Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kennismaking voor het huwelijk?

LZN
18-12-2002, 13:49

Salaam allemaal, ik heb een serieuze vraag voor iedereen die niet getrouwd is. Vinden jullie dat je de man of vrouw met wie je later trouwt of wil trouwen moet leren kennen voor het huwelijk plaats vind? En dan bedoel ik ook gewoon echt leren kennen, en niet alleen elkaar kennen via foto's of telefoongesprekken of iets derg. Graag serieuze reacties..

Itsjustme
18-12-2002, 13:51
normaal

Nawal19
18-12-2002, 14:04
Woellah dat is de vraag die mezelf keer op keer stel. Ik chat nu al 5 maanden met een moultaziem. Hij is super aardig en weet heel veel te vertellen als het om Islam gaat. Hij blijft me wel steeds vragen of hij me mag zien. Wat ik hem dan vertel is dat hij moet weten dat het haram is om elkaar te zien. Zelfs als je verloofd bent mag je niet schrijven, bellen of weggaan met elkaar(zonder dat er een derde persoon bij is). Hij vertelt dan dat we niet meer in 3ahed Rasoel leven en zegt dat het in deze tijd haast niet meer mogelijk is om zomaar naar een meisje te stappen om haar hand te vragen!!!! Ewaa, wat moeten wij meisjes dan?? Onze man( zoals velen hebben gedaan)uit marokko halen???? Ik zeg niet dat het fout is, maar ik kan het ook niet goed praten. Hoe de mannen nu denken over het meisje, komt gedeeltelijk door de meisjes zelf. Het gedrag van enkele is niet goed te praten. Maar ja, ik wil zelf niet ontmoeten met deze man. Het is niet volgens de regels van de Islam.

Afrowoman
18-12-2002, 14:07
met de foto's en al die andere dingen let je alleen maar op de uiterlijk!!!!! wie zegt dat hij/zij altijd zo mooi blijft!!!!!!

PerfectTangawia
18-12-2002, 14:20

hey, ja ik heb nooit een relatie genomen .. ben dat ook niet van plan.. maar ik zou een jongen wel graag beter willen leren kennen en je kan dan meteen weten... ben je verliefd.(ga je ervoor) ben je niet verlied..(houdt het op).. liefs tangawia

Drugsdealer
18-12-2002, 14:22
Ik ben ooit getrouwd geweest, ik was toen 20 jaar... Ik ken het meisje misschien net 4 maanden alles klikte ik dacht van zonde om tijd te verspillen... gelijk trouwen na een half jaar weas ik alweer gescheiden.... Zodra je met een persoon samen leeft in een huis dan is het heel anders dan als je iemand buiten is..... Ik heb mijn lesje geleerd.... sowieso moet je denken een persoon minstens een jaar kennen voordat je echt aan trouwen gaat denken... dat betekend nog steeds niet dat je de persoon goed kent.... maar je kent haar toch iets beter.... Gegroent, Drugsdealer Advertentie: NU 10 spuitjes voor 250 EURO! www.drugsdealer.nl

Sawsen
18-12-2002, 14:22
Er is niks mee om een jongen beter te leren kennen voordat je serieuze stapen gaat zetten maar je moet wel je grenzen weten vind ik en het is ook beter om niet met elkaar alleen af te spreken

PerfectTangawia
18-12-2002, 14:30
Origineel gepost door Sawsen Er is niks mee om een jongen beter te leren kennen voordat je serieuze stapen gaat zetten maar je moet wel je grenzen weten vind ik en het is ook beter om niet met elkaar alleen af te spreken juist ik geef je helemaal gelijk... IK STA ACHTER JE.. liefs tangawia

chaima20
18-12-2002, 14:45
ik vind dat zeker belangrijk om je toekomstige man te leren kennen voor het huwelijk want je moet toch weten hoe hij is en hoe hij in elkaar zit, mischien kom je erachter hoe hij is en dan wil je helemaal niet meer met hem trouwen.dus meiden leer de jongen van je dromen eerst voor je met hem trouwt. xxxxxxxxxxxxxxxxjes????????????????

Drugsdealer
18-12-2002, 14:49
Dus we kunnen concluderen dat de mensen die elkaar voor het huwelijk niet hebben gezien een minder goede huwelijk hebben?