Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Shishalounge/Theelounge openen.

Pagina's : [1] 2 3

LZN
18-09-2010, 12:07

Wie heeft er ervaring mee gehad of kent iemand die het heeft geopend. En hoe en wat is het beste manier om het te openen, qua plan van aanpak. -Startkapitaal -Locatie -Kosten Enzovoort. Wie kan mij er wat over vertellen, aangezien ik dit in de toekomst misschien wil openen met een partner..

tweetiee
18-09-2010, 15:18
Wie heeft er ervaring mee gehad of kent iemand die het heeft geopend. En hoe en wat is het beste manier om het te openen, qua plan van aanpak. -Startkapitaal -Locatie -Kosten Enzovoort. Wie kan mij er wat over vertellen, aangezien ik dit in de toekomst misschien wil openen met een partner. Valt onder de bestemming horeca. Heb je een verklaring sociale hygiëne? Een BLANCO strafblad? i.v.m. horeca vergunning en eventuele BIBOB toetsing? Tja locatie, kosten, startkapitaal is per situatie anders..

tweetiee
18-09-2010, 15:31
strafblad is blanco. Leg uit bibob? Als je strafblad blanco is hoef je je over de BIBOB toetsing ook geen zorgen te maken. De financiering van zo'n onderneming is zo klein dat ze daar geen aandacht aan besteden.

tweetiee
18-09-2010, 15:34
Maar hoeveel zal dat ongeveer kosten denk je als de financiering zo klein is? Als je een huurpand neemt. Reken de eerste maand huur, plus een bankgarantie ter grootte van drie maanden huur. Dan nog de inrichting, de inboedel, inventaris enz.. 10.000-20.000? misschien? Dat zijn bedragen waar een BIBOB toetsing helemaal geen interesse in heeft.

tweetiee
18-09-2010, 15:57

Hmm, oke. Maar wat als ik een bedrag wil doen van 40.000? Zelf gespaard samen met een partner. ( Partner ook geen strafblad ). Wat houdt die toetsing precies in? De BIBOB toetsing kijkt of de ondernemer zijn onderneming niet voor 'mogelijk' criminele activiteiten. Dan wel het mogelijk witwassen van geld kan misbruiken. En in dat mogelijk ligt het gevaar. Want de 'feiten' hoeven door het bureau BIBOB niet te worden bewezen. Maar alleen 'aannemelijk' te worden gemaakt. En als er een negatief antwoord komt, kun jij fluiten naar je vestigingsvergunning. En mag je niet open, met een dwangsom als je toch open gaat. Maar hoe jij het stelt, is er voor jou niks aan de hand. En mocht het toch zo zijn dan zijn er nog genoeg manieren om de investering te 'witten'.

tweetiee
18-09-2010, 16:02
Aha, ik snap het. Maar zou het ook handig zijn om een extra 20.000 te lenen bij de bank naast de gespaarde 40.000?. ( Voor wat extraatjes of iets dergelijks. )? Lenen is altijd een slecht idee. Vooral als je het niet echt nodig hebt. Maar aan jou de keus.

tweetiee
18-09-2010, 16:12
Hmm, kan je me uitleggen waarom dat zo is? Ik snap wel dat je het dan moet terugbetalen. Maar het kan ook wel een voordeel hebben nietwaar? Omdat, je met andermans geld geen risico's moet nemen. Je eigen geld kwijtraken is nog niet eens zo erg, maar andermans geld is een ander verhaal. Maar dat had je vast ook wel zelf bedacht. Heb je nog gedacht aan de openingstijden? Je mag van ma-za van 06:00 tot 22:00 open zijn. Maar ik neem aan dat jij 's avonds en 's nachts open wilt zijn. Dan heb je daarvoor een speciale ontheffing vergunning voor nodig van de gemeente. Die kijkt of dat wel op die plek kan. Dat je bijvoorbeeld niet midden in een woonwijk tot midden in de nacht open blijft. Dus daar moet je ook eerst goed na kijken, voordat je een huurcontract gaat tekenen. Als je je handtekening zet dan zit je eraan vast..

mocrosheva
19-09-2010, 02:32
het is minstens 18.000 startkapitaal. want het valt onder een eenmanszaak. ook moet je al een locatie hebben dus een pand gehuurd een grote want hoe aantrekkelijker de lounge hoe beter. je kan niet zomaar aan komen zetten bij de KVK. je moet een plan hebben. een aantrekkelijk plan. waardoor zij jou een KVK nummer geven. en het is het beste om dit met 2 mensen te doen.

Fifth
19-09-2010, 17:15
Hoi maat . Je bent zwaar verkeerd op dit forum. Ga even langs de KVK voor een orienterend gesprek en zij zullen jou alles vertellen wat je wilt weten over vergunningen , verzekeringen etc. Is meestal geheel gratis het eerste gesprek , maar heel mischien zal het 30 euro kosten. Ik herinner me dat niet meer zo goed .

tweetiee
19-09-2010, 17:22
het is minstens 18.000 startkapitaal. want het valt onder een eenmanszaak. ook moet je al een locatie hebben dus een pand gehuurd een grote want hoe aantrekkelijker de lounge hoe beter. je kan niet zomaar aan komen zetten bij de KVK. je moet een plan hebben. een aantrekkelijk plan. waardoor zij jou een KVK nummer geven. en het is het beste om dit met 2 mensen te doen. Wat je schrijft is totale onzin. Je hebt geen minimum startkapitaal nodig. De 18.000 euro is alleen van toepassing bij een besloten vennootschap BV. En je hoeft de 18.000 alleen aan te tonen als vermogen (dit kan ook in roerende zaken). Bij de KvK kan je altijd inschrijven. Zij vragen niet meer dan een vestigingadres (mag ook je persoonlijk adres zijn) en een naam van de onderneming. Dan reken je 54 euro administratie kosten af, en loop je met je KvK nummer naar buiten. Als je met 2 mensen bent. Dan is er dus al geen sprake meer van een eenmanszaak. Dan kun je of een BV oprichten of een V.O.F.

Fifth
19-09-2010, 17:29
Beste met VOF beginnen . Ik ben gelijk met een BV begonnen en belastingtechnisch is dat echt een nachtmerrie.

mocrosheva
19-09-2010, 19:49
Wat je schrijft is totale onzin. Je hebt geen minimum startkapitaal nodig. De 18.000 euro is alleen van toepassing bij een besloten vennootschap BV. En je hoeft de 18.000 alleen aan te tonen als vermogen (dit kan ook in roerende zaken). Bij de KvK kan je altijd inschrijven. Zij vragen niet meer dan een vestigingadres (mag ook je persoonlijk adres zijn) en een naam van de onderneming. Dan reken je 54 euro administratie kosten af, en loop je met je KvK nummer naar buiten. Als je met 2 mensen bent. Dan is er dus al geen sprake meer van een eenmanszaak. Dan kun je of een BV oprichten of een V.O.F. wat jij zegt is totale onzin. je moet wel een minimum startkapitaal hebben. ook moet je een plan hebben en locatie, zoals je zei, aangezien de kvk je niet zomaar klakkeloos iets laat openen terwijl je niet eens een plan hebt en heel snel kan stuiten op faillissement. Bij een bv heb je aandelen. die kun je verkopen of niet. Een eenmanszaak betekent niet letterlijk een eenmanszaak vriend. je kunt een eenmanszaak met meerdere starten alleen kan de overheid ook dan mocht er sprake zijn van faillissement aansprak maken op je privé boedel. van beide partners dus. En je kan ook met z'n tweeën gaan voor een vennootschap onder firma, dat is misschien meer gepast mits alles geregistreerd word in de akte bij de notaris. Ik werk al jaren bij een notariskantoor, ik weet wel het één en ander over ondernemingsrecht. ook heeft de kamer van koophandel de intensiteit om soms heel moeilijk te doen qua vergunningen en locaties. je moet een gepaste locatie hebben voor een gepaste café. Anders ga je heel wat koppijn tegemoet.

tweetiee
19-09-2010, 20:15
wat jij zegt is totale onzin. je moet wel een minimum startkapitaal hebben. ook moet je een plan hebben en locatie, zoals je zei, aangezien de kvk je niet zomaar klakkeloos iets laat openen terwijl je niet eens een plan hebt en heel snel kan stuiten op faillissement. Bij een bv heb je aandelen. die kun je verkopen of niet. Een eenmanszaak betekent niet letterlijk een eenmanszaak vriend. je kunt een eenmanszaak met meerdere starten alleen kan de overheid ook dan mocht er sprake zijn van faillissement aansprak maken op je privé boedel. van beide partners dus. En je kan ook met z'n tweeën gaan voor een vennootschap onder firma, dat is misschien meer gepast mits alles geregistreerd word in de akte bij de notaris. Ik werk al jaren bij een notariskantoor, ik weet wel het één en ander over ondernemingsrecht. ook heeft de kamer van koophandel de intensiteit om soms heel moeilijk te doen qua vergunningen en locaties. je moet een gepaste locatie hebben voor een gepaste café. Anders ga je heel wat koppijn tegemoet. Jij moet terug naar school, want je weet echt niet waar je het over hebt. De Kamer van Koophandel is een instelling die de inschrijvingen en bedrijfsgegevens bijhoudt. Deze beslist niet of je iets mag openen of niet. Maar geldt alleen als verstrekker van het KvK nummer, en als database waarin jouw bedrijfsgegevens vermeldt staan. Een eenmanszaak is altijd een onderneming gedreven door 1 persoon. Je kunt wel personeel aannemen, maar de onderneming wordt voor rekening van de eigenaar gedreven. De Kamer van Koophandel verstrekt GEEN vergunningen, en kan ook geen locaties weigeren. Dit is aan de gemeente. Jij werken bij een notaris kantoor? Misschien als schoonmaker of iets dergelijks maar niet als notaris, of een van zijn medewerkers.

kemel_vuitton
19-09-2010, 23:30
eenmanszaak en v.o.f. hebben geen minimale storting nodig. die 18 mile geld enkel bij een b.v.

kemel_vuitton
19-09-2010, 23:34

wat jij zegt is totale onzin. je moet wel een minimum startkapitaal hebben. ook moet je een plan hebben en locatie, zoals je zei, aangezien de kvk je niet zomaar klakkeloos iets laat openen terwijl je niet eens een plan hebt en heel snel kan stuiten op faillissement. Bij een bv heb je aandelen. die kun je verkopen of niet. Een eenmanszaak betekent niet letterlijk een eenmanszaak vriend. je kunt een eenmanszaak met meerdere starten alleen kan de overheid ook dan mocht er sprake zijn van faillissement aansprak maken op je privé boedel. van beide partners dus. En je kan ook met z'n tweeën gaan voor een vennootschap onder firma, dat is misschien meer gepast mits alles geregistreerd word in de akte bij de notaris. Ik werk al jaren bij een notariskantoor, ik weet wel het één en ander over ondernemingsrecht. ook heeft de kamer van koophandel de intensiteit om soms heel moeilijk te doen qua vergunningen en locaties. je moet een gepaste locatie hebben voor een gepaste café. Anders ga je heel wat koppijn tegemoet. Bij een BV kunnen ze je ook PRIVE kaalplukken ;) (wat als jij de zaak express failliet laat gaan?) en wat tweetie zegt klopt helemaal. KVK is een instelling zoals het RDW voor auto's vanuit een inschrijving kun jij vergunningen aanvragen en dmv van je btw nummer, weer je btw terugvorderen etc etc.... als medewerker van een notariskantoor had je dit moeten weten :)

Pagina's : [1] 2 3