Bekijk originele versie : PC gaat niet aan
Mijn HP computer gaat gewoon niet aan:
Ik druk op de power button vooraan de PC. Er gebeurt niets. Daarna zie ik 2 knipperende lichtjes, een rode en een gele/groene geloof ik. :D gevolgde door een soort alarm geluid. Weet iemand wat het probleem kan zijn of hoe ik het kan verhelpen?
APPIE_MOCROO
25-09-2010, 19:05
Gaat de ventilator wel aan.
Hoor je van die piepjes? Meestal is het werkgeheugen dan defect.
Als je helemaal geen ventilator hoort draaien is de voeding misschien kapot.
Zitoen00
26-09-2010, 11:29
moederbord of videokaart of cpu is defect denk ik. laat je pc controleren door iemand die meer vestand van heeft of breng deze naar een pc winkel voor een onderzoek ( onderzoeks kosten zijn rond 30 euro )
Het ligt aan de voeding. Door een fout van mij is die gecrasht.
Moet nu een nieuwe hebben. Wel een van HP.
ILI_Amazigh
26-09-2010, 21:57
Als je ventilator al niet aanslaat dan is het in elk geval niet de videokaart. Ik gok dat de voeding kapot is, maar je kunt hiermee het beste naar een shop om m te laten nakijken. Iemand moet er echt persoonlijk na kijken.
APPIE_MOCROO
26-09-2010, 22:09
Welke HP is het?
Als je ventilator al niet aanslaat dan is het in elk geval niet de videokaart. Ik gok dat de voeding kapot is, maar je kunt hiermee het beste naar een shop om m te laten nakijken. Iemand moet er echt persoonlijk na kijken.
Een vriend van mij heeft ernaar gekeken. We hebben er een andere voeding ingedaan en hij deed het. Toen heeft hij de kapotte voeding proberen te maken. Begon die voeding weer te crashen. :hihi:
Welke HP is het?
hp compaq dc5700 small form factor
ILI_Amazigh
26-09-2010, 22:16
Een vriend van mij heeft ernaar gekeken. We hebben er een andere voeding ingedaan en hij deed het. Toen heeft hij de kapotte voeding proberen te maken. Begon die voeding weer te crashen. :hihi:
Nieuwe voeding ook al kapot haha. Dan zou ik m zeker laten nakijken op kortsluiting of zo. Heb wel ooit bij een oude PC gehad dat door kortsluiting alle chips waren doorgebrand. Geloof me dat stinkt echt erg en je kan dan fluiten naar je geld. :hihi:
Nieuwe voeding ook al kapot haha. Dan zou ik m zeker laten nakijken op kortsluiting of zo. Heb wel ooit bij een oude PC gehad dat door kortsluiting alle chips waren doorgebrand. Geloof me dat stinkt echt erg en je kan dan fluiten naar je geld. :hihi:
nee, nee. ik zei dat hij de kapotte voeding probeerde te maken. Toen hij daarmee klaar was, ging hij testen. Maar het testen mislukte doordat de voeding opnieuw crashte. Dus de oude voeding. Niet de nieuwe. Die diende gewoon als reserve.
Dat het stonk wist ik al. :hihi:
ILI_Amazigh
26-09-2010, 23:03
nee, nee. ik zei dat hij de kapotte voeding probeerde te maken. Toen hij daarmee klaar was, ging hij testen. Maar het testen mislukte doordat de voeding opnieuw crashte. Dus de oude voeding. Niet de nieuwe. Die diende gewoon als reserve.
Dat het stonk wist ik al. :hihi:
Ah mooi probleem toch gefixed haha. :hihi:
Ah mooi probleem toch gefixed haha. :hihi:
Niet helemaal. Ik moet nu op zoek gaan naar een voeding van HP. Die zit er wel anders uit dan de standaard modellen die er verkocht worden.
ILI_Amazigh
29-09-2010, 23:31
Niet helemaal. Ik moet nu op zoek gaan naar een voeding van HP. Die zit er wel anders uit dan de standaard modellen die er verkocht worden.
Hoeft toch niet per se een HP voedig te zijn ofwel? Als de spanning klopt en dat ding in je kast past moet het werken.
APPIE_MOCROO
30-09-2010, 01:04
misschien op www.tweakers.net
Hoeft toch niet per se een HP voedig te zijn ofwel? Als de spanning klopt en dat ding in je kast past moet het werken.
Waar het mij omgaat is dat de voeding in de systeemkast moet passen. Maar waar vind ik 1 die wel past, zie plaatje: Die van HP ziet er anders uit dan de standaardvoeding.
http://theweekdeal.com/images/HPIM2986.jpg
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.