Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Bush geeft misrekening Irak toe'

Pagina's : [1] 2

Raihana
27-08-2004, 12:05

NEW YORK - De Amerikaanse president Bush heeft toegegeven dat hij de situatie in Irak ná de oorlog enigszins heeft onderschat. In een vraaggesprek met The New York Times van vrijdag zegt hij dat hij daarover een "misrekening" heeft gemaakt. Bush liet dus doorschemeren dat de opstand die nu al zeventien maanden voor onrust in Irak zorgt in enige mate onverwacht is gekomen voor Washington. Hij blijft er wel bij dat die opstand een bijproduct is van een "snelle overwinning" op het leger van Saddam Hussein. Zijn aanpak ervan is volgens hem "flexibel genoeg" geweest. In Najaf, al wekenlang het toneel van hevige strijd tussen opstandelingen en Amerikanen, zijn de plannen daarom ook op enig moment aangepast. In het interview, dat een half uur duurde, sprak Bush ook over de verkiezingscampagne en over Noord-Korea en Iran. De president zegt er alle vertrouwen in te hebben dat het Amerikaanse volk hem opnieuw tot president kiest, zelfs als ze tegen de oorlog in Irak waren.

Mysticalia
27-08-2004, 12:06
:jammer: ya clown! of het nu bush wordt of kerry, zijn toch even erg :jammer:

Raihana
27-08-2004, 12:07
Origineel gepost door Raihana NEW YORK - In het interview, dat een half uur duurde, sprak Bush ook over de verkiezingscampagne en over Noord-Korea en Iran . De president zegt er alle vertrouwen in te hebben dat het Amerikaanse volk hem opnieuw tot president kiest, zelfs als ze tegen de oorlog in Irak waren. En vervolgens heeft hij toch weer over Iran...Moge Allah met deze misdadiger afrekenen...amien

musiqsoulchild
27-08-2004, 12:31
Wat een sukkel! Elke oorlogsexpert waarschuwde de wereld, dat de oorlog in Irak zou escaleren in een burgeroorlog. Zijn koppigheid heeft hem zijn kop gekost

Raihana
27-08-2004, 12:40

Origineel gepost door musiqsoulchild Wat een sukkel! Elke oorlogsexpert waarschuwde de wereld, dat de oorlog in Irak zou escaleren in een burgeroorlog. Zijn koppigheid heeft hem zijn kop gekost Letterlijk en figuurlijk Inchallah..

tonk
27-08-2004, 12:59
Origineel gepost door musiqsoulchild Zijn koppigheid heeft hem zijn kop gekost Vooralsnog is ie anders nog gewoon president. En hij staat nog voor in de verkiezingspolls ook. :eek:

Raihana
27-08-2004, 13:01
Origineel gepost door tonk Vooralsnog is ie anders nog gewoon president. En hij staat nog voor in de verkiezingspolls ook. :eek: Ja nou...dat zegt weer lekker veel over de amerikanen...en de rest die op hem stemt .. :rolleyes:

tonk
27-08-2004, 13:22
Origineel gepost door Mangin Toch mooi dat iemand in zijn positie gewoon zijn fouten toe kan geven. Daar zouden veel 'islamitische' leiders en lijders een voorbeeld aan kunnen nemen... Het zou nog mooier zijn als hij er consequenties aan verbond en aftrad als president.

tonk
27-08-2004, 13:37
Origineel gepost door Mangin Iedereen maakt fouten daarom worden we allemaal nog niet direct ontslagen, noch verbinden we consequenties aan ons falen en stappen zelf op. Opstappen gaat inderdaad wat ver. Wishful thinking van mijn kant. Maar enige consequenties, bijvoorbeeld terugtrekken uit Irak? (Dan wordt het daar een zootje, maar dat is het nu ook.)

musiqsoulchild
27-08-2004, 19:24
Origineel gepost door tonk Vooralsnog is ie anders nog gewoon president. En hij staat nog voor in de verkiezingspolls ook. :eek: Met 'het gaat hem zijn kop kosten' leg ik geen link met zijn carriere in de politiek. Ik ben eerder benieuwd wat Allah van zijn daden gaat vinden als onze lieve George voor hem komt te staan. Ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben geweest.

tonk
27-08-2004, 19:30
Origineel gepost door musiqsoulchild Met 'het gaat hem zijn kop kosten' leg ik geen link met zijn carriere in de politiek. Ik ben eerder benieuwd wat Allah van zijn daden gaat vinden als onze lieve George voor hem komt te staan. Ik hoop dat ik nu wel duidelijk ben geweest. Ah, op die manier. Maar wat hebben we daar NU aan?

rnaj
27-08-2004, 19:32
Origineel gepost door Mysticalia :jammer: ya clown! of het nu bush wordt of kerry, zijn toch even erg :jammer: der is 1 verschil, bij bush weet je dat het niet beter wordt ik geef Kerry graag het voordeel van de twijfel

musiqsoulchild
27-08-2004, 20:08
Origineel gepost door tonk Ah, op die manier. Maar wat hebben we daar NU aan? Moeten we het perse altijd over het heden hebben? We mogen toch ook speculeren over wat de toekomst ons zal brengen? Of ben ik weer gek?

tonk
27-08-2004, 23:05
Origineel gepost door musiqsoulchild Moeten we het perse altijd over het heden hebben? We mogen toch ook speculeren over wat de toekomst ons zal brengen? Of ben ik weer gek? Nee hoor, toekomst mag ook, maar dan wel graag de toekomst in deze wereld.

Pagina's : [1] 2