Bekijk originele versie : Kaaskop is een scheldwoord
Origineel gepost door VUILNISBAK
Kaaskop is geen scheldwoord. Het is een andere benaming voor Nederlander.
kaas·kop (de ~ (m.))
1 [pej.] Nederlander
Uit de Van Dale.
Weet je waar die kleine afkorting [pej.] voor staat? Die staat voor pejoratief. Weet je wat dat betekent?
pe·jo·ra·tief1 (de ~ (m.), -tieven)
1 woord waarmee de gebruiker minachting voor het aangeduide laat blijken
pe·jo·ra·tief2 (bn.)
1 minachting uitdrukkend => minachtend; <=> melioratief
Duidelijk? Ook voor Vuilnisbak?.
Valt best wel mee..
Maar goed, ik gebruik het woord toch nooit.
Wat is er trouwens mis met kaas?
Proud to be a Kaaskop
[marokko.nl stijl] Kaaskop 4 Life [/marokko.nl stijl] :rolleyes:
Origineel gepost door Huey
Proud to be a Kaaskop
[marokko.nl stijl] Kaaskop 4 Life [/marokko.nl stijl] :rolleyes:
Integratie?
Origineel gepost door CitriC
Valt best wel mee..
Maar goed, ik gebruik het woord toch nooit.
Wat is er trouwens mis met kaas?
Ik vindt het ook geen scheldwoord.
Is een beetje afhankelijk hoe het gebruikt wordt.
ik vind het en handig woord, en gebruik het om een duidelijke scheiding tussen de nederlandse en maarokkaanse cultuur aan te geven.
Integratie?
Nee het was pejoratief bedoelt :)
Zie 1e post.
Origineel gepost door Huey
Nee het was pejoratief bedoelt :)
Zie 1e post.
:boos:
:p
Ik ben niet degene die afgaat. Jij gaat niet op mijn vraag omdat je weet dat ik gelijk heb. Tja, ik zou ook zo reageren als ik werd uitgeluld door een GEITENNEUKER:).
Lees nog eens na.
:boos:
:p
:D
Ik ben niet degene die afgaat. Jij gaat niet op mijn vraag omdat je weet dat ik gelijk heb. Tja, ik zou ook zo reageren als ik werd uitgeluld door een GEITENNEUKER:).
Neen hoor, jij bent geen geitenn.euker, jij bent enkel traag van begrip. ;)
Kaaskop komt bij mij net zo over als kutMarokkaan beide klinken erg denigrerend.
Origineel gepost door Noa
Kaaskop komt bij mij net zo over als kutMarokkaan beide klinken erg denigrerend.
Maar het zijn wel handige woorden om een beperkte groep op een bepaalde mannier aan te duiden..... Ik vindt het afhankelijk van het gebruik of het beledigend is of iet
Origineel gepost door rnaj
Maar het zijn wel handige woorden om een beperkte groep op een bepaalde mannier aan te duiden..... Ik vindt het afhankelijk van het gebruik of het beledigend is of iet
Zelf vind ik niet dat je een groep zo hoort te noemen ongeacht wat die groep gedaan heeft. Die woorden hebben gewoon een hele negatieve lading.
als ik een onderscheid wil maken tussen marokaanse nederlanders en hollandse nederlanders, dan gebruik ik het woords kaaskop wel eens, persoonlijk vind ik het als het zo gebuikt wordt niet erg
Origineel gepost door rnaj
als ik een onderscheid wil maken tussen marokaanse nederlanders en hollandse nederlanders, dan gebruik ik het woords kaaskop wel eens, persoonlijk vind ik het als het zo gebuikt wordt niet erg
Ik gebruik die woorden liever niet, je kunt er zonder dat je er zelf erg in hebt mensen mee kwetsen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.