Bekijk originele versie : verhuizen naar belgie
hallo dames
wij gaan verhuisen naar belgie mijn man gaat daar werken in brussel
weeten jullie regels en informatie over brussel ?
verzekering
kinderbijslag
huur ...
ik zoek echt goede informatie
en welke buurt is goed van brussel
chokran jazakom allah kol khair.:
hallo dames
verzekering
kinderbijslag
huur ...
precies deze info wil ik ook weten!!
LittlGirl
23-09-2010, 18:29
Allahoe Allam, ik woon ook in BE. Maar ik ga nog naar de middelbare school. Dus al die dingen weet ik niet hoor. Hoelang zijn jullie van plan om daar te blijven??
Voor de rest van onze leven. Ik wil er studeren en werken, mn kindje en man ook laten studeren en werken. En een huis kopen, dus niet huren. En gewoon een nieuw leven beginnen in een nieuw land.
Weet je misschien hoe lang de procedure duurt om jezelf in te schrijven in belgie tot het moment dat je een huis hebt gekocht en werk hebt en gewoon kan LEVEN?
goeiedaad
29-09-2010, 12:06
Ik vraag me dit ook af? Hoe het zit met verzekering? Hoe het zit met als je hier een uitkering ontvangt? Hoe is dat daar geregeld?
kinderoppas
02-10-2010, 19:49
nou ik ben er ook gaan wonen ik zou zeggen begin alvast met inschrijven voor dat ze je uitnodigen voor een gesprek ben je een half jaar verder
LittlGirl
03-10-2010, 15:23
Voor de rest van onze leven. Ik wil er studeren en werken, mn kindje en man ook laten studeren en werken. En een huis kopen, dus niet huren. En gewoon een nieuw leven beginnen in een nieuw land.
Weet je misschien hoe lang de procedure duurt om jezelf in te schrijven in belgie tot het moment dat je een huis hebt gekocht en werk hebt en gewoon kan LEVEN?
Uhh inschrijven duurt niet lang.maar werk vinden en huis kopen kan nog wel even duren denk ik .AllahoeAllam
hallo dames
verzekering
kinderbijslag
huur ...
nou nou
ik denk dat ik je wel kan informere namelijk ik woon alle 2 jaar in het fraznse gedeelte dus belgie en frankrijk maar ben oorsponkelijk en markkaanse utrechter
nou als ik makkelijk als
je -bevoorbeeldt en hius wilt kopen of huur is binne 1 dage gebuert
waanner je wat luekse vindt
en het kan namelijk particuler of via en makkelaar
maar dat doet er niet ik heb het binne en dag geregldt in die periode van 2 jaar
maar betreft over het werk daar heb ik geen info op want ik ben en nederdebelge en dat houdt in dat ik in belgie woon maar in nl werke dus jah maar als is makkelijk als je het wilt
je moet het zoo zien hoe heeft men in de jaar 60 en tunnel gegraven midde de berg zonder de matriaal die er nu zijn
en sterk gezegde : "dire sabab ou allah yafarej"
wa3alaykoum a salam
als je het wilt kan het bine 1 week als je en diploma hebt zo dra niet jah dan gaat het moeilijk betreft voor je werk heb ik het over .
maar betreft studie en kope hiusje als je het poen hebt kan het in een dage meid je hoeft je niet druke te make om het procedure maar of je bereid ben met en nieuw leve in en andre land als heeft en reed dus heel veel zege van jah ik ga na belgie omdat als goed koop daar is
maar je moet het zien hoeveel ding die goed zijn in belgie kan ok snel aflopen net als de jaare 60 in nl vergeeet dat niet ik beledeg je niet maar ik heb het over oons wij marokkaan die laat nooit hoe het is we probere van als en doen avn als en verpeste het voor onze kindre en klein kindere en zoo gaat het
nou ik ben er ook gaan wonen ik zou zeggen begin alvast met inschrijven voor dat ze je uitnodigen voor een gesprek ben je een half jaar verder
Je zegt dat ik word uitgenodigd voor een gesprek? Terwijl iemand anders hier zei dat alles binnen 1 week kan gebeuren.
Ligt dit misschien aan de gemeente of is er iets anders?
als je het wilt kan het bine 1 week als je en diploma hebt zo dra niet jah dan gaat het moeilijk betreft voor je werk heb ik het over .
maar betreft studie en kope hiusje als je het poen hebt kan het in een dage meid je hoeft je niet druke te make om het procedure maar of je bereid ben met en nieuw leve in en andre land als heeft en reed dus heel veel zege van jah ik ga na belgie omdat als goed koop daar is
maar je moet het zien hoeveel ding die goed zijn in belgie kan ok snel aflopen net als de jaare 60 in nl vergeeet dat niet ik beledeg je niet maar ik heb het over oons wij marokkaan die laat nooit hoe het is we probere van als en doen avn als en verpeste het voor onze kindre en klein kindere en zoo gaat het
De reden dat ik in Belgie wil wonen is juist voor mijn kinderen.
Goedkoop of niet goedkoop, dat is de laatste reden waarom ik naar Belgie wil.
Werk is niet zo een probleem omdat ik al werk heb in Nederland, dus het gaat alleen om het inschrijven en een huis kopen, niet huren.
En als je zegt poen, over hoeveel euros heb je het dan minstens? Wat is het minimumbedrag wat ik kan geven zodat ik de rest kan afbetalen (maar dan zonder rente, want ik heb opgezocht dat dat mogelijk is in belgie).
Kan dat echt allemaal binnen 1 dag? Je hoeft geen gesprek ofzo waar je op moet wachten?
tetouania_10
06-10-2010, 12:48
[En als je zegt poen, over hoeveel euros heb je het dan minstens? Wat is het minimumbedrag wat ik kan geven zodat ik de rest kan afbetalen (maar dan zonder rente, want ik heb opgezocht dat dat mogelijk is in belgie).
Kan dat echt allemaal binnen 1 dag? Je hoeft geen gesprek ofzo waar je op moet wachten?[/QUOTE]
Geld lenen zonder rente in Belgiƫ? Daar heb ik dus nog nooit van gehoord. Je kan een huis kopen, en hoe duur het is hangt van jou af, maar je wilt in Brussel wonen en dat is nu wel 1 van de duurste buurten. Bovenop de aankoopprijs betaal je nog eens 12.5% registratierechten en notariskosten, je kan een verlaging krijgen van de registratierechten indien je in 1 van gemeenten gaat wonen die in de site vermeld staan.
http://www.kopeninbrussel.irisnet.be/
De aankoop van een huis kan enkele maanden in beslag nemen, want je moet lening aanvragen, de akte moet door notaris worden opgesteld etc.... dus toch zeker op 3 maanden rekenen vanaf wanneer je iets hebt gevonden dat je aanstaat.
Als je werk wilt vinden in Brussel dan ga je zeer waarschijnlijk ook Frans moeten kunnen spreken. Kinderbijlsag en mutulaiteit kan je vrij snel regelen. Je man heeft hier al werk dus je inschrijving zal dan niet afgekeurdt worden, maar op 1 dag is dit zeker niet in orde hoor.
Geld lenen zonder rente in Belgiƫ? Daar heb ik dus nog nooit van gehoord. Je kan een huis kopen, en hoe duur het is hangt van jou af, maar je wilt in Brussel wonen en dat is nu wel 1 van de duurste buurten. Bovenop de aankoopprijs betaal je nog eens 12.5% registratierechten en notariskosten, je kan een verlaging krijgen van de registratierechten indien je in 1 van gemeenten gaat wonen die in de site vermeld staan.
http://www.kopeninbrussel.irisnet.be/
De aankoop van een huis kan enkele maanden in beslag nemen, want je moet lening aanvragen, de akte moet door notaris worden opgesteld etc.... dus toch zeker op 3 maanden rekenen vanaf wanneer je iets hebt gevonden dat je aanstaat.
Als je werk wilt vinden in Brussel dan ga je zeer waarschijnlijk ook Frans moeten kunnen spreken. Kinderbijlsag en mutulaiteit kan je vrij snel regelen. Je man heeft hier al werk dus je inschrijving zal dan niet afgekeurdt worden, maar op 1 dag is dit zeker niet in orde hoor.[/QUOTE]
Bedankt voor de informatie, hier heb ik nou wat aan.
Bij de Rabobank en bij de Islamitische Bank in Brussel las ik.
En mn man heeft er geen werk, maar ik heb werk in Nederland.
Verder wilde ik nog wat zeggen, stel ik koop een huis, dit is een voorbeeld he, stel ik koop een appartement van 30 miljoen euro. Kan ik dan als startbedrag 5000 euro geven of lager of hoeveel als startbedrag, voor ik de rest moet afbetalen?
[/QUOTE]
Bedankt voor de informatie, hier heb ik nou wat aan.
Verder wilde ik nog wat zeggen, stel ik koop een huis, dit is een voorbeeld he, stel ik koop een appartement van 30 miljoen euro. Kan ik dan als startbedrag 5000 euro geven of lager of hoeveel als startbedrag, voor ik de rest moet afbetalen?[/QUOTE]
Er wordt afhankelijk v je loon een max. bedrag berekend dat je per maand kan aflossen, dus zo wordt dan ook het totaal bedrag dat je kan lenen berekend.
Als je iets wil kopen is het aangeraden, minstens de notariskosten en evt ook de registratierechten zelf al te kunnen betalen!
Veel succes
tetouania_10
08-10-2010, 10:23
Verder wilde ik nog wat zeggen, stel ik koop een huis, dit is een voorbeeld he, stel ik koop een appartement van 30 miljoen euro. Kan ik dan als startbedrag 5000 euro geven of lager of hoeveel als startbedrag, voor ik de rest moet afbetalen?[/QUOTE]
Neen je moet rente betalen, ze kleden het gewoon anders in, ze moeten er natuurlijk ook winst op maken en de personeelskosten kunnen betalen;
http://www.immotheker.be/immotheker3/site_v3/Default.aspx?wpid=296&miid=114&L=N
Op deze site kan je berekenen hoeveel je kan lenen met jullie inkomen. De banken hanteren meestal de 1/3 de regeling, dat wilt zeggen 1/3 van je inkomen mag gebruikt worden om AL jullie leningen af te betalen. Indien je een zeer hoge inkomen hebt dan wordt er wel van afgeweken.
Het is natuurlijk wel beter om de notariskosten al bijeen gespaard te hebben, want anders moeten jullie meer dan 100% van de aankoopprijs lenen waardoor er een hogere interestvoet wordt gebruikt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.