Bekijk originele versie : Irakezen en Italianen vormen één front tegen terrorisme.
Irak en Italië willen in Irak vermoorde journalist eren
De voetbalefltallen van Irak en Italië zijn van plan ter nagedachtenis aan de in Irak vermoorde Italiaanse journalist Enzo Baldoni zwarte rouwbanden om de arm te dragen als zij vrijdag tegen elkaar uitkomen voor de bronzen medaille bij de Olympische Spelen in Athene. Voor aanvang van de wedstrijd zal een minuut stilte in acht worden genomen.
Irak heeft van het IOC toestemming gevraagd en gekregen om eer te bewijzen aan Baldoni, die door zijn ontvoerders werd gedood nadat Italië niet was ingegaan op hun eis zijn troepen uit Irak weg te halen. De coach van Irak had dinsdag, na een verloren wedstrijd tegen Paraguay, een oproep aan de ontvoerders gedaan om Baldoni te sparen.
Italië wil het IOC goedkeuring vragen om al zijn teams uit te rusten met zwarte rouwbanden. Behalve bij voetbal komen nog Italiaanse mannen in actie bij waterpolo, volleybal en basketbal. "We hopen dat de pijn ons zal verenigen", zei de woordvoerder van het Italiaanse Olympisch Comité.
appie666
27-08-2004, 17:03
Origineel gepost door Pista
Irak en Italië willen in Irak vermoorde journalist eren
De voetbalefltallen van Irak en Italië zijn van plan ter nagedachtenis aan de in Irak vermoorde Italiaanse journalist Enzo Baldoni zwarte rouwbanden om de arm te dragen als zij vrijdag tegen elkaar uitkomen voor de bronzen medaille bij de Olympische Spelen in Athene. Voor aanvang van de wedstrijd zal een minuut stilte in acht worden genomen.
Irak heeft van het IOC toestemming gevraagd en gekregen om eer te bewijzen aan Baldoni, die door zijn ontvoerders werd gedood nadat Italië niet was ingegaan op hun eis zijn troepen uit Irak weg te halen. De coach van Irak had dinsdag, na een verloren wedstrijd tegen Paraguay, een oproep aan de ontvoerders gedaan om Baldoni te sparen.
Italië wil het IOC goedkeuring vragen om al zijn teams uit te rusten met zwarte rouwbanden. Behalve bij voetbal komen nog Italiaanse mannen in actie bij waterpolo, volleybal en basketbal. "We hopen dat de pijn ons zal verenigen", zei de woordvoerder van het Italiaanse Olympisch Comité.
En aan de andere arm zouden ze een andere band moeten dragen te nagedachtenis van de gesneuvelden Irakezen als gevolg van het staatterreur van Amerika.
FAITHLESS
27-08-2004, 17:06
Goh , waarom geen rouwbanden voor al die onschuldige Irakezen.
Dat is toch weer een vorm van twee maten meten .
Het is altijd weer "erger "als een Westerling onschudig sterft.
Waarom begrijp ik dat niet als Marokaan.
Er wordt toch met twee maten gemeten , of zie ik dat verkeerd?
appie666
27-08-2004, 17:09
Origineel gepost door FAITHLESS128
Selectieve verontwaardiging :rolleyes:
Of jij begrijpt het verkeerd, of het iraakse elftal (incl coach 12 man) begrijpen er niets van....
Kennelijk is de steun aan die groeperingen die roven en moordend door Irak trekken nog niet tot het voetbal team doorgedrongen....
Zie ook
http://zone.marokko.nl/showthread.php?s=&postid=6071064#post6071064
appie666
27-08-2004, 17:24
Origineel gepost door rnaj
Of jij begrijpt het verkeerd, of het iraakse elftal (incl coach 12 man) begrijpen er niets van....
Kennelijk is de steun aan die groeperingen die roven en moordend door Irak trekken nog niet tot het voetbal team doorgedrongen....
Zie ook
Wie heeft het over steun aan die groeperingen?
Waarom betrek jij dat erbij? Hij heeft het hier namelijk over meten met 2 maten.
Geniet het leven van een Europeaan soms meer solidairiteit onder jullie kaaskoppen dan de 10000den gesneuvelden Irakezen?
Of nee, we mogen natuurlijk niet zeuren over die 10000den vermoorde Irakezen, daar Saddam er meer heeft vermoord!
O, ging het daarover.
Ik dacht dat het onderwerp was dat het irakeese en het itiliaanse team met een rouwband gespeelt had.
En natuurlijk er mag/moet ook gesproken worden over de positie van de VS en het vorige regime van Saddam.....
FAITHLESS
27-08-2004, 17:30
Zie ook
Zie reactie van appie666 een paar reactie's terug.
Zie reactie van appie666 een paar reactie's terug.
Handig, is er ook iemand die voor mij het woord wil doen :p
FAITHLESS
27-08-2004, 17:35
Handig, is er ook iemand die voor mij het woord wil doen :p
Nee het is niet handig om zijn woorden te herhalen .
Hij begreep me tenminste direct , maar jij zoekt het meteen in het negatieve.
Ik constateerde alleen feiten .
Waarom mogen we nooit geweld afkeuren?
Waarom moet er altijd weer gewezen worden met dat ellendige vingertje, zo van: ja maar kijk eens wat hij doet, dat is toch veel erger???
11 september, Irak, Madrid, Palestina, Sudan, Rusland... Op dit forum proberen we elkaar de loef af te steken met de ergste humanitaire crises. Het lijkt hier wel een wedloop...
En ja, natuurlijk wordt er met 2 maten gemeten! Tuurlijk is er in Europa meer aandacht voor een dode Europeaan. Doe niet zo naief. Dat is overal zo... De ernst van een situatie wordt mede bepaald door hoe dicht het bij je leefomgeving staat. Iedereen meet met 2 maten. Nederlanders rouwen meer om een dode Nederlander, Moslims meer om een dode Moslim enzovoort.
Hou nou eens op met dat vingertje en beken kleur.
FAITHLESS
27-08-2004, 17:46
In verhouding is het niet normaal dat er voor 1 Westerling wel een rouwband wordt gedragen.
En voor duizenden niet Westerlingen weer niet , dat is mijn punt .
Daarom heb ik het recht om met mijn vinger te wijzen naar onrechtvaardigheid.
In verhouding is het niet normaal dat er voor 1 Westerling wel een rouwband wordt gedragen.
Het verschil zit erin dat deze éne man gewoon geëxecetuteerd werd door een bende schorremorrie.
Dat beseffen zowel de Italaiaanse spelers als de Iraakse spelers
Het gaat hier nl over die éne onschuldige man die op beestachtige wijze geëxecuteerd werd.
Maar kom, misschien een idee om voor alle Iraakse slachtoffers die gedood werden door eigen volk een zwarte band te dragen.
Te beginnen met de zwaar verminkte lijken die gevonden werden in de kelder van de religieuze rechtbank van Najaf...en de zovele anderen die slachtoffer werden van hun eigen broeders.
FAITHLESS
27-08-2004, 17:57
Er worden dagelijks Irakezen geexecuteerd door de bezetters.
En dat nog wel met gevechtsvliegtuigen , onder het toezien van de hele wereld .
Dat noem ik ook schorem.
In verhouding is het ook niet normaal dat er op dit forum zoveel topics zijn over Irak of Palestina, terwijl er in Soedan nog veel meer mensen sterven... Kom op zeg, haal die balk uit je oog!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.