Bekijk originele versie : vrijheid
OuJdIa_L
28-08-2004, 11:50
goeiedag allemaal,
Ik ben een 32 jarige vrouw die nog op mijn vrijheid ben gesteld,
maar ik wil wel kinderen maar ben bang om te trouwen.
Ik ben absoluut niet lelijk ik lijk ook jonger dan ik ben, maar weet echt niet wat ik moet doen very :confused: kan iemand mij helpen
HELP
BaNdEd_EsSiE
28-08-2004, 12:48
je wilt niet trouwen...
je wilt wel een kind...
een kind zonder pa lijkt me niet zo fijn he...
dus lijkt het mij: gewoon gerust verder dromen :D
OuJdIa_L
28-08-2004, 12:54
Origineel gepost door BaNdEd_EsSiE
je wilt niet trouwen...
je wilt wel een kind...
een kind zonder pa lijkt me niet zo fijn he...
dus lijkt het mij: gewoon gerust verder dromen :D
:haha:
dat is geen advies :(
Ik weet hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt om je te binden.
Ik heb een vriendin ze is 34, ze heeft nu besloten nooit te zullen trouwen.
Ik ben bang dat ze later spijt krijgt, 10 jaar geleden kon ze iedereen krijgen, maar dat is inmiddels verandert, mensen denken dat ze al getrouwt is en kinderen heeft omdat je er toch ouder uit ziet.
Maar als je toch wilt trouwen, moet je zeker voor gaan.
Wat vinden je ouders ervan en woon je nog thuis?
Salaam
OuJdIa_L
29-08-2004, 00:18
Origineel gepost door rock
Ik weet hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt om je te binden.
Ik heb een vriendin ze is 34, ze heeft nu besloten nooit te zullen trouwen.
Ik ben bang dat ze later spijt krijgt, 10 jaar geleden kon ze iedereen krijgen, maar dat is inmiddels verandert, mensen denken dat ze al getrouwt is en kinderen heeft omdat je er toch ouder uit ziet.
Maar als je toch wilt trouwen, moet je zeker voor gaan.
Wat vinden je ouders ervan en woon je nog thuis?
Salaam
ik woon al 14 jaar alleen heb ook geen ouders meer, ik wil wel trouwen en gelukkig zijn maar ik tref altijd van die mannen die niet willen binden is het misschien dat ik geen ouders heb? :confused: ik weet het niet meer en ik zie er 6 jaar jonger uit.
Lilaatjee
29-08-2004, 01:20
Origineel gepost door OuJdIa_L
ik woon al 14 jaar alleen heb ook geen ouders meer, ik wil wel trouwen en gelukkig zijn maar ik tref altijd van die mannen die niet willen binden is het misschien dat ik geen ouders heb? :confused: ik weet het niet meer en ik zie er 6 jaar jonger uit.
hiiiiiiiiiiiiiiiii ben je er nog:D?
goeiedag allemaal,
Ik ben absoluut niet lelijk ik lijk ook jonger dan ik ben, maar weet echt niet wat ik moet doen very :confused: kan iemand mij helpen
HELP
Als ik jou was zou ik gaan trouwen. Want je zegt dat je graag kinderen wilt maar hoe ouder je word hoe minder vruchtbaarder je word. Natuurlijk ligt alles in de Handen van Allah swt maar ik ken vrouwen van boven de 30 jaar bij wie het erg lang duurde voordat ze zwanger werden en bij sommige is nog steeds niet gelukt.
Inshallah vind je de juiste huwelijkspartner..want alleen zijn en alleen blijven is ook niks..
ladie_perfect
25-03-2005, 22:42
goeiedag allemaal,
HELP
Je wil wel kinderen maar geen man bedoel je.
Iwa voor die kinderen heb je tog een man nodig als eerste natuurlijk. :hadj:
Wat betreft die vrijheid waar jij zo op ben gesteld, alleen is ook maar alleen.
In een huwelijk waar de man zijn vrouw respecteert en andersom heb je genoeg vrijheid.
ik denk zelfs met de juiste man wil je die vrijheid niet eens meer. :hihi:
Je weet dingen samen doen er voor elkaar zijn elkaar niet kunnen missen , dat soort dingen .
En zeg nou zelf mensen blijven niet alijd jonger er uitzien dan hun werkelijke leeftijd.
Maar goed ,ik denk dat het nu hoog tijd is om stappen te gaan ondernemen.
Zodat je tog nog krijgt wat je graag wil. :D
Meid ik wens je veel sucses bij de juiste keuze. :goedzo:
oem_mujahid2
26-03-2005, 19:53
Assalaam ou 3alaykoum,
Wat versta je onder op je vrijheid gesteld zijn.Als je insha Allah een goede man vind zal dat toch ook geen probleem zijn. Wat denk je dalijk niet meer te kunnen doen wat je nu wel kan. Insha Allah zal je de ware man tegenkomen en zul je heel gelukkig worden..
wasalaam ou alaikoum
vrijheid is een gevoel wat je doet streven naar alles waarvan je denkt dat je het niet krijgen kan in een huwelijk.
Wat is vrijheid nou eigenlijk? ik wilde ook altijd vrijheid, maar heb hierdoor veel dingen gedaan, waar ik nu spijt van heb. Nu besef ik steeds meer dat vrijheid in je hart zit en niet in het wereldse leven. Dat je niet wil trouwen, omdat je bang bent dat het huwelijk je vrijheid beperkt is geen goede reden. In een huwelijk is het geven en nemen en je past je aan elkaar aan. Ik ben 28 en ben ook nog niet getrouwd, maar dit is geen keuze van mij. Ik wil graag trouwen en het leven delen met mijn medegezel. Alleen de mannen die mij ten huwelijk kwamen vragen meenden het niet naar mijn gevoel. Incha Allah komt het goed, Mektab. Eens zei iemand die ik goed ken, "trouw niet te snel en ook niet te langzaam.."
Trouwen is een Soena, voor goede vrouwen zijn er goede mannen Incha Allah.
Beslama.
goeiedag allemaal,
HELP
Ben je bang dat zodra je getrouwd bent je je vrijheid kwijt raakt? In welk opzicht denk jij dan je vrijheid kwijt te raken? Ik denk dat op het moment dat je met iemand trouwt je in bepaalde opzichten je vrijheid kwijt raakt. Omdat je rekening met elkaar moet houden. Maar voor de rest hoeft er niets te veranderen. Het lijkt mij dat je als man als vrouw allebei je eigen interesses kunt hebben maar ook gezamelijke dingen doet. Maar dat is juist het fijne van getrouwd zijn. Dat je nooit alleen ergens voor staat. En goede vriendinnen houd je ook nadat je getrouwd bent.
Om voor mijzelf vrijheid binnen mijn relatie aan te geven:
Als een vriendin mij onverwachts belt om ergens te gaan eten dat ik een briefje op de keukentafel neer kan leggen dat ik er die avond niet ben met het eten zonder dat ik daar moppers om krijg.
oem_mujahid2
28-03-2005, 20:52
Om voor mijzelf vrijheid binnen mijn relatie aan te geven:
Als een vriendin mij onverwachts belt om ergens te gaan eten dat ik een briefje op de keukentafel neer kan leggen dat ik er die avond niet ben met het eten zonder dat ik daar moppers om krijg.
Het is heel normaal om daar moppers over te krijgen ,een vrouw hoort toestemming aan haar man te vragen om buitenshuis te gaan en savonds alleen naar buiten gaan is ook niet echt islamitisch verantwoord wa allahoe a3lem. Dus je ziet vrijheid dus als de islamitische grenzen overschrijden.
islamitisch oke, maar ik ben christen dus dat verschilt. Maar moet jij je man ook toestemming geven om savonds buitenshuis te gaan??? Of mag dat wel????
Het is heel normaal om daar moppers over te krijgen ,een vrouw hoort toestemming aan haar man te vragen om buitenshuis te gaan en savonds alleen naar buiten gaan is ook niet echt islamitisch verantwoord wa allahoe a3lem. Dus je ziet vrijheid dus als de islamitische grenzen overschrijden.
Vreselijk benauwend dat je je man moet vragen of je de deur uit mag. Als het zo moet kan ik me voorstellen dat zij bang is haar vrijheid te verliezen helemaal omdat ze het gewend is voor zichzelf beslissingen te nemen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.