Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : waar ligt de grens?

Toufik19
17-12-2002, 20:39

Temidden van alle gekheid wil ik even een serieuze topic starten. Iedereen is het blijkbaar eens dat je je ouders moet gehoorzamen,maar gehoorzamen jullie ze altijd of zijn er grenzen?Je ouders willen misschien wel het beste voor jou,maar ook zij zijn slechts mensen zoals iedereen en geen superwezens die alles weten. Zou jij je ouders altijd gehoorzamen ook als je weet dat ze fout zijn of zijn er grenzen?

emsoem
17-12-2002, 20:42
nee niet altijd.....(klinkt gek) ik gehoorzaam alleen als ik dat wil...wollah ik weet niet hoe dat komt....:( =emsoem=

Angel
17-12-2002, 20:45
Origineel gepost door Toufik19 Temidden van alle gekheid wil ik even een serieuze topic starten. Iedereen is het blijkbaar eens dat je je ouders moet gehoorzamen,maar gehoorzamen jullie ze altijd of zijn er grenzen?Je ouders willen misschien wel het beste voor jou,maar ook zij zijn slechts mensen zoals iedereen en geen superwezens die alles weten. Zou jij je ouders altijd gehoorzamen ook als je weet dat ze fout zijn of zijn er grenzen? Ik zou met ze praten en aangeven dat ze verkeerd zitten. Je moet geen beslissing nemen of wat doen, zonder met ze te hebben gesproken. En als ik met ze heb gepraat en ze willen maar niet luisteren, dan zou ik zoen wat het beste is voor mezelf. Maar dan moet ik echt weten, dat ze verkeerd zitten.

Toufik19
17-12-2002, 20:46
Origineel gepost door angel21 Ik zou met ze praten en aangeven dat ze verkeerd zitten. Je moet geen beslissing nemen of wat doen, zonder met ze te hebben gesproken. En als ik met ze heb gepraat en ze willen maar niet luisteren, dan zou ik zoen wat het beste is voor mezelf. Maar dan moet ik echt weten, dat ze verkeerd zitten. en wat als ze je het niet toelaten te doen?

Toufik19
17-12-2002, 20:49

Origineel gepost door Mustapha AA ik doe mijn best kun je specifieker zijn,moestapha-man?

jimpie
17-12-2002, 20:56
Origineel gepost door Toufik19 Temidden van alle gekheid wil ik even een serieuze topic starten. Iedereen is het blijkbaar eens dat je je ouders moet gehoorzamen,maar gehoorzamen jullie ze altijd of zijn er grenzen?Je ouders willen misschien wel het beste voor jou,maar ook zij zijn slechts mensen zoals iedereen en geen superwezens die alles weten. Zou jij je ouders altijd gehoorzamen ook als je weet dat ze fout zijn of zijn er grenzen? Ik kan mijn ouders niet altijd gehoorzamen (al wil ik dat graag). Als ik er zelf ongelukkig er van wordt dan doe ik niet wat ze willen. Het is wel moeilijk om te kiezen tussen jezelf en je ouders...

Angel
17-12-2002, 20:56
Origineel gepost door Toufik19 en wat als ze je het niet toelaten te doen? Ik ken mijn ouders, en als ik ze overtuig dat ze verkeerd zitten, dan weten ze dat ze me niet tegen kunnen houden.

Lady_Cazawia
17-12-2002, 20:57
Origineel gepost door Toufik19 Temidden van alle gekheid wil ik even een serieuze topic starten. Iedereen is het blijkbaar eens dat je je ouders moet gehoorzamen,maar gehoorzamen jullie ze altijd of zijn er grenzen?Je ouders willen misschien wel het beste voor jou,maar ook zij zijn slechts mensen zoals iedereen en geen superwezens die alles weten. Zou jij je ouders altijd gehoorzamen ook als je weet dat ze fout zijn of zijn er grenzen? vraag je waar de grens ligt?? uuuuh ik denk voor de grens toch? :D

laboudanda
17-12-2002, 21:01
Origineel gepost door Toufik19 Temidden van alle gekheid wil ik even een serieuze topic starten. Iedereen is het blijkbaar eens dat je je ouders moet gehoorzamen,maar gehoorzamen jullie ze altijd of zijn er grenzen?Je ouders willen misschien wel het beste voor jou,maar ook zij zijn slechts mensen zoals iedereen en geen superwezens die alles weten. Zou jij je ouders altijd gehoorzamen ook als je weet dat ze fout zijn of zijn er grenzen? De grens ligt tussen BELGIE en NEDERLAND.....ok de TOPIC is NU OPGELOST.... Close TOPIC...bleeep...locking up TOPIC doors... Klick ...door locked..TOPIC is closed~! Buh bye!

Toufik19
17-12-2002, 21:04
Origineel gepost door Mustapha AA kan jij voorbeelden geven?? dan kan ik specifieker zijn :D ok,mustafa-man,hier een voorbeeld Stel dat jij wil trouwen met een praktiserend gelovig meisje,maar je ouders zijn tegen omdat ze dit meisje veroordelen op basis van roddels in de marokkaanse samenleving.terwijl jij zeker weet dat dit meisje niet zo is.Ga jij trouwen met dit meisje en hopen dat ze achteraf inzien dat ze verkeerd waren of ga je ze gehoorzamen en hun laten boeten voor een van de grootste zonden? (we gaan ervan uit dat je met ze gepraat hebt,maar dat ze niet willen luisteren)

Toufik19
17-12-2002, 21:05
Origineel gepost door laboudanda De grens ligt tussen BELGIE en NEDERLAND.....ok de TOPIC is NU OPGELOST.... Close TOPIC...bleeep...locking up TOPIC doors... Klick ...door locked..TOPIC is closed~! Buh bye! KRRRRCCCCCH...........PLEASE OIL GATES..........BECAUSE MALFUNCTION IS DISTURBING SHUTDOWN KRRRRRCCCCCCCCCCCHHHH............

Toufik19
17-12-2002, 21:11
Origineel gepost door Mustapha AA tjah hoe kan je gelukkig worden dan als je weet dat je elke keer gezeik krijgt als je bent getrouwd ik kies dan voor me ouders, maar iki vind dit wel een extreem voorbeeld ik denk dat iedereen hier hetzelfde als ik doet (nee dat is niet helemal waar) maar ik had het op een veel kleinere schaal verw8 wat zou jij doen? Als ik zeker weet dat ze verkeerd zijn en de uitkomst van salat-istighara is positief dan zou ik voor het meisje kiezen.Als je ouders dan na een tijd zien dat je gelukkig bent,denk ik wel dat ze het zullen aanvaarden en inzien dat ze fout waren over de roddels.Immers,de tong en de geslachtsdelen zijn de 2 zaken die de mensen in de hel zullen brengen.Als je het op deze manier oplost,voorkom je dat je ouders ervoor gestraft zullen worden.

tatouzient
17-12-2002, 21:11
ouders hoor je nu eenmaal altijd te gehoorzamen... maar mt het voorbeeld da je hebt aangehaald, hamdoellillah zn mn ouders zo ni, dus moet ik me daar gn zorge om maken... maar in andere gevallen als ik bijvoorbeeld iets wil doen of zo en mn ouders staan me het ni toe, dan hoe dan ook, luister ik naar hun... kben dan op da moment echt pissig, maar ouders hoor je te eren... ze hebben je op de wereld gezet en al het mogelijke gedaan zoda we in een gezonde omgeving kunnen opgroeien en we moeten ze dankbaar zijn... maar kheb hamdoellillah nog nooit een echt conflict mt mn ouders gehad da ze me echt iets hebben verboden of zo, hamdoellillah. mn ma is net een vriendin voor me, kan alles tegen haar zeggen en ze geeft me steeds de nodige raad die ik nodig heb... als ik bijvoorbeeld fout zit, dan wijst ze me erop, maar eveneens wijs ik haar erop als haar redenering fout is en dan is het meestal een discussie maar deze eindigen altijd wel goed :D dus kzou zeggen, ouders moet je altijd gehoorzamen, no matter what... bisous xxx

Lady_Cazawia
17-12-2002, 21:51
Origineel gepost door Toufik19 KRRRRCCCCCH...........PLEASE OIL GATES..........BECAUSE MALFUNCTION IS DISTURBING SHUTDOWN KRRRRRCCCCCCCCCCCHHHH............ uuuuuuuh en nu in het nederlands graag :D