Bekijk originele versie : ik wil hier van af
salaam mensen
ik zit met een probleempje en hopelijk kunnen jullie mij hierover advies geven.
het gaat namelijk over dat ik ERG verlegen ben, af en toe verlegen oke is te begrijpen maar rood worden om de kleinste dingen vin ik niet normaal meer. ik word zo snel rood om niks, voor een groep mensen staan vind ik zo erg. als mensen me aanstaren ben ik al knalrood ik weet het echt niet meer. en wat ik vooral erg vind is dat mensen het zien dat ik rood word, ik krijg het dan ook meteen helemaal warm. maar waarom...waarom ik zo rood word begrijp ik niet ik schaam ook snel voor wat al sla je me dood. ik hoop dat jullie mij een beetje advies kunnen geven en wat ik er eventueel misschien aan kan doen.
o ja ik wil geen cursussen volgen voor dit ik wil alleen maar advies en misschien jullie eigen ervaringen.
alvast ontzetten bedankt
moppie
alaikom salaam.
DaNGeRouZLy
26-08-2004, 23:35
3aleikoem asalaam moppie
Ik kan je niet helpen misschien iemand anders succes ;)
ik denk wel dat als de gedachte alleen al daaraan je constant bezig houdt het sneller gebeurt dan dat je probeert om er niet aan te denken.
Je zou je gedachtengang kunnen proberen te veranderen. Niet denken oef iedereen kijkt naar mij en vinden ze mij dom omdat ik zo rood word maar misschien kijken ze ze naar me omdat ze mijn hoofddoek zo mooi vinden ;) of omdat ze het een boeiend gesprek vinden. Of misschien maakt het ze helemaal niet uit en nemen ze me zoals ik ben.
Gair Insha`allah :)
xXx Aminaatje :zwaai:
x_sweety_x
26-08-2004, 23:54
hoe oud ben je als ik vragen mag?
HoneyBee
27-08-2004, 09:50
Door vertrouwen in jezelf te hebben kom je al een heel end.
eselaam ouelekoum, je moet je er niet al te druk om maken, ik heb natuurlijk makkelijk praten om dat ik het niet ervaar, maar ik denk dat je er weinig aan kan doen, omdat het in je zit, en het automatisch gaat , maar ik hoop dat het vanzelf over gaat insalah. sterkte meid
Crazyinloveee
28-08-2004, 14:08
Origineel gepost door moppie2
ontzetten bednakt om je eiegen ervaring te delen..ik denk dat het ook te maken heft met onzekerheid en ik denk dan ook waarom word ik rood andere mensen worden toch ook niet rood af en toe helt dat maar niet altijd.
ik hoop inshallah dat ik hier ook vanaf kom.
:zwaai:
Over wat ben je dan onzeker? Misschien als je nu precies verteld hoe en wat, dan kunnen wij kijken waaruit die onzekerheid voortkomt :)
femmedumaroc
28-08-2004, 19:57
nou ,moppoe 2 ik begrijp precies wat je bdoelt want ik heb het namelijk ook en het is niet zo een beetje ook maar echt heel erg gewoon als ik ergens binnen loop of als ik gewoon een gesprek met mijn vriendinnen heb of meestal in suppermarkten, ik haat het dan ook om boodschappen te doen wil zo veel mogelijk mensen vermijden maar dan wordt het alleen nog erger. wat ik heb geleerd is dat ik gewoon mijn denkwijze op zo een moment moet veranderen als ik bij de kassa sta dan wordt ik rood dan denk ik kijk al die mensen naar me kijken maar dan denk ik so laat ze kijken en er is toch niets aan de hand, je moet je groot voelen want als je je klein voelt dan wil je zo snel mogelijk weg en dan krijg je het benauwd en jah dan wordt je rood. maar ik face de dingen nu gewoon nu ga ik met plezier naar de supoermarkt en jah het valt nu eigenlijk allemaal wel mee. sterkte
hey schat je bent niet de enige,ik heb ook zo een probleem ik word om alles rood zelfs bij mijn beste vriendinnen dan vertel ik ze bijv wat en dan staan ze naar me te kijken en dan word ik heel erg rood,ook als ik op straat loop dan word ik rood het lijkt net of iedereen kijkt en als mijn vriendin tegen me zeggen wat is er waarom ben je zo rood,dan word het alleen maar erger,ik heb er echt heel erg last van echt overal in de tram op school thuis,ik hoop inschallah dat het over gaat het is niet zo dat de roodheid lang blijft het is heel even ,maar toch valt het op ik voel me wangen gewoon gloeien. het is lastig beslama schat
The_MoCro_JoB
29-08-2004, 00:27
heel wat omschrijvingen van hierboven hebben iets weg van dit:
http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=dossier&actie=lees&dossier_id=31&dthema_id=10
(je probleem kennen is de halve oplossing)
XSwEeT_MoCrOX
29-08-2004, 14:12
Verlegen mensen leven minder lang :(
Mensen die van alles schrik hebben en nooit risicos durven nemen, leven minder lang, zo blijkt uit een Amerikaanse studie. Het gaat weliswaar om een experiment bij ratten. Ratten die van nature angstig waren wanneer ze met nieuwe situaties geconfronteerd worden, bleken meer stress gerelateerde hormonen te produceren en korter te leven dan meer avontuurlijk aangelegde ratten.
Verlegenheid kan veel verschillende oorzaken hebben zoals:
Overgevoelige persoonlijkheid, een te beschermende opvoeding, of juist te veel verantwoording moeten dragen op je jonge leeftijd..en het kan ook erfelijk zijn.
P.S: Ik ben zelf verlegen :D
The_MoCro_JoB
29-08-2004, 14:15
Origineel gepost door XSwEeT_MoCrOX
Verlegen mensen leven minder lang :(
Mensen die van alles schrik hebben en nooit risicos durven nemen, leven minder lang, zo blijkt uit een Amerikaanse studie. Het gaat weliswaar om een experiment bij ratten. Ratten die van nature angstig waren wanneer ze met nieuwe situaties geconfronteerd worden, bleken meer stress gerelateerde hormonen te produceren en korter te leven dan meer avontuurlijk aangelegde ratten.
Verlegenheid kan veel verschillende oorzaken hebben zoals:
Overgevoelige persoonlijkheid, een te beschermende opvoeding, of juist te veel verantwoording moeten dragen op je jonge leeftijd..en het kan ook erfelijk zijn.
P.S: Ik ben zelf verlegen :D
verlegen rat?
Een kwestie van veel onder de mensen komen. Het is echt niet zo dat iedereen je aan zit te staren in de supermarkt hoor. En wat dan nog, je moet toch iets?! Laat ze kijken toch.
Mensen staan onder druk om te laten zien dat alles goed gaat. Iedereen moet altijd maar indruk maken. Vergeet niet dat iedereen momenten heeft waarop hij of zij zich eenzaam terug trekt en zit te treuren om het een of ander. Ook die zelfverzekerde beauty met haar dure kleding. Ook die stoere motorrijder en zijn blitse Ducati. Zelfs die mooie jongen achter je in de rij bij de kassa of op school;)
Saloua1978
30-08-2004, 22:12
Het gaat wel over Inshallah..
Bij mij begon het op de middelbare school...zo rond mijn 16-17-18e jaar...en geleidelijk aan werd het minder...
Nu bloos ik bij wijze van als het echt nodig is hahaha..
:o Maar alleen als het echt nodig is en niet meer onnodig...
Ik merk ook wel dat ik meer schijt heb aan anderen...
Dat is alleen maar beter toch! :zwaai:
Ik begrijp je heel goed. Ik ben ook best verlegen.
Vroeger had ik dat heel erg. Net zo als jou.
Maar dat hield op toen ik voor het eerst een baantje ging zoeken.
Het was in een winkel, daar meot je niet verlegen onder de mensen zijn.
Ik zag er heel er tegen op. Iedereen thuis probeerde mij t helpen door dingen te zeggen als: niet verlegen zijn. enz.
Maar data hielp niet egt. hoe kun je nou opeens niet meer verlegen zijn???
Maar een van mijn broers heeft mij erg geholpen. Hij heeft me duidelijk gemaakt dat die mensen net zo verlegen tegenover mij zij als ik tegenover hen, waarom zou ik me dan druk maken en verlegen zijn. Want daar heeft niemand wat aan....
Het is me gelukt en nu ben ik niet meer verlegen.
Waarom zou ik, als zij hetzelfde voelen????
Ik hoop dat ik je hier een beetje mee geholpen heb.
Laat het me weten.
Groetjes, veel liefs,
asia
:zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Ten eerste ben je absoluut niet gek als je naar een psycholoog gaat. Heel veel mensen gaan daar voor een tijdje heen en komen zo van een probleem af dat hen blokkeert in hun leven. Het is net als dat je af en toe naar de dokter gaat. Helaas zijn er mensen die bij deze soort dokter het kaartje 'voor gekken' hangen. Erg jammer.
Maar ..... kies gewoon wat jij wil. Als je liever niet gaat .... prima!
En ten tweede (en dat is een veel belangrijker punt), blozen staat heel lief. Ik geloof dat juist heel veel jongens als een blok vallen voor blozende meisjes. En dat meen ik, echt waar!
En zelf vind ik het ook wel lief staan als iemand bloost. Ik heb liever dat iemand bloost of verlegen is, dan iemand die juist over zichzelf opschept of verwaant is.
Maar ... het moet je natuurlijk niet blokkeren in je leven. Ik denk dat de onzekerheid je blokkeerd. Daarom mag je er best wel eens bij stilstaan hoeveel mooie eigenschappen je hebt. En ik weet zeker dat je die hebt.
Ik heb er al enkele gevonden; lief, bescheiden, behulpzaam, niet opdringerig èn vaak zijn dit juist de types die goed kunnen luisteren. En begripvol zijn tegenover anderen.
Je onzekerheid is de basis. En ga daar mee aan de slag. Probeer niet de talenten te krijgen die je niet hebt. Ieder heeft z'n eigen kwaliteiten. Jij hebt die zeker weten ook! Ga daarmee als basis, aan de slag. Benut jouw eigen capaciteiten. En je bent een waardevol iemand met jouw eigen capaciteiten. Groei van daaruit!
Wist je trouwens dat er veel mensen zijn die heel zeker overkomen en die toch superonzeker zijn?? Dat heeft mij ook verrast toen ik het ondekte. Inmiddels prik ik dwars door dat buitenkantje heen, maar ik denk dat jij je NOG op dat buitenkantje verkijkt.
Succes ermee!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.