Bekijk originele versie : nationalisme en extremisme onder allochtonen
matahari
26-08-2004, 13:33
Turken in Nederland zijn een groep die zich voornamelijk beweegt in de eigen groep,en altijd Turks praat op straat of waar dan ook(i.t.t. Marokkanen).Ze houden zich afzijdig van de Nederlandse maatschappij en doen er alles om maar niet op te vallen.Zoals een spreekwoord zegt:stille wateren hebben diepe gronden.
Wat is er met deze groep en wat leeft er in deze groep,we kennen de verhalen van eerwraak,en het verhaal van de Koerden.Maar wat weten we nog meer over de Turkse Nederlanders.We weten dat het grootste gedeelte van de Turken sympathie toont voor de Grijze Wolven,maar wat voor effect hebben de Grijze Wolven op de integratie van Turken?
De rechts-extremistische Grijze Wolven (met hun verheerlijking van de Turkse Õbermensch ) spelen geraffineerd in op het groeiende ongenoegen. Zij profiteren van het falende integratiebeleid. Zij wijzen op 'de Nederlandse arrogantie en slechtheid' , en benadrukken de vermeende 'superioriteit van Turken' . De stap naar de Grijze Wolven is de meest extreme vorm voor hier wonende mensen van Turkse afkomst om de Nederlandse samenleving letterlijk en figuurlijk de rug toe te keren . Die aandrang om 'nee' te zeggen tegen 'Nederland' neemt toe. Dat is onder meer te lezen in het jaarverslag van de bvd
babyvanbelisma
26-08-2004, 13:35
Ja die grijze wolven kunnen er wat van....
matahari
26-08-2004, 14:16
De MHP zegt dat de Turkse natie superieur is en dat de Turken in Nederland georiënteerd moeten blijven op het Turkse 'ras' , om hen zo in te zetten als de belangen van Turkse natie geschaad worden. In het 'Turkije' van de MHP is geen plaats voor andere volkeren of dissidente, kritische geluiden. Onlangs nog weigerde een MHP- minister Amnesty International de toegang tot Turkije. Men moet niet vergeten dat de Grijze Wolven verantwoordelijk zijn voor martelingen, verdwijningen en moorden in Turkije en ook in Europa hebben zij moorden op hun geweten. Daarnaast zijn de Grijze Wolven verwikkeld in de Turkse maffia en dat betekent wapensmokkel, mensensmokkel, drugstranporten, afpersing, etcetera. En daar wordt gedeeltelijk het Europese netwerk van Grijze Wolven voor ingezet.
Over integratie en racisme gesproken.....dit soort gedachten heeft Michiel Smit niet eens...ook Pim Fortuyn die door iedereen werd afgeschilderd als facist is hierbij vergeleken een padvinder.Hierbij is volgens de AIVD een grote groep Turkse ondernemers financieerder van dit leuke clubje.........waarschijnlijk mag dit allemaal gewoon in Nederland
Amazoelloe
26-08-2004, 15:23
Origineel gepost door matahari
De MHP zegt dat de Turkse natie superieur is en dat de Turken in Nederland georiënteerd moeten blijven op het Turkse 'ras' , om hen zo in te zetten als de belangen van Turkse natie geschaad worden. In het 'Turkije' van de MHP is geen plaats voor andere volkeren of dissidente, kritische geluiden. Onlangs nog weigerde een MHP- minister Amnesty International de toegang tot Turkije. Men moet niet vergeten dat de Grijze Wolven verantwoordelijk zijn voor martelingen, verdwijningen en moorden in Turkije en ook in Europa hebben zij moorden op hun geweten. Daarnaast zijn de Grijze Wolven verwikkeld in de Turkse maffia en dat betekent wapensmokkel, mensensmokkel, drugstranporten, afpersing, etcetera. En daar wordt gedeeltelijk het Europese netwerk van Grijze Wolven voor ingezet.
Over integratie en racisme gesproken.....dit soort gedachten heeft Michiel Smit niet eens...ook Pim Fortuyn die door iedereen werd afgeschilderd als facist is hierbij vergeleken een padvinder.Hierbij is volgens de AIVD een grote groep Turkse ondernemers financieerder van dit leuke clubje.........waarschijnlijk mag dit allemaal gewoon in Nederland
Laat Orospo Zeynep het niet lezen. Dat zou haar beeld van de geevolueerde Turken alleen maar verpesten.
Vorig jaar zag ik nog een politica van Turkse afkomst op de Dietsche televisie het Turkse kandidaat-lidmaatschap van de EU bespreken. "Oh", kwijlde deze Orospo-politica, "Turkije is geen Arabisch land". Waarmee ze wilde duidelijk maken dat Turkije niet achterlijk is. Je had de Dietschers moeten zien geilen en hijgen in de studio van genot bij dit Orospo-gekwijl.
Origineel gepost door Misjmisj
turken? bedoel je smurken? ik vind het echt zon lompe volk die turken kunnen door de play voor mij part.
Lomp volk he...
Wel eens erover nagedacht dat mensen dat ook over jouw volk kunnen zeggen?
Praat niet zo'n bullshit.
matahari
26-08-2004, 20:49
Origineel gepost door Amazoelloe
Laat Orospo Zeynep het niet lezen. Dat zou haar beeld van de geevolueerde Turken alleen maar verpesten.
Vorig jaar zag ik nog een politica van Turkse afkomst op de Dietsche televisie het Turkse kandidaat-lidmaatschap van de EU bespreken. "Oh", kwijlde deze Orospo-politica, "Turkije is geen Arabisch land". Waarmee ze wilde duidelijk maken dat Turkije niet achterlijk is. Je had de Dietschers moeten zien geilen en hijgen in de studio van genot bij dit Orospo-gekwijl.
Hier hoor je helaas te weinig over,ik raad je aan om het boek van Stella Braam eens te lezen over de Grijze Wolven...zij is overigens meerdere malen met de dood bedreigd door de Turken.Ook is eerwraak een zaak die voornamelijk wordt toegeschreven aan allochtonen in het algemeen....dit terwijl de daders in 99,9% van de gevallen van Turkse of Koerdisch-Turkse afkomst zijn.De meerderheid van de Turken heeft banden met de Grijze Wolven,wie niets van deze criminele en facistische organisatie wil weten,wordt of vermoord of op de een of ander manier gedwongen deel te nemen aan deze organisatie.
Het is ook een groep die gewoon niet wil integreren,Marokkanen hoor je op straat vaak Nederlands praten,terwijl de Turken uitsluitend in het Turks communiceren.Marokkanen zie vaak ook in gemengde groepen met Nederlanders,Surinamers en ander volk dat hier woont.Turken daarentegen zie je vrijwel altijd alleen omgaan met Turken.Dit komt vooral omdat Turkse jongeren al vroeg in contact komen met de Grijze Wolven omdat vaak een broer,vader,neef,oom of ander familie-lid aangesloten is bij deze partij.
Tot nu toe heb ik als Marokkaan alleen goede ervaringen met turken, vele goede vriendschappen enz..
Misschien moet je eens toenadering zoeken ipv. een bevooroordeeld stuk hier op te pleuren.
Origineel gepost door CitriC
Tot nu toe heb ik als Marokkaan alleen goede ervaringen met turken, vele goede vriendschappen enz..
Misschien moet je eens toenadering zoeken ipv. een bevooroordeeld stuk hier op te pleuren.
Goed zo.
Ik heb dezelfde ervaring met Turken en met Marokkanen. Gewoon 1 op 1, en niet op een forum een soort van kinderachtig oorlogje voeren, want niemand kan dat winnen.
Origineel gepost door CitriC
Misschien moet je eens toenadering zoeken ipv. een bevooroordeeld stuk hier op te pleuren. Ik heb tot nu toe ook alleen goede ervaringen met Turkse mensen
ze kijken eerst de kat uit de boom
maar dat neem ik hun niet kwalijk.
Origineel gepost door Deliana
Goed zo.
Ik heb dezelfde ervaring met Turken en met Marokkanen. Gewoon 1 op 1, en niet op een forum een soort van kinderachtig oorlogje voeren, want niemand kan dat winnen. volgens mij is ZEYNEP de enige Turkse op dit forum :)
matahari
27-08-2004, 17:33
Of je goede ervaringen met Turken hebt of niet,feit blijft dat de Grijze Wolven nog steeds ongestraft kunnen doorgaan met hun praktijken.Raad ook iedereen aan om het boek van Stella Braam te lezen.
desert2rose
27-08-2004, 19:58
ik heb ook veel turkse vrienden en ik heb verder geen slechte ervaringen met andere turkse mensen..maar het klopt wel dat de meeste mensen lid zijn van de grijze wolf, zelfs jonge kinderen praten er veel over en maken met hun hand zo'n grijze wolf teken...als de grijze wolf een slechte organisatie is, dan vind ik het heel erg dat zoveel mensen er lid vna zijn.!
Origineel gepost door matahari
Turken in Nederland zijn een groep die zich voornamelijk beweegt in de eigen groep,en altijd Turks praat op straat of waar dan ook(i.t.t. Marokkanen).Ze houden zich afzijdig van de Nederlandse maatschappij en doen er alles om maar niet op te vallen.Zoals een spreekwoord zegt:stille wateren hebben diepe gronden.
Wat is er met deze groep en wat leeft er in deze groep,we kennen de verhalen van eerwraak,en het verhaal van de Koerden.Maar wat weten we nog meer over de Turkse Nederlanders.We weten dat het grootste gedeelte van de Turken sympathie toont voor de Grijze Wolven,maar wat voor effect hebben de Grijze Wolven op de integratie van Turken?
De rechts-extremistische Grijze Wolven (met hun verheerlijking van de Turkse Õbermensch ) spelen geraffineerd in op het groeiende ongenoegen. Zij profiteren van het falende integratiebeleid. Zij wijzen op 'de Nederlandse arrogantie en slechtheid' , en benadrukken de vermeende 'superioriteit van Turken' . De stap naar de Grijze Wolven is de meest extreme vorm voor hier wonende mensen van Turkse afkomst om de Nederlandse samenleving letterlijk en figuurlijk de rug toe te keren . Die aandrang om 'nee' te zeggen tegen 'Nederland' neemt toe. Dat is onder meer te lezen in het jaarverslag van de bvd
Jeetje joh.
Die allochtonen!
Het zijn nèt autochtonen.
Hoe durven ze!
:kwaad:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.