zou diegene in hel lijden??
Origineel gepost door Tifah
Waarom zou diegene in hel lijden??
hahaha, omdat de hel geen pretje is :p
Origineel gepost door doc25
hahaha, omdat de hel geen pretje is :p
Tja, het leven is soms ook geen pretje. ;)
Raar dat men een niet-moslim gelijk bestempelt als ongelovige. Al gelooft men niet in God, hoe komt diegene erbij dat de ongelovige zal branden in hel? Vind het allemaal bullsh*t zeg! Men lijkt alwetend te zijn...
Tja, het leven is soms ook geen pretje. ;)
Raar dat men een niet-moslim gelijk bestempelt als ongelovige. Al gelooft men niet in God, hoe komt diegene erbij dat de ongelovige zal branden in hel? Vind het allemaal bullsh*t zeg! Men lijkt alwetend te zijn...
jij kan ook overdrijven zeg. Jij beschuldigt mensen van "alwetendheid" maar je doet precies hetzelfde !
jij kan ook overdrijven zeg. Jij beschuldigt mensen van "alwetendheid" maar je doet precies hetzelfde !
Heb nooit beweerd alwetend te zijn noch gedaan alsof ik dat ben. Ik vind dat niemand WEET waar iemand zal belanden (hemel or hell), dus waarom zou iemand al oordelen als ie er geen bal van afweet?
Heb nooit beweerd alwetend te zijn noch gedaan alsof ik dat ben. Ik vind dat niemand WEET waar iemand zal belanden (hemel or hell), dus waarom zou iemand al oordelen als ie er geen bal van afweet?
en jij weet dat ongelovigen NIET naar de hel gaan ?
en jij weet dat ongelovigen NIET naar de hel gaan ?
Ik heb niet beweerd dat ze WEL of NIET naar de hel gaan. Vind het alleen niet netjes dat mensen gelijk dingen roepen waarvan ze niks van afweten. En met dat zinnetje beweer IK ook niet dat ik er dus WEL van afweet. Ik denk ik zeg dat er maar bij, want ik merk dat er wel heel erg scherp op mijn woorden wordt gelet.
Ik heb niet beweerd dat ze WEL of NIET naar de hel gaan. Vind het alleen niet netjes dat mensen gelijk dingen roepen waarvan ze niks van afweten. En met dat zinnetje beweer IK ook niet dat ik er dus WEL van afweet. Ik denk ik zeg dat er maar bij, want ik merk dat er wel heel erg scherp op mijn woorden wordt gelet.
ben je paranoide aan het worden ofzo ? :p
ik zou zeggen, laten we met z'n allen wat meer kennis opdoen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.