Bekijk originele versie : Trouwleeftijd?!!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Afrowoman
17-12-2002, 13:47
Wat is eigenlijk het goede leeftijd om te trouwen????? :confused:
Want volgens mij is het net mode geworden om te trouwen/verloven!!!
Er gaan meisjes vanaf de 15 jaar al trouwen!!!!!!!!!
Is dat niet een beetje te vroeg??????? :confused:
Wat vinden jullie??!!
happywoman
17-12-2002, 13:51
ik vind dat ook veelste vroeg 15 (voor me zelf dan he)
hhmm ik vind de leeftijden 20,21, wel de goede leeftijd om te gaan trouwen
liefs HAPPY
Toufik19
17-12-2002, 13:53
voor jongen zodra hij onafhankelijk is: 21 a 22jaar
Dit is ook meer een persoonlijke keuze,want je moet er klaar voor zijn.
Sommigen willen eerst van het leven "genieten" vooraleer te trouwen.
definitie "genieten": uitgaan,meisjes,sex,drank,drugs
Het is aanbevolen om op jonge leeftijd te trouwen aangezien dit je beschermt tegen immoraliteit.kijk om je heen en zie wat de jongeren tegenwoordig zoal doen.En wat is er mooier dan een koppel dat trouwt op jonge leeftijd?
Afrowoman
17-12-2002, 13:54
Ik vind 20 toch nog te vroeg (voor mezelf dan) ik ken namelijk een meisje die is 15 jaar is weggelopen naar turkije en is zwanger terug gekomen!!!
is toch niet normaal??!!
en ze denkt dat ze alles is!!!!!!
Ik heb al een planning gemaakt.
Me eerste vrouw 23
Tweede vrouw 30
Derde vrouw 35
Vierde vrouw 42..
Serieus.. ik zou het niet weten. Als ik een goede baan heb zal ik eraan toe zijn ofterwijl kan lang wachten
happywoman
17-12-2002, 13:55
ja daar heb je wel gelijk in ja
Toufik19
17-12-2002, 13:55
Origineel gepost door Super_Marokkaan
Voor deze keer ben ik het helemaal met je eens :rolleyes:
nu voel ik mij zeer gelukkig
Afrowoman
17-12-2002, 13:57
heel veel mensen trouwen op jonge leeftijd......
en krijgen er later spijt van, en gaan scheiden!!!!!!
huwelijk is gewoon een spelletje geworden!!!!!!
man: ong 24 jr
vrouw: ong 22 jr
naoual_tangawia
17-12-2002, 14:06
Origineel gepost door NadiaNador
Ik vind dat een man van 21/ 22 jaar nog te jong is. Je zegt het zelf al: drank, seks , vrouwen en noem maar op. Iemand van die leeftijd is naar mijn mening nog niet klaar voor het huwelijk.
Vroeger was het anders. Mannen van 21/ 22 trouwden gewoon op die leeftijd en niemand die zich afvroeg of ze er wel aan toe waren.
Maar geloof me. dat is echt te jong. Op 21/ 22- jarige leeftijd hoor je op school te zitten, een opleiding te volgen en aan je toekomst te werken. Pas dan kijk je naar de vrouw met wie je jouw leven wil delen
Jah meid, je hebt gelijk! Wat moet je met een onvolwassen kind van 21 jaar? Sorry.....maar dan kan je hem nog gaan opvoeden!!! hahaha
Nee die leeftijd is te jong, ik snap die andere wel hoor! IK bedoel als ze op jonge leeftijd trouwen dan behoed je ze voor het uitgaansleven kotom allerlei verleidingen die in de islam niet zijn toegestaan....dan hebben de meeste een "THUIS"....WAAR ZE BEHOREN TE ZIJN...
Maar er zal waarschijnlijk nog een groot deel willen genieten....en dat gaat dan meestal achter de rug van de vrouw om....
persoonlijk vind ik 25 en 26 mooie leeftijden voor een jongen.
En een meid 21 jaar
:zwaai:
heb ook hierover een topic geopend.
conclussie: tussen de 20 en 30 jaar
Toufik19
17-12-2002, 14:07
Ik vind dat een man van 21/ 22 jaar nog te jong is. Je zegt het zelf al: drank, seks , vrouwen en noem maar op. Iemand van die leeftijd is naar mijn mening nog niet klaar voor het huwelijk.
Vroeger was het anders. Mannen van 21/ 22 trouwden gewoon op die leeftijd en niemand die zich afvroeg of ze er wel aan toe waren.
Maar geloof me. dat is echt te jong. Op 21/ 22- jarige leeftijd hoor je op school te zitten, een opleiding te volgen en aan je toekomst te werken. Pas dan kijk je naar de vrouw met wie je jouw leven wil delen
zoals ik al zei,dat is een persoonlijke keus.Maar als je werkt,je woont alleen,en hebt het meisje gevonden dan moet je gewoon trouwen,vind ik.Weet trouwens dat het huwelijk de helft van de islam is.Alles is zoals God het wil,dus misschien kan het al zijn dat jij zeer binnenkort gaat trouwen.dat zijn nu eenmaal zaken die je niet weet.
Ik vind voor een meisje de leeftijd 24/25 wel een mooie leeftijd om te trouwen. Voor een man een jaar of 26/27.
Bulma
iedereen trouwt wanneer hij of zij
wilt.nu is het niet meer jij zult en moet.echt niet
iedereen
Toufik19
17-12-2002, 14:19
en nog iets Super Marokkaan, jij hebt het over een moslim maar ik had het over zaken zoals drank, vrouwen en seks. Je moet die zaken niet door elkaar halen. Want iemand die zich bezighoudt met seks en drank is geen moslim!
Eenmoslim van 21 zou er wel aan toe kunnen zijn, vandaar dat ik zei dat er uitzonderingen zijn
iemand die nooit zulke harame zaken gedaan heeft,is beter dat hij trouwt om hem ertegen te beschermen.Want anders zal hij ertoe verleid worden.
tegenwoordig denkt iedereen:"ik ga nu eerst enkele meisjes playen,drinken,snuiven en wat van het leven genieten en God zal het mij later wel vergeven als ik naar Mekka ga"
Wie zegt dat je dat zal doen?Trouw zodra je je er klaar voor acht,en je hebt de helft van de islam vervuld.
Tegenwoordig is iedereen zo druk bezig met zaken van deze wereld dat ze de ware zaken vergeten.Ze zitten op een dwaalspoor.Mijn keus staat vast en ik zal mij er inshallah aan houden.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.