Bekijk originele versie : only ladies met hoofddoek
missrifia
17-12-2002, 14:31
salam,
voor de dames die een hoofddoek dragen, hoe hebben jullie besloten een hoofddoek te dragen.
1- door ouders
2- zelf overtuiging
3- voor je man
eerlijk zijn he??
voor mij geldt 2 elhamdoelieleh, :)
ma3a salama :zwaai:
hoop op reacties ben eigenlijk wel benieuwd
missrifia
17-12-2002, 15:39
wajaw wajaw,
jullie lijken wel nederlanders, kijken kijken maar niets kopen in jullie geval dan kijken kijken maar niet reageren.
iewa kom op zusters,
ma3a salama
zina_maghrebia
17-12-2002, 15:40
Salaam olaikom zuster
Bij mij komt het door dit zelf overtuiging elhamdoelilah
Walijkom Salaam
missrifia
17-12-2002, 16:25
salam,
elhamdoelieleh, ik ken meisjes die het alleen voor de ogen van hun ouders doen en de omgeving die zijn pas nep, een hoofddoek hoor je te dragen voor jezelf en voor Allah natuurlijk en trouwens voor andere redenen zou je hoofddoek niet eens tellen.
ma3a salama
Missrifia,
dat niemand reageerd ligt misschien aan de titel!
missrifia
17-12-2002, 16:31
hoezo, draagt niemand dan een hoofddoek
missrifia
17-12-2002, 16:33
maar je hebt gelijk, dat dacht ik ook, maar ja toen was het te laat ik heb m al geplaats, sorry dames
Bij mij was het 1 en 2
Mijn ouders wouden het heel graag--> MAAR DAT ZAL WEL ZO ZIJN BIJ ELKE ISLAMITISCHE FAM. Maar k heb het ook (de grootste reden) Gedaan voor ALLAH voor mijn geloof in de islam
Beslama xxjuzzz
eeh
wie zegt als je hoofd doek voor je ouders dat het nep is
ik draag hoofd doek , want ik moet het
maar als me vader nu zou zeggen je mag zelf weten zou ik hem op houden
oke
hoofd doek is hoofd doek
missrifia
20-12-2002, 09:04
Origineel gepost door wafa
eeh
wie zegt als je hoofd doek voor je ouders dat het nep is
ik draag hoofd doek , want ik moet het
maar als me vader nu zou zeggen je mag zelf weten zou ik hem op houden
oke
hoofd doek is hoofd doek
salam,
ik bedoel als je het alleen voor je ouders doet en je het zelf eigenlijk niet wilt,
ma3a salama
Salaam missrifia,
Toen ik nog jong was (12,13 jaar) moest ik van mijn vader een hoofddoek gaan dragen, terwijl ik daarvoor nooit een hoofddoek droeg....Nou ik was natuurlijk erg koppig en wou dat niet.
Ik vroeg waarom moet ik een hoofddoek dragen, niemand bij mij op school draagt een hoofddoek.... Het enige dat mijn vader als antwoord gaf was 'Het moet van Allah, anders verbrand hij jou haren en al jou nichtjes dragen hem ook..' Toen deed ik hem op voor de ogen van mijn vader en deed hem weer af als ik bijna op school was (ik was 13 jaar toen) Later kwam mijn vader er wel achter dat ik hem afdeed op school, omdat ik een keer met hem mee moest op gesprek met mijn mentor..dus ik deed hem toen we bijna op school waren heel sniekie om mijn hals :D
Later zij me vader als je geen hoofddoek wilt dragen goed ik heb mijn best gedaan, dus deed ik niet meer stiekem meer toen ik 21 was droeg ik hem uitmezelf uit overtuiging!!!
Het probleem was dat ik vroeger nooit echt de inhoud wist wat de hijaab inhield.. Mijn vader had het toen ik nog jong was ook niet goed aangepakt, maar daar heeft hij nu gelukkig van geleerd en mijn zusje van 12 draagt nu ook een hijaab en zij weet gelukkig wel wat de inhoud van de hijaab is, want dat heeft mijn lieve vader goed aan haar uitgelegd....
BerberseDame
20-12-2002, 09:59
Heel goed van je Daliha. Ik heb nooit van me ouders te horen gekregen dat ik een hoofddoek moest dragen. Dus ik heb er op een gegeven moment zelf voor gekozen (19 jaar) ben nu 23 jaar. Op school waar ik toen nog op zat vonden ze het helemaal niks en gingen me toen zelfs uitlachen, terwijl ik op een school zat met 90% bestaand uit buitenlanders. Maar dat kon me niks schelen, want ik had in me achterhoofd altijd gezegd, van ze worden wel gestraft door Allah. Maar later deden ze allemaal aardig enzo, want ik ben namelijk niet op me mondje gevallen, ik heb wel altijd de waarheid tegen ze gezegd. Maar alhamdoullih het is allemaal goed gekomen nu, en die jongens die het niks vonden dat ik een hoofddoek droeg, die zie ik nu wel over straat met hun vrouwen die een hoofddoek draagt. Dus alles kan veranderen hé. Moge Allah ons op het goede pad houden, amien.
missrifia
20-12-2002, 10:29
salam dalilah,
ik vertel nu hoe het bij mij ging, toen ik 12 was begon mijn vader al te zeuren over een hoofddoek en versen te citeren uit de koran die over hoe goed een hoofddoek was ging, maar ik luisterde min of meer niet echt naar wat hij zei, en zei nog steeds van ik draag m toch niet, toen gaf mijn vader na veel zeuren de moed op.
toen ik 14 was begon ik serieus te bidden en mijn intresse in de islam werd groot, toen ik 16 werd wist ik dat ik iets miste, toen ik naar een nieuwe school ging, ging ik erheen met een hoofddoek.
natuurlijk zijn je ouders ook belangrijk je moest hun gezichten zien toen ik naar school ging met een hoofddoek, mijn vader trots en mijn moeder kreeg tranen in haar ogen, ze hadden het blijkbaar niet verwacht.
maar het allerbelangrijkste is dat ik er zelf achter kwam dat een hoofddoek dragen het beste is. ik ben nu 18 en draag m al 2 jaar.elhamdoelieleh
ma3a salama
zelf overtuiging. je moet je daar goed bij vinden
:zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Origineel gepost door missrifia
salam dalilah,
ik vertel nu hoe het bij mij ging, toen ik 12 was begon mijn vader al te zeuren over een hoofddoek en versen te citeren uit de koran die over hoe goed een hoofddoek was ging, maar ik luisterde min of meer niet echt naar wat hij zei, en zei nog steeds van ik draag m toch niet, toen gaf mijn vader na veel zeuren de moed op.
toen ik 14 was begon ik serieus te bidden en mijn intresse in de islam werd groot, toen ik 16 werd wist ik dat ik iets miste, toen ik naar een nieuwe school ging, ging ik erheen met een hoofddoek.
natuurlijk zijn je ouders ook belangrijk je moest hun gezichten zien toen ik naar school ging met een hoofddoek, mijn vader trots en mijn moeder kreeg tranen in haar ogen, ze hadden het blijkbaar niet verwacht.
maar het allerbelangrijkste is dat ik er zelf achter kwam dat een hoofddoek dragen het beste is. ik ben nu 18 en draag m al 2 jaar.elhamdoelieleh
ma3a salama
Alhamdolih missrifia,
Weet je het is niet mijn vaders zijn schuld dat ik geen hijaab droeg toen ik hem moest dragen, hij wist zelf ook niet veel over de Islam (mijn ouders komen van het platteland uit Marokko en hebben nooit leren lezen of schrijven, ze hebben alleen over de Islam geleerd van mensen die het doorgaven en ja zo komen er fouten) Nu weet hij wel alhamdolih hoe hij zijn dochters moet opvoeden, nadat hij na al die jaren heeft leren schrijven (arabisch kon hij al hij, uit zich zelf geleerd) en de nieuwe koran versen heeft geleerd.. en mijn moeder alhamdolilah kan nu ook lezen en schrijven en ze leert elke dag uit de koran nieuwe versen en dat terwijl ze ongeveer 4 verzen kon.....en nu kan ze er 25 uit haar hoofd en dat vind ik heel knap!!!
Het gaat om de opvoeding vroeger wisten de mensen die van het platteland kwamen minder over de islam dan dat ze nu kennen, maar je moet ze nooit dwingen want dan krijg je de tegenovergestelde...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.