Bekijk originele versie : haram? ja of nee???
BerberRoosje
26-08-2004, 19:08
Ik heb een vraagjuh....
ik hoor vaak mensen zeggen dat epileren garam is, ma er zijn ook mense die zegge dat t niet zo is???
wie weet nou of het garam of nie is????????
Hoi Berberroosje,
Wat ik ervan weet is, dat je alles wat mannelijk is, mag ontharen, ik bedoel zoals snor, baard, benen, enz enz. Het is alleen haram om je wenkbrauwen te epileren. Wat wel mag is, wanneer je wenkbrauwen aan elkaar vast zitten, om die middenhaartjes te verwijderen. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
Groetjes Hayat
DaNGeRouZLy
26-08-2004, 23:25
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).
AMALMEKNESIA
27-08-2004, 19:01
weet je wat het is Allah heeft je zo gemaakt omdat hij jou zo wil dus blijf gewoon zoals je bent
tazaghiniagirl
28-08-2004, 09:59
is haram alleen die tussenhaartjes....:D
soennia83
29-08-2004, 12:48
Origineel gepost door missy00
Ik heb wel een keer op l3adied gehoord, dat als je man het accepteerd dat het dan wel mag!!
Je mag alleen de onderkant van je wenkbrauwen dan epiliren maar niet de bovenkant!!
Ik epileer zelf niet hmdl!!
Maar ik vraag me wel vaak af, wie op het idee is gekomen om te gaan epiliren!!
Wat jij zegt lijkt me heeeeel erg ongeloofwaardig..
Kan je die hadith ( authentiek) even plaats aub..
want het klint heel bizar dat de onderkant wel geepileerd mag worden en bovenkant niet..
Naar mijn weten is het helemaal haram, tenzei je doorlopende wenkbrauwen hebt dan mag je hoogstens die tussenhaartjes weghalen. Wa allaho e3lem
wasalaam
alhoceima_ladyy
29-08-2004, 16:36
Volgens mij mag je alleen de overtollige haartjes epileren.
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).
Duidelijk.
tetuangirl
23-09-2004, 14:43
hmm..het epileren van je wenkbrauwen aan de bovenkant is wel haram en de onderkant wel? omdat deze overtollige haartjes zijn?
waarom heeft allah ze dan gegeven?
soennia83
23-09-2004, 15:36
Origineel gepost door Naoual_Tetouania
Als je je wenkbrauwen aan de bovenkant epileert dan verander je de vorm. Epileer je t aan de onderkant, dan haal je overtollige haartjes weg.
Er zijn mensen die beredeneren dat je de wenkbrauwen mag epileren, mits je de vorm niet verandert.
Je moet gewoon van je wenkbrauwen afblijven!
Kan je met een hadith komen waarin staat dat je overtollige haartjes beneden wel weg mag halen???
Ik dacht het niet!
Waarom moeten wij een vraagteken zetten waar Allah swt een punt heeft gezet?
wasalaam
cassecroute
23-09-2004, 15:38
Origineel gepost door missy00
Maar ik vraag me wel vaak af, wie op het idee is gekomen om te gaan epileren!!
Vrouwen die het "oudste beroep van de wereld uitoefenen", nog een reden waarom het Haram is.
alhoceimagek
23-09-2004, 18:47
je mag je zelf niej veranderen op enkele plekken na
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.