Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ww

Umm-Uthmaan
20-09-2010, 23:11

salaam alaikum, stel iemand heeft 3,5 jaar ziektewet-uitkering. tussentijds heeft zij 2 keer een wazo uitkering gehad, een uitkering op basis van zwangerschap en ziekte, daarna ook nog eens 2 keer een bevallingsuitkering, vervolgens weer terug gevallen in de ziektewet-uitkering. na 3,5 jaar wordt de uitkering beeindigd. heb je dan nog recht op een ww? werk verleden tot het betreden van de zw is 7 jaar en plus dus 3,5 ziektwet. was salaam

Tarbat
21-09-2010, 17:54
salaam alaikum, stel iemand heeft 3,5 jaar ziektewet-uitkering. tussentijds heeft zij 2 keer een wazo uitkering gehad, een uitkering op basis van zwangerschap en ziekte, daarna ook nog eens 2 keer een bevallingsuitkering, vervolgens weer terug gevallen in de ziektewet-uitkering. na 3,5 jaar wordt de uitkering beeindigd. heb je dan nog recht op een ww? werk verleden tot het betreden van de zw is 7 jaar en plus dus 3,5 ziektwet. was salaam hoi ik zit ook op bijna dezelfde situatiee en wat ik begrepen heb is na 2 jaar zw zonder 16 weken zwangerschap/bevallingsverlof,dat je dan de wia kan aan vragen als je een werkgever heb weet niet hoe dat bij jou zit???? weet wel zeker dat je niet in de ww komt omdat je dan werk moet gaan zoeken ,terwijl je ziek bent,,dat is mij wel duidelijk gemaakt.... dat s wat ik tenminsten weet....

Umm-Uthmaan
21-09-2010, 21:26
hoi ik zit ook op bijna dezelfde situatiee en wat ik begrepen heb is na 2 jaar zw zonder 16 weken zwangerschap/bevallingsverlof,dat je dan de wia kan aan vragen als je een werkgever heb weet niet hoe dat bij jou zit???? weet wel zeker dat je niet in de ww komt omdat je dan werk moet gaan zoeken ,terwijl je ziek bent,,dat is mij wel duidelijk gemaakt.... dat s wat ik tenminsten weet.... maar ww is voor degenen die werkloos zijn en als je ziektewet beeindigd is omdat je volgens wel kunt werken dan kun je toch wel in de ww?

Tarbat
23-09-2010, 00:10
maar ww is voor degenen die werkloos zijn en als je ziektewet beeindigd is omdat je volgens wel kunt werken dan kun je toch wel in de ww? hoi je krijgt als het goed is een ziektewetuitkering en dat is dan tot 2 jaar minstens je nog een werkgever heb,,dan wordt je door uwv WIA gekeurd en als je afgekeurt wordt moet je dan gaan werken,,, je heb dan geen recht op ww.... dat s wat ik want ben ook bijna 2 jaar zw ook 2 zwangerschappen achter de rug,en nog steeds niet beter en k heb wel nog een werkgever nou ze beginnen erg moeilijk te doen,,k moet nog bij het jan van breemen revalidatie,,,,duss bent benieuwddd

TranQuility
23-09-2010, 19:36

maar ww is voor degenen die werkloos zijn en als je ziektewet beeindigd is omdat je volgens wel kunt werken dan kun je toch wel in de ww? Ja, je hebt gewoon recht op ww.

Umm-Uthmaan
27-09-2010, 09:44
Ja, je hebt gewoon recht op ww. hoe weet je dat? ik heb geen werkgever meer, mijn contract was geeindigd tijdens de ziekteperiode, dus is ook niet meer verlengd. ik loop daarom bij uwv. die hebben mn zw beeindigd omdat ik volgens hun kan werken, maar heb ik dan recht op een ww? ik ben niet ontslagen door schuld en ik zit nu zonder inkomen omdat ik ziek was en daardoor me baan verloren heb. en volgens hun zou ik nu moeten kunnen werken...

TranQuility
27-09-2010, 11:24
hoe weet je dat? ik heb geen werkgever meer, mijn contract was geeindigd tijdens de ziekteperiode, dus is ook niet meer verlengd. ik loop daarom bij uwv. die hebben mn zw beeindigd omdat ik volgens hun kan werken, maar heb ik dan recht op een ww? ik ben niet ontslagen door schuld en ik zit nu zonder inkomen omdat ik ziek was en daardoor me baan verloren heb. en volgens hun zou ik nu moeten kunnen werken... Je hebt altijd recht op ww als je contract niet verlengd is. En dat je daarna in de ziektewet zat is daar los van.. dan verschuift je ww gewoon.. dus je kunt gewoon ww aanvragen..