Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kaaskop is een scheldwoord

Pagina's : [1] 2 3 4 5

LZN
26-08-2004, 22:57

Origineel gepost door VUILNISBAK Kaaskop is geen scheldwoord. Het is een andere benaming voor Nederlander. kaas·kop (de ~ (m.)) 1 [pej.] Nederlander Uit de Van Dale. Weet je waar die kleine afkorting [pej.] voor staat? Die staat voor pejoratief. Weet je wat dat betekent? pe·jo·ra·tief1 (de ~ (m.), -tieven) 1 woord waarmee de gebruiker minachting voor het aangeduide laat blijken pe·jo·ra·tief2 (bn.) 1 minachting uitdrukkend => minachtend; <=> melioratief Duidelijk? Ook voor Vuilnisbak?.

CitriC
26-08-2004, 22:58
Valt best wel mee.. Maar goed, ik gebruik het woord toch nooit. Wat is er trouwens mis met kaas?

Huey
26-08-2004, 23:00
Proud to be a Kaaskop [marokko.nl stijl] Kaaskop 4 Life [/marokko.nl stijl] :rolleyes:

CitriC
26-08-2004, 23:01
Origineel gepost door Huey Proud to be a Kaaskop [marokko.nl stijl] Kaaskop 4 Life [/marokko.nl stijl] :rolleyes: Integratie?

rnaj
26-08-2004, 23:02

Origineel gepost door CitriC Valt best wel mee.. Maar goed, ik gebruik het woord toch nooit. Wat is er trouwens mis met kaas? Ik vindt het ook geen scheldwoord. Is een beetje afhankelijk hoe het gebruikt wordt. ik vind het en handig woord, en gebruik het om een duidelijke scheiding tussen de nederlandse en maarokkaanse cultuur aan te geven.

Huey
26-08-2004, 23:03
Origineel gepost door CitriC Integratie? Nee het was pejoratief bedoelt :) Zie 1e post.

CitriC
26-08-2004, 23:06
Origineel gepost door Huey Nee het was pejoratief bedoelt :) Zie 1e post. :boos: :p

Deliana
26-08-2004, 23:12
Origineel gepost door VUILNISBAK Ik ben niet degene die afgaat. Jij gaat niet op mijn vraag omdat je weet dat ik gelijk heb. Tja, ik zou ook zo reageren als ik werd uitgeluld door een GEITENNEUKER:). Lees nog eens na.

Huey
26-08-2004, 23:12
Origineel gepost door CitriC :boos: :p :D

Pista
27-08-2004, 06:42
Origineel gepost door VUILNISBAK Ik ben niet degene die afgaat. Jij gaat niet op mijn vraag omdat je weet dat ik gelijk heb. Tja, ik zou ook zo reageren als ik werd uitgeluld door een GEITENNEUKER:). Neen hoor, jij bent geen geitenn.euker, jij bent enkel traag van begrip. ;)

Noa
27-08-2004, 09:19
Kaaskop komt bij mij net zo over als kutMarokkaan beide klinken erg denigrerend.

rnaj
27-08-2004, 09:22
Origineel gepost door Noa Kaaskop komt bij mij net zo over als kutMarokkaan beide klinken erg denigrerend. Maar het zijn wel handige woorden om een beperkte groep op een bepaalde mannier aan te duiden..... Ik vindt het afhankelijk van het gebruik of het beledigend is of iet

Noa
27-08-2004, 09:27
Origineel gepost door rnaj Maar het zijn wel handige woorden om een beperkte groep op een bepaalde mannier aan te duiden..... Ik vindt het afhankelijk van het gebruik of het beledigend is of iet Zelf vind ik niet dat je een groep zo hoort te noemen ongeacht wat die groep gedaan heeft. Die woorden hebben gewoon een hele negatieve lading.

rnaj
27-08-2004, 09:29
als ik een onderscheid wil maken tussen marokaanse nederlanders en hollandse nederlanders, dan gebruik ik het woords kaaskop wel eens, persoonlijk vind ik het als het zo gebuikt wordt niet erg

Noa
27-08-2004, 09:33

Origineel gepost door rnaj als ik een onderscheid wil maken tussen marokaanse nederlanders en hollandse nederlanders, dan gebruik ik het woords kaaskop wel eens, persoonlijk vind ik het als het zo gebuikt wordt niet erg Ik gebruik die woorden liever niet, je kunt er zonder dat je er zelf erg in hebt mensen mee kwetsen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5