Bekijk originele versie : Als 19-jarige al eigen woning
Ik ben op dit moment een 17-jarige student aan de HBO en over 2 jaar zal ik stage gaan lopen. Dit is voor 4/3 dagen in de week en je verdient waarschijnlijk ongeveer 1500 netto. Het probleem nu is dat ik nog thuis woon en dat ik waarschijnlijk meer dan mijn eigen vader ga verdienen.
Mijn vader is bang dat hij subsidies zal kwijtraken en vind dat ik mijn eigen huis maar moet gaan huren.
Ik vraag me nu af wat jullie hiervan denken. En of er andere jongeren zijn die op deze leeftijd alleen zijn gaan wonen en hoe dat is verlopen..
dan verdiend je vader ook niet veel
als je verdiende geld aangemerkt wordt als stagevergoeding dan kun je gewoon nog thuis wonen..
Uchiha_Berkania
24-09-2010, 20:50
Ik ben nu 19 en ik ga zelf wonen i.v.m. me studie.
Het moet wel lukken hoor,maar het is op het begin wel wennen.
Hoogervorst
25-09-2010, 00:41
Jij denkt dat je als stageloper 1500 euro netto krijgt? Dus ongeveer 2200 euro bruto per maand? Met drie dagen per week werk?
Het lijkt me heel heel sterk. Of je doet een hele speciale HBO-opleiding.
nikita87
25-09-2010, 11:41
Anders schrijf je je toch in bij een familielid en blijf je thuiswonen?
Als je vader voor iets subsidie krijg, dus in ieder geval in subsidie in aanmerking kom en jij als thuiswonende ook inkomsten heb, kan het idd zijn dat ze de subsidie intrekken.
Chickolata
30-09-2010, 18:52
Ik ben op dit moment een 17-jarige student aan de HBO en over 2 jaar zal ik stage gaan lopen. Dit is voor 4/3 dagen in de week en je verdient waarschijnlijk ongeveer 1500 netto. Het probleem nu is dat ik nog thuis woon en dat ik waarschijnlijk meer dan mijn eigen vader ga verdienen.
Mijn vader is bang dat hij subsidies zal kwijtraken en vind dat ik mijn eigen huis maar moet gaan huren.
Ik vraag me nu af wat jullie hiervan denken. En of er andere jongeren zijn die op deze leeftijd alleen zijn gaan wonen en hoe dat is verlopen.
wat voor opleiding doe je als ik vragen mag? Rechten?
VirtualMan
30-09-2010, 18:57
Of je geeft een deel van je salaris aan je ouders of voel je, je daar te goed voor? Met zo'n salaris moet dat MAKKELIJK kunnen. Je kan ze zelfs meer subsidie geven aangezien ze al zo weinig hebben.
Nawal1991
01-10-2010, 13:21
Als je slim bent, doe je zehma een kamer huren (uitwonend) wat boeit jou die € 300,- per maand met zo een inkomen. Je ouders behouden hn subsidies en klaar is keer geen probleem. Of kijk bij je familie of je niet bij hun kunt inschrijven.... als je geen goedkope kamer kunt vinden.
MisterNador
09-10-2010, 09:49
Jongeman, dit is een probleem waar ik een aantal jaren geleden ook tegenaan ben gelopen.
Ik heb toen een eigen woning gehuurd en die heb ik nog steeds.
Mijn advies aan jou is de subsidie die je vader krijgt betaal jij hem gewoon en je blijft lekker thuis wonen.
Vergeet niet dat er meer kosten komen kijken bij een eigen woning huren(verzekering, afvalstoffenheffing,gas,water,elektra,huur).
en aangezien er tegenwoordig niet zo goedkoop een woning kan worden gehuurd is de optie thuis wonen beter.
Ik heb er wel spijt van gehad toen ik die woning nam(was dagelijks zo i zo bij mijn ouders).
jij moet de beslissing nemen.
fessiaatje
20-10-2010, 11:46
Ik vraag me nu af wat jullie hiervan denken. En of er andere jongeren zijn die op deze leeftijd alleen zijn gaan wonen en hoe dat is verlopen.
Niet slim, en wrm: 1 je ontvangt stufi( vergeet niet dat je een max hebt wat je mag verdienen) . Ik zou zelf uitwonend doen en dan gwn lekker bij mijn ouders zitten. die 500+ wat ik uit ga geven in een lege huis. Geef ik liever aan papa ;)
Coconutty
20-10-2010, 12:56
3la mietje, 19 jaar en bang om op jezelf te gaan?? :rolleyes:
Wat kan je gebeuren? Ben je bang?
Qua kosten hoef je het niet te laten, met dat inkomen kan je her en der wat tegemoetkoming krijgen. En je kan een kleine woning huren om de kosten te drukken.
BoraSita
20-10-2010, 16:20
Daar ga jij vanuit :gniffel:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.