Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eerwraak: de moslims!

Pagina's : [1] 2

0rgoglio
27-08-2004, 23:32

Waarom gaat men er gelijk vanuit dat moslims een Boek informerenm die oproept tot haat?....ben opgegroeid in een land met vooroordelen tegen moslims. Alle aanslagen worden gelijk toegeschreven aan moslims, slechte economie aan moslims, dood van Pim?.....moslims! 99% van de nederlanders wees gelijk naar moslims etc etc. Dus steek eerst de hand in eigen boezem. Vraagt men tegenwoordig de dader naar zijn geloof?......"Gij moogt wraak nemen wanneer uwer EER aangetast wordt" (De Kaaskop vers 8:12) :engel: Ten derde zegt zegt men dat eerwraak een Islamitische cultuur betreft. Dit is de grootste onzin. In de Koran staat niets over eerwraak. Wel kan het in sommige streekculturen voorkomen, dit staat dan los van geloof, maar gaat het om je trots/eer, de naam zegt het al: EERwraak en geen GELOOFSWRAAK. Zo heb ik een keer iets gelezen over Turkse dorpsimams uit oost-turkije, waar eerwraak soms voorkomt ten opzichte van west-turkije niet (dit geeft weer de streekcultuur aan) de bevolking gingen inlichten over dat eerwraak tegenstrijdig was aan het geloof. Het project was de eerste 6 maanden al zeer succesvol. Het staat verre van de Islam. Daarntegen zijn er ook veel incidenten waar nederlanders bij betrokken zijn, een hollandse man die zijn vrouw aidsbloed inspoot, omdat ze wilde scheiden. Een hollandse man die zijn vriendin een strijker (soort rotje) in haar vagina liet ploffen omdat ze vreemd was gegaan. Een hollandse man die zijn dochter en vrouw doodschoot etc etc, helaas wordt hieraan niet zoveel aandacht gegeven in de media. Enz. enz. Ik veracht de kaaskoppen enorm! Orgoglio :D PS: cliché my ass!

Cicatrice
27-08-2004, 23:37
msgien is jouw verachting, wat je niet onder stoelen of banken steekt, weer extra olie op het vuur je kan wel dit soort dingen rondschreeuwen, maar nederlanders zijn enkel en alleen bang voor het onbekende...in dit geval de islam. Wat onbekend is, is eng: denk maar onder de spreekwoordelijke krokodil onder het bed van een kind. Educatie vormt de sleutel, niet verachting..... :zwaai:

Amazoelloe
27-08-2004, 23:43
Origineel gepost door Cicatrice msgien is jouw verachting, wat je niet onder stoelen of banken steekt, weer extra olie op het vuur je kan wel dit soort dingen rondschreeuwen, maar nederlanders zijn enkel en alleen bang voor het onbekende...in dit geval de islam. Wat onbekend is, is eng: denk maar onder de spreekwoordelijke krokodil onder het bed van een kind. Educatie vormt de sleutel, niet verachting..... :zwaai: Educatie vormt inderdaad de sleutel mevrouw Corleone. Maar het zijn de geeduceerde Dietschers die de grootste onzin uitkramen. Hoe verklaar je dat mevrouw Corleone?

0rgoglio
27-08-2004, 23:57
Origineel gepost door Cicatrice msgien is jouw verachting, wat je niet onder stoelen of banken steekt, weer extra olie op het vuur je kan wel dit soort dingen rondschreeuwen, maar nederlanders zijn enkel en alleen bang voor het onbekende...in dit geval de islam. Wat onbekend is, is eng: denk maar onder de spreekwoordelijke krokodil onder het bed van een kind. Educatie vormt de sleutel, niet verachting..... :zwaai: Zie je der goed uit?.....ik zie je positieve antwoord graag tegemoet. Waarom ik dit jou vraag?......nou, gewoon, niet gewoon, nee.....ik wil jou als privé-docente om mijn huis, die mij lekker mag bijscholen! Come on....."litteken", er bestaat meer dan L'orgoglio italiano tra il cielo e la terra Er is niets maar dan ook niets dat jij of een kaaskop mij kan leren..... Educatie my ass dus. Enne, Islam onbekend zei jij daar?.......Wanneer jij maagkrampen hebt en nodig moet 'droppen' in de wc, ga jij dan eerst bij de buren kijken hoe zijn hun uitlaatklep openen en sluiten na een 'dropsessie'? :D Nee, jij gaat natuurlijk zelf 'op onderzoek uit', domoor! De incasso kan toch ook niet aankomen met "uw buurman heeft te hard gereden dus u moet de boete betalen".....laten zij nu eest eens beginnen met het steken van hun hand in eigen boezem vooraleer zij naar anderen wijzen! Orgoglio :D

Cicatrice
28-08-2004, 00:44

raadpleeg altijd de onwetende van uw kant als een ware wetende. kortom: arrogantie van jou kennis ten op zichte van een bepaalde groep/persoon geeft alleen maar aan dat jouw kennis des te meer bijgespijkerd dient te worden. Heeft de minder intelligente mens per definitie niets zinnigs te melden? En wie zegt dat de onderbouwde mens wel zoveel zinnigs heeft te melden?

matahari
28-08-2004, 00:50
Origineel gepost door 0rgoglio Waarom gaat men er gelijk vanuit dat moslims een Boek informerenm die oproept tot haat?....ben opgegroeid in een land met vooroordelen tegen moslims. Alle aanslagen worden gelijk toegeschreven aan moslims, slechte economie aan moslims, dood van Pim?.....moslims! 99% van de nederlanders wees gelijk naar moslims etc etc. Dus steek eerst de hand in eigen boezem. Vraagt men tegenwoordig de dader naar zijn geloof?......"Gij moogt wraak nemen wanneer uwer EER aangetast wordt" (De Kaaskop vers 8:12) :engel: Ten derde zegt zegt men dat eerwraak een Islamitische cultuur betreft. Dit is de grootste onzin. In de Koran staat niets over eerwraak. Wel kan het in sommige streekculturen voorkomen, dit staat dan los van geloof, maar gaat het om je trots/eer, de naam zegt het al: EERwraak en geen GELOOFSWRAAK. Zo heb ik een keer iets gelezen over Turkse dorpsimams uit oost-turkije, waar eerwraak soms voorkomt ten opzichte van west-turkije niet (dit geeft weer de streekcultuur aan) de bevolking gingen inlichten over dat eerwraak tegenstrijdig was aan het geloof. Het project was de eerste 6 maanden al zeer succesvol. Het staat verre van de Islam. Daarntegen zijn er ook veel incidenten waar nederlanders bij betrokken zijn, een hollandse man die zijn vrouw aidsbloed inspoot, omdat ze wilde scheiden. Een hollandse man die zijn vriendin een strijker (soort rotje) in haar vagina liet ploffen omdat ze vreemd was gegaan. Een hollandse man die zijn dochter en vrouw doodschoot etc etc, helaas wordt hieraan niet zoveel aandacht gegeven in de media. Enz. enz. Ik veracht de kaaskoppen enorm! Orgoglio :D PS: cliché my ass! Eerwraak is iets typisch Turks of Koerdisch-Turks.

Skyclad
28-08-2004, 09:17
Eerwraak komt voor in de Balkan (ook onder daar wonende Christenen), en in de meeste Arabisch Islamitische landen. Pakistan kent het fenomeen ook nog zeer sterk. De oorsprong is cultureel, maar de meesten praten het (tegenwoordig) goed met religie.

0rgoglio
29-08-2004, 02:12
Origineel gepost door Cicatrice raadpleeg altijd de onwetende van uw kant als een ware wetende. kortom: arrogantie van jou kennis ten op zichte van een bepaalde groep/persoon geeft alleen maar aan dat jouw kennis des te meer bijgespijkerd dient te worden. Heeft de minder intelligente mens per definitie niets zinnigs te melden? En wie zegt dat de onderbouwde mens wel zoveel zinnigs heeft te melden? Niet om het een of ander......het is geen arrogantie maar ondervindingen die ik heel mijn leven heb kunnen stationeren in mijn geheugen..... Ongelovigen/andersgelovige zijn inderdaad blind en doof......wat je hen ook vertelt of uitlegt, het is en blijft :jammer:......niet goed, kutMarokkaan! Ik was overigens in een "Happy Mood" toen ik het bericht ontvangde over een hoererende hoerenzoon in Hoererend Poliriek Den Haag.......Hirshi Aku is een van die sletjes, die dagelijks dat blanke pikkie van Ome Zalm zuigt! Maargoed, wat ik jou wil vertellen is, dat een mens open moet staan voor REALITEIT......open de ogen en oren en waak uit uw slaap!........ Dat heupwiegen van de kaaskoppen komt me echt de strot uit! Wees niet bescheiden, Cicatrice, noem jezelf nooit "narrow-minded", want voor je het weet loop je een litteken op....... Aan? Jij weet het. Orgo :D

0rgoglio
29-08-2004, 02:35
Origineel gepost door Skyclad Eerwraak komt voor in de Balkan (ook onder daar wonende Christenen), en in de meeste Arabisch Islamitische landen. Pakistan kent het fenomeen ook nog zeer sterk. De oorsprong is cultureel, maar de meesten praten het (tegenwoordig) goed met religie. Je ziet het totaal verkeert......zet die brainwash-bril nu eens een keer af! Waarom zet je her volgende "ook onder daargevestigde christenen" tussen haakjes?.......het komt gewoon in alle hoeken, gaten en spleten voor, dus ook onder de christenen! Zelfs de kaaskop kent zoiets als eerwraak, moet je nagaan. Dat mensen het goed kunnen praten betekent nog niet dat de MEESTEN dit doen. Komaf met stevig bewijs, of houdt aub de mond! Of de bek, kan ook. Orgo :D

arabchrstn
29-08-2004, 04:33
Origineel gepost door matahari Eerwraak is iets typisch Turks of Koerdisch-Turks. Onder andere, niet 'typisch'. Het is ook typisch Iraans, typisch Jordaans, typisch Iraqees... Oftewel, het komt zeker overal ter wereld voor. Helaas vaker in moslimlanden dan bv boedhistische of christelijke. Hiermee zeg ik dus niet dat het iets typisch islamitisch is. Als de conclusie luidt dat het cultureel is, dan heeft het dus ook met geloof te maken. Geloof is onderdeel van de cultuur, dus is geloof ook een element dat meeweegt. Echter, landen hebben verschillende culturen. Dat is zo bij 'moslimlanden', en bij 'christelijke landen'.

Peej
29-08-2004, 10:53
Origineel gepost door luister Ik denk dat EERwraak inderdaad vaker in Islmaitische landen voorkomt dan in christelijke, maar dat heeft denk ik te maken met het feit dat de christenen allang geen 'EER' en "TROTS" meer hebben. dus valt er ook niet veel te verdedigen. De Moslims hebben dat gelukkig nog wel, EER en TROTS. Natuurlijk hebben ook christenen hun eer en trots. Maar waarschijnlijk ze de meesten van hen ook het verstand om te realiseren dat het vermoorden van je eigen familie geen probleem is voor de oplossing van een probleem wat ook met praten opgelost kan worden. Ik kan niet beoordelen of eerwraak typisch religieus is of typisch cultureel. Daarvoor lopen die begrippen te vaak door elkaar heen. Een ding kan ik wel zeggen over eerwraak. Ik persoonlijk vind het een totaal achterlijke praktijk.

Peej
29-08-2004, 12:04
Origineel gepost door luister Ik ben het helemaal eens met je Peej, Ik wordt er moedeloos van dat men alles wat moslims doen afschuiven op de Islaam. Als men hier domme dingen gaat roepen, dan heb ik de neiging ook daaraan mee te doen! Heel veel moslims trouwens keuren Eerwraak af. Verlaag je dan niet tot die mensen die jou geloof aanvallen door zelf te gaan roepen dat christenen geen eer en geen trots kennen. Want dan ben je precies hetzelfde bezig.

Peej
29-08-2004, 12:14
Origineel gepost door luister [QUOTE]Origineel gepost door Peej Verlaag je dan niet tot die mensen die jou geloof aanvallen door zelf te gaan roepen dat christenen geen eer en geen trots kennen. Want dan ben je precies hetzelfde bezig. [/QUOTE Ik doe dat niet zozeer om de Christenen aan te vallen, maar meer om diegene een beetje te pesten. Kijk, ik voel me door die pesterijen niet aangesproken. Maar ik stoor me wel aan het feit dat dit soort "pesterijtjes" door veel mensen vaak wél als een persoonlijke aanval wordt gezien(je had eens moeten kijken wat er gebeurde toen ik een geintje maakte over de olympische discipline "400 meter scooterjatten"). Veel mensen zijn te dom of te kortzichtig om een geintje te zien als een geintje en die vliegen hier dan ook als een bok op een haverkist om al schreeuwend en schelden weer een topic naar de klooten te helpen. maar goed, we dwalen af. We gaan weer on-topic met mijn opmerking; Ik persoonlijk vind het een totaal achterlijke praktijk. en jou uitspraak Heel veel moslims trouwens keuren Eerwraak af

maly_pense
29-08-2004, 12:20
Origineel gepost door 0rgoglio Niet om het een of ander......het is geen arrogantie maar ondervindingen die ik heel mijn leven heb kunnen stationeren in mijn geheugen..... Ongelovigen/andersgelovige zijn inderdaad blind en doof......wat je hen ook vertelt of uitlegt, het is en blijft :jammer:......niet goed, kutMarokkaan! 0rgoglio, vooroordelen bestrijd je niet met vooroordelen ! Als je je niet blind staart op de LPF en een aantal prominenten van de VVD en iets verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je zeer grote onderlinge verschillen tussen die ' Hollanders'. Groen Links bijvoorbeeld, relatief de meeste atheïaut;sten en humanisten en toch de meeste moslims in de 2e kamer-fractie en het meest uitgesproken afkeuring van het israelisch beleid. Je kunt Nederlanders uitleggen dat besnijdenis en eerwraak bijvoorbeeld weliswaar in islamitische landen vorkomt, maar in feite niets met de Islam te maken hebben en dat structurele vrouwenmishandeling in elk land op één of andere manier voorkomt. Maar dan moet je wel zo consequent zijn niet alle kritiek richting de moslimgemeenschap op één hoop te gooien als een hetze tegen Marokkanen of tegen de Islam. Idem dito met de term "kutmarokkanen". Oudkerk bedoelde in het onderonsje met Cohen, duidelijk een specifiek groepje amsterdamse, marokkaanse jongeren die voor veel overlast zorgen. En sommige dingen kan je gewoon niet uitleggen, want het gaat niet om gebrek aan kennis, maar over een conflict van normen. In die gevallen kan het alleen tot een verharding van standpunten leiden als je dingen alleen vanuit jouw optiek benadert en alle kritiek vanuit iemand anders normbesef afdoet als intolerantie of erger. Dat heupwiegen van de kaaskoppen komt me echt de strot uit! Hoe loop jij dan ? Wijdbeens alsof je het gewicht van je ballen niet kunt dragen ? Als jij dat niet kan uitstaan, dan moet je maar zo snel mogelijk hier weg voor je eigen gemoedsrust!

0rgoglio
29-08-2004, 13:47

Origineel gepost door maly_pense 0rgoglio, vooroordelen bestrijd je niet met vooroordelen ! Als je je niet blind staart op de LPF en een aantal prominenten van de VVD en iets verder kijkt dan je neus lang is, dan zie je zeer grote onderlinge verschillen tussen die ' Hollanders'. Groen Links bijvoorbeeld, relatief de meeste atheïaut;sten en humanisten en toch de meeste moslims in de 2e kamer-fractie en het meest uitgesproken afkeuring van het israelisch beleid. Je kunt Nederlanders uitleggen dat besnijdenis en eerwraak bijvoorbeeld weliswaar in islamitische landen vorkomt, maar in feite niets met de Islam te maken hebben en dat structurele vrouwenmishandeling in elk land op één of andere manier voorkomt. Maar dan moet je wel zo consequent zijn niet alle kritiek richting de moslimgemeenschap op één hoop te gooien als een hetze tegen Marokkanen of tegen de Islam. Idem dito met de term "kutmarokkanen". Oudkerk bedoelde in het onderonsje met Cohen, duidelijk een specifiek groepje amsterdamse, marokkaanse jongeren die voor veel overlast zorgen. En sommige dingen kan je gewoon niet uitleggen, want het gaat niet om gebrek aan kennis, maar over een conflict van normen. In die gevallen kan het alleen tot een verharding van standpunten leiden als je dingen alleen vanuit jouw optiek benadert en alle kritiek vanuit iemand anders normbesef afdoet als intolerantie of erger. Hoe loop jij dan ? Wijdbeens alsof je het gewicht van je ballen niet kunt dragen ? Als jij dat niet kan uitstaan, dan moet je maar zo snel mogelijk hier weg voor je eigen gemoedsrust! Zoals jij hopelijk hebt kunnen lezen in mijn stukkie, schetst ondergetekende de ondervindingen die HIJ in de loop van zijn levensjaren heeft kunnen meemaken. Ondervindingen bij de kaaskopmedemens. Kaaskoppen; jong of oud, laagopgeleidt of hoogopgeleidt....kortom, in alle lagen binnen de kaaskopgemeenschap viel mij het volgende op; dat zij tegen beter weten graag de onwetende, vooringenomen Ubermensch willen spelen!.......dit doet men bijna op een buik- en heupdansende manier!.......we are allthat! De stumpers. Overigens staat dit hen absoluut niet! Wanneer zij echt welwillend zouden zijn tegenover hun 'allochtone' medemens(lees: Marokkaan/Moslim), dan zouden wij nu niet in de huidige situatie verkeren! Maly_Pense, vertel, hoevaak kom jij bij een Moslim-Marokkaan-Turk-Indo-Surinaam....over de vloer? Ben jij bereidt om deze groep mensen in het dagelijks leven te benaderen waardoor je op een praktijkgerichte manier meer te weten komt over hun standpunten? Of je het nu geloofd of niet, toenadering is de sleutel! Wat je tegenwoordig ziet zijn mensen die lijnrecht tegenover elkaar staan en elkaar bestoken met tomaten.......De SP zou het volgende zeggen "eet samen een tomaat ipv elkaar te bekogelen met tomaten!" Dat jij mij vriendelijk vraagt te gvertrekken uit dit kikkerland, hoor ik graag......dat geeft temeer aan hoe zwak kaaskoppen kunnen zijn wanneer zij met hun havikkenneus tegen een spiegel worden gedrukt. Ik maak daar verder geen woorden aan vuil. Orgoglio :D

Pagina's : [1] 2