Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ThuisServer opzetten

Beloning
20-09-2010, 16:31

Beste ICT mensjes, Ik heb een aantal pc's en laptops staan. 4pc's en 5 laptops. Ik gebruik maar 3 pc's en mijn vraag aan jullie is om van de 4de pc een server te maken waar ik al me data op kan zetten en om een printer te delen, zodat ik met die pc gewoon iedereen kan laten verbinden en ook buiten het huis, om met mijn neefjes films te laten delen. Een goede, makkelijke manier AUB en makkelijke normale woorden gebruiken, want ik heb verschillende topics gelezen waar ik niet wijzer van word. De specificaties van de 4de PC. Het is een zelf gebouwde pc 512mb RAM 2.8Ghz 320Gb Harddisk Processor (GEEN IDEE) En kan ik misschien ook van een laptop een server maken, dat zou handiger zijn voor mij bvd.

soufian07
29-09-2010, 17:30
Beste ICT mensjes, Ik heb een aantal pc's en laptops staan. 4pc's en 5 laptops. Ik gebruik maar 3 pc's en mijn vraag aan jullie is om van de 4de pc een server te maken waar ik al me data op kan zetten en om een printer te delen, zodat ik met die pc gewoon iedereen kan laten verbinden en ook buiten het huis, om met mijn neefjes films te laten delen. Een goede, makkelijke manier AUB en makkelijke normale woorden gebruiken, want ik heb verschillende topics gelezen waar ik niet wijzer van word. De specificaties van de 4de PC. Het is een zelf gebouwde pc 512mb RAM 2.8Ghz 320Gb Harddisk Processor (GEEN IDEE) En kan ik misschien ook van een laptop een server maken, dat zou handiger zijn voor mij bvd. HET KAN en films delen extern toch dat kan ook met fillzilla poort 21 wel openen en toekennen naar je ipadres die de server heeft dus maak een statisch ip adres voor. veder moet je een server OS hebben denk aan 2003 of 2008 het kan maar je moet veel knutsselen etc. en je moet ook local domein aanmaken.

Beloning
07-10-2010, 11:28
HET KAN en films delen extern toch dat kan ook met fillzilla poort 21 wel openen en toekennen naar je ipadres die de server heeft dus maak een statisch ip adres voor. veder moet je een server OS hebben denk aan 2003 of 2008 het kan maar je moet veel knutsselen etc. en je moet ook local domein aanmaken. Ik begrijp er niks van :maf:

Camouflage
07-10-2010, 19:21
Een korte uitleg, je moet een OS installeren op je pc of laptop. Daarbij kun je denken aan server 2003 of 2008 R2 of een ander linux geval. Vervolgens wijs je deze een statische ip toe en maak je een SCOPE aan. Maar alvorens je dit doet, maak dan eerst een domein aan voor je server systeem. Vergeet daarnaast niet je server systeem in 3 verschillende partities te verdelen. 1 voor de besturings programma en 1 bijv. voor data en de ander voor je AD (active directory). Koppel daarna een cliƫnt (een gebruikers laptop of pc) doormiddel van ' computer eigenschappen' en dan in het juiste domein hangen. Dit is een groffe uitleg van de stappen, nu heb je een lijndraad die je kunt volgen en aanvullen doormiddel van google TIPS. Succes.

gast-arbeider
07-10-2010, 19:25

zorg dat je eerst een os hebt denk aan windows server 203 als je dat hebt dan hoor ik van je

Beloning
11-10-2010, 13:56
Okee cool thx k kan denk ik nu wel aan de gang :vrede: