Bekijk volle/desktop versie : bij wie heeft strippen/ toucheren geholpen om de bevalling tot stand te brengen?



Pagina's : [1] 2 3

28-09-2010, 16:00
Ik heb bij mijn verloskundige aangegeven dat ik grag eerder wil bevallen. dus insa allah vanaf volgende week?

Wat kan ik verwachten en heeft het jullie geholpen?

28-09-2010, 16:01


Gaan ze dat bij jou doen? je bent nog niet uitgerekend zie ik

28-09-2010, 16:04
Ja ze willen het proberen, maar ze hebben wel aangegeven dat als het lichaam er nog niet klaar voor is, dat er dan waarschijnlijk niets gebeurd. Maar ze willen het us wel doen vanaf 37 weken,. dus volgende week.

28-09-2010, 16:09

Citaat door fatna:
Ja ze willen het proberen, maar ze hebben wel aangegeven dat als het lichaam er nog niet klaar voor is, dat er dan waarschijnlijk niets gebeurd. Maar ze willen het us wel doen vanaf 37 weken,. dus volgende week.

Ik dacht dat ze dit alleen deden als een vrouw overtijd was

28-09-2010, 16:10



Citaat door fatna:
Ik heb bij mijn verloskundige aangegeven dat ik grag eerder wil bevallen. dus insa allah vanaf volgende week?

Wat kan ik verwachten en heeft het jullie geholpen?



Fatna, volgens mij haal jij twee dingen door elkaar. Toucheren betekend dat ze inwendig gaan kijken hoeveel cm ontsluiting je hebt, dit gebeurd meestal tijdens de weeen.

Strippen wordt vaak gedaan aan het einde van je zwangerschap om de bevalling op gang te helpen. Het strippen is GEEN garantie dat je snel gaat bevallen.

28-09-2010, 16:12
ja Casavie dat weet ik. Alleen sommige mensen gebruiken het allebei vandaar dat ik ook toucheren heb gebruikt.

Maar ik bedoel inderdaad de bevalling op gang helpen.

28-09-2010, 16:12

Citaat door fatna:
Ja ze willen het proberen, maar ze hebben wel aangegeven dat als het lichaam er nog niet klaar voor is, dat er dan waarschijnlijk niets gebeurd. Maar ze willen het us wel doen vanaf 37 weken,. dus volgende week.



als het lichaam er nog niet klaar voor is, waarom wil je dan al bevallen? is toch gevaarlijk ook voor jou baby? Is er een andere reden dat je eerder wil bevallen? Ik snap ook niet dat de gyn of vk dit heeft gezegd...ik geloof het eigenlijk niet.

strippen doen ze altijd bij vrouwen die OF overtijd zijn, of vrouwen die bijvoorbeeld een te hoge of lage bloeddruk hebben of zwangerschapsdiabetes, dus daar waar de baby gevaar kan lopen. niet zomaar omdat jij het zat bent.

28-09-2010, 16:14

Citaat door sunset:
Ik dacht dat ze dit alleen deden als een vrouw overtijd was

Ja inderdaad. Maar om bepaalde redenen wil ik graag eerder bevallen en mijn verloskundige stond er gelukkig voor open.

28-09-2010, 16:20

Citaat door fatna:
Ja inderdaad. Maar om bepaalde redenen wil ik graag eerder bevallen en mijn verloskundige stond er gelukkig voor open.

Maar liefje, waarom laat je de natuur niet op zijn beloop gaan? is toch beter voor jou kindje

28-09-2010, 16:24

Citaat door Casavie87:
als het lichaam er nog niet klaar voor is, waarom wil je dan al bevallen? is toch gevaarlijk ook voor jou baby? Is er een andere reden dat je eerder wil bevallen? Ik snap ook niet dat de gyn of vk dit heeft gezegd...ik geloof het eigenlijk niet.

strippen doen ze altijd bij vrouwen die OF overtijd zijn, of vrouwen die bijvoorbeeld een te hoge of lage bloeddruk hebben of zwangerschapsdiabetes, dus daar waar de baby gevaar kan lopen. niet zomaar omdat jij het zat bent.

google maar even. Het gebeurt wel degelijk.

Het is niet echt gevaarlijk. Je baarmoedermond wordt wat week gemaakt. Als je lichaam dan klaar is om te bevallen dan beval je, maar is je lichaam er nog niet klaar voor dan gebeurt er dus niets.

Ik ben eigenlijk benieuwd naar ervaringen.

28-09-2010, 16:25
Als ik dit keer niet vroeg weeen krijg gaan ze het waarschijnlijk ook bij mij doen, mijn dochter moest ik ingeleid worden en dat was echt een nachtmerrie.

28-09-2010, 16:30

Citaat door nadiak:
Als ik dit keer niet vroeg weeen krijg gaan ze het waarschijnlijk ook bij mij doen, mijn dochter moest ik ingeleid worden en dat was echt een nachtmerrie.

Dan zal je ook wel benieuwd zijn.

@ sunset.
Ik heb erg last van rusteloze benen. Daardoor slaap ik nu al vanaf het begin van mijn zwangersschap misschien maar 2 uur per dag. Dat betekent dat ik op het moment van de bevalling waarschijnlijk een wrak ben en al uitgeput ben voordat de bevalling begint. Dat is een van de redenen.

28-09-2010, 16:30


Ts ben 2 x gestript en was overtijd

1ste x 9 dgn overtijd 2de x 11 dgn

maar heeft niks geholpen bij mij op de 14de dag wilden ze mij inleiden en toen begonnen de weeën soubhanallah!

Dus bij mij pijn om niks 2 keer.

28-09-2010, 16:31

Citaat door hallo1981:
Ts ben 2 x gestript en was overtijd

1ste x 9 dgn overtijd 2de x 11 dgn

maar heeft niks geholpen bij mij op de 14de dag wilden ze mij inleiden en toen begonnen de weeën soubhanallah!

Dus bij mij pijn om niks 2 keer.

Deed het bij jou erge pijn en hield de pijn ook aan? Ondanks dat het niet voor ween heeft gezorgd?

28-09-2010, 16:36

Citaat door fatna:
Dan zal je ook wel benieuwd zijn.

@ sunset.
Ik heb erg last van rusteloze benen. Daardoor slaap ik nu al vanaf het begin van mijn zwangersschap misschien maar 2 uur per dag. Dat betekent dat ik op het moment van de bevalling waarschijnlijk een wrak ben en al uitgeput ben voordat de bevalling begint. Dat is een van de redenen.

In dat geval wens ik jou sterkte en een voorspoedige bevalling incha allah

Pagina's : [1] 2 3