Bekijk volle/desktop versie : Wel of geen wiegje aanschaffen?



Pagina's : [1] 2

01-10-2010, 10:55
Hoi Dames,

Misschien kunnen jullie mij adviseren?

Ik heb al een babykamer aangeschaft met ledikantje. Ik twijfel nu of ik ook een wiegje moet kopen, zodat de baby de eerste paar weken bij mij op de slaapkamer kan slapen. Ik dacht eerst gewoon om de kinderwagenbak naast mijn bed te zetten voor de nachten en overdag gewoon de baby in het ledikantje op haar eigen slaapkamer?

Wat kunnen jullie mij adviseren?

thanks!

01-10-2010, 10:59


wiegje erbij voor op jullie kamer is handig, maar niet noodzakelijk, je kunt gewoon ook de ledikant naast je bed zetten

01-10-2010, 11:01

Citaat door -Bubbels-:
wiegje erbij voor op jullie kamer is handig, maar niet noodzakelijk, je kunt gewoon ook de ledikant naast je bed zetten



Als ik het ledikantje op de kamer zet, zal het hier echt krap zijn, naast mijn bed. Daarnaast wilde ik de baby overdag op haar eigen kamer zetten, zodat ze daar ook kan wennen, of zal dat niets uitmaken?

01-10-2010, 11:06

Citaat door amous2010:
Als ik het ledikantje op de kamer zet, zal het hier echt krap zijn, naast mijn bed. Daarnaast wilde ik de baby overdag op haar eigen kamer zetten, zodat ze daar ook kan wennen, of zal dat niets uitmaken?



ik liet mijn kindje de 1e maand ook gewoon overdag op onze kamer in een ledikant..
en na 1 maand gewoon overdag en de nacht in eigen kamer , en dat accepteerde zo ook..

maar als jullie kamer dan erg krap gaat worden dan is zo een wiegje wel ene optie. maar vergeet niet dat die rieten wiegjes minder lang zijn, maar wel aardig breed

01-10-2010, 11:07



Citaat door amous2010:
Hoi Dames,

Misschien kunnen jullie mij adviseren?

Ik heb al een babykamer aangeschaft met ledikantje. Ik twijfel nu of ik ook een wiegje moet kopen, zodat de baby de eerste paar weken bij mij op de slaapkamer kan slapen. Ik dacht eerst gewoon om de kinderwagenbak naast mijn bed te zetten voor de nachten en overdag gewoon de baby in het ledikantje op haar eigen slaapkamer?

Wat kunnen jullie mij adviseren?

thanks!



kinderwagenbak zou ik liever niet doen want is niet echt lkkr voor zijn/haar rugje als de baby daar heel de nacht in moet gaan liggen
in zo een kinderwagenbak is hooguit 3 uurtjes meer dan genoeg
dus wat je kan doen is de baby gewoon in zijn eigen kamertje laten slapen en een babyfoon gebruiken kan je elk geluid horen.
ik heb zelf 1gekocht voor mijn dochter met een kleine camera heel handig en je kan zo ook gelijk een oogje houden op het kind emsschien is dat een optie

01-10-2010, 11:07
Ik had ook een wiegje, maar is eigenlijk zonde want je gebruikt het niet.

Overdag slapen in eigen bedje en de eerste weken zou je haar gewoon in de kinderwagenbak naast je kunnen laten slapen. Mijn eerste heeft twee weken bij mij op de slaapkamer geslapen en mijn tweede maar een paar dagen en dan gewoon naar hun eigen slaapkamer.

01-10-2010, 11:09

Citaat door -Bubbels-:
ik liet mijn kindje de 1e maand ook gewoon overdag op onze kamer in een ledikant..
en na 1 maand gewoon overdag en de nacht in eigen kamer , en dat accepteerde zo ook..

maar als jullie kamer dan erg krap gaat worden dan is zo een wiegje wel ene optie. maar vergeet niet dat die rieten wiegjes minder lang zijn, maar wel aardig breed



wat fijn dat je kind makkelijk overging naar de eigen kamer.

Ik twijfel nu inderdaad, ook omdat zo'n wiegje maar voor korte duur is.

01-10-2010, 11:13
ik had een wiegje gebruikt, en vond het erg handig, ze sliep er ook overdag in tot 4 maanden volgens mij...dus ik heb er echt gebruik van gemaakt...pas daarna heb ik haar in haar kamertje gedaan, en het ging meteen goed

01-10-2010, 11:16
Ik had ook een wiegje. Uiteindelijk heb ik het niet gebruik behalve eerst paar weken gewoon in de living. Je kindje groeit zo snel dat het wiegje niet meer bruikbaar is na een paar weken.
Maar mn zoontje slaapt gewoon in zn ledikant van in het begin.

01-10-2010, 11:17
Ik wilde eerst ook geen wiegje kopen maar toen zag ik een leuke en toch wel gekocht en daar ben ik achteraf heel blij mee. Ze heeft er heel lang in geslapen bij ons op de kamer.

Ik zou het dus wel aanraden!

01-10-2010, 11:18

Citaat door Rouwayda:
ik had een wiegje gebruikt, en vond het erg handig, ze sliep er ook overdag in tot 4 maanden volgens mij...dus ik heb er echt gebruik van gemaakt...pas daarna heb ik haar in haar kamertje gedaan, en het ging meteen goed



Zo'n wiegje ziet er ook schattig uit vind ik. Gelukkig dat de overgang goed ging.

01-10-2010, 11:19

Citaat door ik_gewoon:
Ik had ook een wiegje. Uiteindelijk heb ik het niet gebruik behalve eerst paar weken gewoon in de living. Je kindje groeit zo snel dat het wiegje niet meer bruikbaar is na een paar weken.
Maar mn zoontje slaapt gewoon in zn ledikant van in het begin.



maar ging je bij je zoontje ook elke nacht eruit om de voeding te geven? dat lijkt me zo vermoeiend in het begin?

01-10-2010, 11:20



Citaat door Linado:
Ik wilde eerst ook geen wiegje kopen maar toen zag ik een leuke en toch wel gekocht en daar ben ik achteraf heel blij mee. Ze heeft er heel lang in geslapen bij ons op de kamer.

Ik zou het dus wel aanraden!



ik vind het dus ook erg leuk, maar ik heb al zoveel geld uitgegeven aan babyspullen, dat ik dacht, als het niet nodig is, dan doe ik het niet.

01-10-2010, 11:28
Ik zou je kindje in het begin bij jou op de kamer laten slapen. Ze raden dit zelfs de eerste 6 maanden aan. Zelf heb ik het 3 maanden gedaan en had ook gewoon een wiegje naast mijn bed.
Zo'n kinderwagenbak kan wel af en toe maar niet iedere dag vind ik.

Op marktplaats zul je ze denk ik wel kunnen vinden voor een mooi prijsje.

Succes!

01-10-2010, 11:32

Citaat door Dressy:
Ik zou je kindje in het begin bij jou op de kamer laten slapen. Ze raden dit zelfs de eerste 6 maanden aan. Zelf heb ik het 3 maanden gedaan en had ook gewoon een wiegje naast mijn bed.
Zo'n kinderwagenbak kan wel af en toe maar niet iedere dag vind ik.

Op marktplaats zul je ze denk ik wel kunnen vinden voor een mooi prijsje.

Succes!



ja klopt, de kraamzorg die kwam gisteren voor een intake en die vertelde ook dat zij het aanraad voor de eerste 6 maanden, i.v.m. wiegedood.

ik ben nu op marktplaats aan het kijken, thanks.

Pagina's : [1] 2