Bekijk originele versie : Waar moet ik op letten bij het kopen van een nieuwe laptop?
riff_girl
24-09-2010, 21:37
Ik heb een nieuwe laptop nodig, maar heb er totaal geen verstand van:confused:
Kan iemand mij misschien vertellen wat een goeie laptop moet bezitten, en waar ik op moet letten etc. etc. etc.
Alle hulp is welkom:)
ligt eraan voor wat je hem nodig hebt
maar ik zeg altijd , het moet een paar jaar meegaan
dus zorg dat je minimaal een dual core laptop aanschaft
met minimaal 250 gb harde schijf
4 gb intern geheugen
een goede videokaart is ook heel belangrijk
de rest is standard dvdbrander etc
succes met je koop
wil je het goed doen
kost het je € 1000 euro
maar dan heb je gelijk een core i7
daar ben je zeker wel zoet mee aankomende jaren inchallah :p
geen hp geen hp-compaq geen packard bell geen toshiba geen samsung
wel sony wel i mac wel acer ''aspire"'wel dell wel msi wel asus
wil je een goedkopere laptop dan kun je een met een intel pentuim processor nemen wil je voor duurdere modeln gaan dan kun je voor een Intel Dual Core.. Core-2-Duo .. i3.. i5 ..of i7 processor gaan
geen laptop met een amd processor nemen en geen intel celeron
AL_Hoeceima
24-09-2010, 23:32
Misschien nogal voor de hand liggend, maar bedenk van tevoren goed waarvoor je de laptop wilt gebruiken, en hoeveel je daarvoor kwijt wilt zijn. Is het een vervanging voor de grote, logge maar krachtige pc, of eerder een computer voor ?er bij?? Moet de laptop echt overal mee naar toe, of reist hij nooit verder dan van de eettafel naar de tweezitsbank? Welke programma?s moeten er goed op draaien, en welke gebruik je toch nooit?
Het belangrijkste advies: Ga in ieder geval voor een laptop of netbook met een goede 'BesteProductScore'.
http://www.besteproduct.nl/Ranking.aspx?d=1
De kritische testers richten zich op meer dan alleen de specificaties, bijvoorbeeld ook op duurzaamheid en gebruiksvriendelijkheid van de laptop.
Gr,
AL_H
ILI_Amazigh
24-09-2010, 23:58
Zijn maar een paar punten die van belang zijn. Allereerst een goede processor(dual core of de nieuwe i3) voor de snelheid. RAM geheugen van 2 of 3 GB is wel oke maar raad je toch eentje van 4GB aan. Verder heb je alleen het harde schijf geheugen dat vaak al 250 of 320 GB is wat al ruim genoeg is. De rest is allemaal standaard al oke zoals een DVD-brander, kaartlezer, USB slots en ga zo maar door.
Laat je trouwens niet van de wijs brengen dat een bepaalde laptop een betere videokaart heeft. Standaard zitten er nu al HD onboard chips op die voldoende zijn voor de normale gebruiker. Videokaart en extra video geheugen is alleen van belang als je veel grafisch bezig bent met bijv. photoshop of meer een gamer bent.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.