Bekijk originele versie : Eerste keer..
Sabrina_MocrO
26-08-2004, 20:12
Veel over gehoord..
Altijd gedacht..ach die Mgharba van ons overdrijven altijd..
Tot op de dag vandaag en ik het met me eigen ogen heb gezien,en ook is het niet aan mij om erover te oordelen,ik kan het (Yarbi't Smahlia) niet laten..
Gister weer voor het eerst naar school,een nieuwe school,een nieuwe klas..
Aangezien ik de jaren hiervoor altijd,de enigste Marokkaanse op de hele school ben geweest,moest ik toch even slikken,bij het zien dat er 9 van de 10 mensen Marokkaans waren.Het was wennen,maar het bevalt me hamdoelilah.
Gister nieuwe mensen leren kennen,aardige!Ik was verbaasd toen ik zag,dat er maar 2 Nederlandse meisjes in de klas zaten,laten we eigenlijk zeggen 1,de ander is zo vermarokkaanst,dat je haast kan zweren,dat ze er ook werkelijk één is.
Ik zat naast een aardig en Tbarkallah mooi meisje!Hijaab,en toch goed gecombineerd met d'r kleren.Ik vond het prachtig om te zien.
Maar wat ik gister zo prachtig vond,daar werd ik vandaag haast misselijk van,het meisje komt vandaag wat later binnen,ik verheugde me erop,om d'r weer te zien,was benieuwd..Hoe ze het vandaag weer bij elkaar had gecombineerd!
Maar vandaag had ze een strakke spijkerbroek aan,een truitje met vette inkijk,én een sjaal om dr hoofd,waarbij je d'r haren zag.Ze zag er afschuwlijk uit.Dit was dat ene wat de mensen zeggen: Rabi key Msag..
Na school ga ik snel alleen naar de stad om een cadeautje te kopen en ren ik op het laatst snel naar me trein.Onderweg kwam ik het meisje tegen,sjaal van d'r hoofd omringd door een flinke groep jongens..Ze liep naar me toe en zei:"Koopavond!",met een knipoog..
Zo zie je maar een hoofddoek zegt niets!!!!
Origineel gepost door papa
Nee, idd want er zijn meiden die een hoofddoek dragen om hun omgeving tevreden te stellen. Zo van 'kijk ik ben een goed en gelovig meisje'. Ondertussen zwerven ze heel Nederland af. Genoeg meiden die zo zijn, zeker sinds de prepaid GSM gemeengoed is geworden...
Zeker wel of ze laten zich van achteren naaien op de plee en dan zeg ik op mijn beurt een hoofddoek van boven en bloot van onderen.
:D
islamicgirl3
26-08-2004, 22:16
Origineel gepost door papa
Nee, idd want er zijn meiden die een hoofddoek dragen om hun omgeving tevreden te stellen. Zo van 'kijk ik ben een goed en gelovig meisje'. Ondertussen zwerven ze heel Nederland af. Genoeg meiden die zo zijn, zeker sinds de prepaid GSM gemeengoed is geworden...
Salam aleikom,
Begrijp het niet verkeerd. Een hoofddoek zegt inderdaad niets over iemands innerlijke geloof. MAAR: de manier waarop een hoofddoek wordt gedragen kan wel iets zeggen over een persoon. Hijaab is niet alleen een doekje op je hoofd. Hijaab is ook kleding en gedrag. De schuld ligt eigenlijk niet bij dat meisje, maar bij ons. Wij horen zo'n doekje (met daaronder strakke kleding en uitbundig gedrag) geen hoofddoek te noemen, want dat is het niet.
Soms zie ik ook Antiliaanse of Surinaamse meiden lopen die ook zo'n doekje dragen, moet ik die ook moslim noemen?
Nu krijg je het tafareel van: "Meiden met hoofddoek zijn scheinheilig", terwijl zo'n meid als van het verhaaltje, in feite geen hoofddoek draagt tussen haakjes.
Ma3a Salama
Independence
27-08-2004, 00:11
Origineel gepost door islamicgirl3
Salam aleikom,
Begrijp het niet verkeerd. Een hoofddoek zegt inderdaad niets over iemands innerlijke geloof. MAAR: de manier waarop een hoofddoek wordt gedragen kan wel iets zeggen over een persoon. Hijaab is niet alleen een doekje op je hoofd. Hijaab is ook kleding en gedrag. De schuld ligt eigenlijk niet bij dat meisje, maar bij ons. Wij horen zo'n doekje (met daaronder strakke kleding en uitbundig gedrag) geen hoofddoek te noemen, want dat is het niet.
Soms zie ik ook Antiliaanse of Surinaamse meiden lopen die ook zo'n doekje dragen, moet ik die ook moslim noemen?
Nu krijg je het tafareel van: "Meiden met hoofddoek zijn scheinheilig", terwijl zo'n meid als van het verhaaltje, in feite geen hoofddoek draagt tussen haakjes.
Ma3a Salama
Gelijk heb je, tegenwoordig kan je net zo goed aan een meisje die hijaab draagt vragen of ze moslim is, want blijkbaar kun je 't daaraan niet zien
AbaHoeCh
27-08-2004, 00:20
Gewoonweg schandalig dat dat meisje misbruik heeft gemaakt van Islamkledij toen ze in de klas zat !!! :kwaad:
NABILA2004
27-08-2004, 13:36
Origineel gepost door Sabrina_MocrO
Veel over gehoord..
Altijd gedacht..ach die Mgharba van ons overdrijven altijd..
Tot op de dag vandaag en ik het met me eigen ogen heb gezien,en ook is het niet aan mij om erover te oordelen,ik kan het (Yarbi't Smahlia) niet laten..
Gister weer voor het eerst naar school,een nieuwe school,een nieuwe klas..
Aangezien ik de jaren hiervoor altijd,de enigste Marokkaanse op de hele school ben geweest,moest ik toch even slikken,bij het zien dat er 9 van de 10 mensen Marokkaans waren.Het was wennen,maar het bevalt me hamdoelilah.
Gister nieuwe mensen leren kennen,aardige!Ik was verbaasd toen ik zag,dat er maar 2 Nederlandse meisjes in de klas zaten,laten we eigenlijk zeggen 1,de ander is zo vermarokkaanst,dat je haast kan zweren,dat ze er ook werkelijk één is.
Ik zat naast een aardig en Tbarkallah mooi meisje!Hijaab,en toch goed gecombineerd met d'r kleren.Ik vond het prachtig om te zien.
Maar wat ik gister zo prachtig vond,daar werd ik vandaag haast misselijk van,het meisje komt vandaag wat later binnen,ik verheugde me erop,om d'r weer te zien,was benieuwd..Hoe ze het vandaag weer bij elkaar had gecombineerd!
Maar vandaag had ze een strakke spijkerbroek aan,een truitje met vette inkijk,én een sjaal om dr hoofd,waarbij je d'r haren zag.Ze zag er afschuwlijk uit.Dit was dat ene wat de mensen zeggen: Rabi key Msag..
Na school ga ik snel alleen naar de stad om een cadeautje te kopen en ren ik op het laatst snel naar me trein.Onderweg kwam ik het meisje tegen,sjaal van d'r hoofd omringd door een flinke groep jongens..Ze liep naar me toe en zei:"Koopavond!",met een knipoog..
vieze trut!!! insallah komt het goed met haar en die hoofdoek ( hjaab)mag ze af doen vertel het haar maar anders deed ik het wel ieggggggg tfoe rotzooi maar meeste marokkanen zijn rotzooi zowel jongens en meisjes ....
Mocro4eva
27-08-2004, 13:43
so sad :(
sweetzorro
27-08-2004, 20:30
ik heb weer veel marokaanse meiden die hoofddoekjes dragen weer lekker op het strand gezien deze jaar hier in nederland in haar omgeving verbergt ze zelfs haar haar maar op het strand laat ze haar hele lichaam zien waarom die hoofddoek dan vraag ik me af hollanders die naar me toe komen en zeggen dat dat niet kan wat wil je nog meer echt om er van te kotsen als je ze zo ziet op het strand eerst met hoofddoek en daarna gewoon in haar bad kleding
andalusieGUY
28-08-2004, 03:50
dat noemen ze nu sociale controle.........misschien is ze wel mooier dan jij :eek:
BaNdEd_EsSiE
28-08-2004, 12:24
gewoonweg achterlijk noem ik dit..
deze hele topic...lekker aanmoedigen anderen te kleineren...
ben jij nie ook een moslim?
begin bij jezelf!
naar aanleiding van je avatar en je ondertiteling.
zoals omar ibn alkhattab radiya Allahoe 3enhoe zei:
oordeel jezelf voor je veroordeelt wordt
en niemand die deze dwaasheid inziet :jammer:
andalusieGUY
28-08-2004, 12:25
ik wel......of kun je niet lezen
BaNdEd_EsSiE
28-08-2004, 12:26
Altijd kijken naar degene die minder is en lekker de tong erover op los laten.
Om trots op te zijn..wal 3ayadoe billah
andalusieGUY
28-08-2004, 12:27
hahahha jah idd je bent goed bezig ......BaNdEd_EsSiE
ik snap ook niet dat je dit hier verkondigt.
ik geloof nog steeds dat je jaloers bent :giechel:
andalusieGUY
28-08-2004, 12:28
daar bedoel ik de topic starter mee he..... BaNdEd_EsSiE
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.