Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Oproep: el hadj vanuit België

HoneyBee
02-10-2010, 10:34

Salaamoe aleikoem, Ik heb een vraag en tevens een oproep als er iemand is die kan helpen. Het gaat namelijk om het volgende; Ik heb een tante in België wiens man is overleden en dus weduwe is. Zij wil dit jaar graag naar el Hadj bi idni allah met haar broer, namelijk mijn vader. Mijn vader had hier een reisbureau gevonden met wie hij de bedevaart wilde maken en heeft haar paspoort met de zijne en die van mijn moeder ingeleverd, geboekt en alles. Helaas is een visum haar geweigerd omdat ze Belgische paspoort heeft en vanuit Nederland de bedevaart wil maken. Het is niet mogelijk om vanuit Nederland een visum te krijgen. En in België kun je alleen via een reisbureau een visum verkrijgen en niet als individu bij het consulaat van SA. Nu heeft zij in België een aantal reisbureau's aangesproken maar zij willen haar niet helpen omdat ze anders met hun mee moet. Volgens het consulaat moet zo een reisbureau alleen maar bereid zijn haar paspoort mee te sturen voor een visum, en als zij deze heeft vanuit België, is zij vrij te reizen van waar ze maar wil. Maar niemand wil deze arme weduwe helpen door haar de mogelijkheid te bieden om haar een visum te verschaffen via hun omdat ze alleen maar geld willen verdienen. Djazaakoem allah, kent er iemand misschien een betrouwbare reisbureau die el gair wil doen en deze gair incha'allah in zijn doenja en agira terug zal vinden en deze weduwe wil helpen door haar te helpen aan een visum? Eventueel tegen een vergoeding als dit noodzakelijk is. Zij wil zo graag naar el hadj met haar broer en als zij deze kans niet krijgt, dan zal ze wellicht niet kunnen gaan.