Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkanen bekeerd tot boeddhisme!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

LZN
25-08-2004, 23:48

Katmandu, 24 Aug. 2004 In de Nepalese hoofdstad Katmandu zijn gisteren 6 Noord-Afrikaanse mannen en vrouwen ingewijd in het boeddhisme. Het gaat om 2 Marokkaanse mannen, 2 Marokkaanse vrouwen en 2 Algerijnse mannen. Dit maakte Ziok Ghweng, rechterhand van de Dalai Lama, bekend aan de internationale pers in de Indiase hoofdstad New Delhi. De Noord-Afrikanen zullen bovendien 2 jaar in Nepal verblijven om meer kennis op te doen van de Boeddhistische leer en wetten. Afgelopen jaar zijn veel Europeanen, Amerikanen en Australiers tot het Boeddhisme bekeerd, maar deze Noord-Afrikanen zijn de eerst geregistreerde bekeerden afkomstig uit de islamitische wereld..

matahari
25-08-2004, 23:50
Origineel gepost door taourirtje Katmandu, 24 Aug. 2004 In de Nepalese hoofdstad Katmandu zijn gisteren 6 Noord-Afrikaanse mannen en vrouwen ingewijd in het boeddhisme. Het gaat om 2 Marokkaanse mannen, 2 Marokkaanse vrouwen en 2 Algerijnse mannen. Dit maakte Ziok Ghweng, rechterhand van de Dalai Lama, bekend aan de internationale pers in de Indiase hoofdstad New Delhi. De Noord-Afrikanen zullen bovendien 2 jaar in Nepal verblijven om meer kennis op te doen van de Boeddhistische leer en wetten. Afgelopen jaar zijn veel Europeanen, Amerikanen en Australiers tot het Boeddhisme bekeerd, maar deze Noord-Afrikanen zijn de eerst geregistreerde bekeerden afkomstig uit de islamitische wereld. :D Ze hoeven die abaia's en jellaba's alleen rood of oranje te kleuren

sensibel
25-08-2004, 23:54
Huh, die is niet waar he?:eek:

Pista
Nou ja, waarom niet? Er zijn wel christenen die zich bekeren tot de islam, waarom kunnen moslims dan geen boeddhisten worden? Mooie levensbeschouwing trouwens, het boeddhisme.

Naizah

Moeten die vrouwen ook hun kop kaal scheren? :D

matahari
26-08-2004, 00:01
Origineel gepost door Aman wat goed van die moslims zeg! eindelijk hebben ze het ware licht gezien! ik denk dat de andere ook zo zullen volgen! Wie zegt dat het moslims zijn?Staat nergens in het bericht.....mischien waren het wel christelijke,joodse of atheistische Marokkanen.

matahari
26-08-2004, 00:03
Origineel gepost door sensibel De islam is de waarheid! :D Dat boeddhisme is een en al troep! Het is gewoon kant en klare onzin! Je gaat toch geen beeld aanbidden wat gemaakt is door een mens? :confused: Net als dat je respect verwacht voor jouw religie,moet je ook respect hebben voor andere levensbeschouwingen.Om een andere religie "onzin" te noemen getuigt niet echt van respect.

Naizah
26-08-2004, 00:03
Origineel gepost door sensibel De islam is de waarheid! :D Dat boeddhisme is een en al troep! Het is gewoon kant en klare onzin! Je gaat toch geen beeld aanbidden wat gemaakt is door een mens? :confused: de boeddhisten vinden hun levenswijze ook de waarheid. misschien vinden zij de islam wel troep. oftewel niet oordelen miep!

matahari
26-08-2004, 00:04
Origineel gepost door matahari Net als dat je respect verwacht voor jouw religie,moet je ook respect hebben voor andere levensbeschouwingen.Om een andere religie "onzin" te noemen getuigt niet echt van respect. Lees anders Surat el-kafiroen nog maar eens even na als je het niet begrijpt

matahari
26-08-2004, 00:04
Origineel gepost door totheloo Ze wilden net op martelaarschap bereiken in Afghanistan, maar Boedha sprak tot hun ziel; Gij zult niet doden, geen mensen, noch enig ander levend wezen! Tja, dat is boedisme, en eigenlijk toch de kern van elke godsdienst, of overtuiging, behalve schijnbaar.........bij....., hoe heten ze ook al weer? Zionisten

rnaj
26-08-2004, 00:08
Origineel gepost door Sanglier Jij snapt duidelijk niet wat het Boeddhisme inhoudt maar je hebt wel je vooringenomen oordeel klaar. vooringenomen oordeel, waarover, het Boeddhisme of over de Islam :rolleyes:

matahari
26-08-2004, 00:11
Origineel gepost door sensibel Wat zij van de islam vinden zal mij een worst wezen! Ik geef mijn mening en dat doe ik op de manier hoe ik dat wil miep! Lah iekoenfil3aoan

Grim_Reaper
26-08-2004, 00:11
Ish toch lauk?? Jammer dat je geen vlees mag eten. Dat is wat minder.

Pista
26-08-2004, 00:12
Origineel gepost door Naizah de boeddhisten vinden hun levenswijze ook de waarheid. misschien vinden zij de islam wel troep. oftewel niet oordelen miep! Je zal geen enkel boeddhist vinden die zal zeggen dat de islam, het christendom of welke religie dan ook troep is. De kracht van het boeddhisme zit hem nou net in de vreedzaamheid en verdraagzaamheid van de boeddhisten. Al gehoord van aanslagen door boeddhisten op christenen, joden of moslims? Hoor jij veel ophef maken door boeddhisten? Het lijkt soms alsof ze niet bestaan, zo rustig en respectvol zijn boeddhisten ten overstaan van het leven en de levenden. Daar, kunnen vele gelovigen een puntje aan zuigen.

Pista
26-08-2004, 00:13

Origineel gepost door sensibel Wat zij van de islam vinden zal mij een worst wezen! Ik geef mijn mening en dat doe ik op de manier hoe ik dat wil miep! Klopt, en............. Only GOD Can Judge you<=

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10