Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamitische supermarkt

mysteriousmb
17-09-2010, 19:03

Salam alaikom wa rahmatulahi wa barakatuh, Ik wil graag een islamitische supermarkt beginnen maar heb geen idee hoe. Dus wil het samen met een partner doen. Ik heb wel zelf al 10 jaar ervaring in de detailhandel. We moeten in het begin niet te groot beginnen, maar na verloop van tijd kunnen we heel goed uitbreiden. En wie weet kunnen na verloop van tijd wel meerdere filiaaltjes openen! Ik dacht eraan om eerst in de omgeving van Groningen te beginnen omdat je daar nog niet heel veel hebt zitten en er wel telkens meer moslims in die omgeving zitten. Laten we ze een prachtig klein supermarktje brengen (zoals vomar, deen, deka, jumb, ah etc.) maar wel echt alles islamitisch, en wel met een echte slager. Nu zijn de islamitische winkels meer een soort van huiskamer waar alle producten op elkaar gepropt zijn. Laten wij het beter aanpakken! Wa alaikom salam wa rahmatulahi wa barakatuh.

mysteriousmb
17-09-2010, 19:04
En laten we het zo brengen dat ook de niet moslims hier graag komen en bijna al hun boodschappen bij ons komen doen.

Ahmedmocro
17-09-2010, 23:29
Salam alaikom wa rahmatulahi wa barakatuh, Ik wil graag een islamitische supermarkt beginnen maar heb geen idee hoe. Dus wil het samen met een partner doen. Ik heb wel zelf al 10 jaar ervaring in de detailhandel. We moeten in het begin niet te groot beginnen, maar na verloop van tijd kunnen we heel goed uitbreiden. En wie weet kunnen na verloop van tijd wel meerdere filiaaltjes openen! Ik dacht eraan om eerst in de omgeving van Groningen te beginnen omdat je daar nog niet heel veel hebt zitten en er wel telkens meer moslims in die omgeving zitten. Laten we ze een prachtig klein supermarktje brengen (zoals vomar, deen, deka, jumb, ah etc.) maar wel echt alles islamitisch, en wel met een echte slager. Nu zijn de islamitische winkels meer een soort van huiskamer waar alle producten op elkaar gepropt zijn. Laten wij het beter aanpakken! Wa alaikom salam wa rahmatulahi wa barakatuh. De Aldi en de Lidl is ook zo, maar toch komen er veel mensen.:hihi:

Verdrietje
18-09-2010, 12:04
Goed idee jongen. Begin bij het schrijven van een ondernemingsplan zou ik zeggen. Het doel, plan van aanpak, etc.. Zo uitgebreid mogelijk. Zet voor jezelf dus eerst alles even op een rijtje en ga dan op zoek naar een "investeringspartner". Succes!!

sjamsoe
18-09-2010, 12:11

Ik wou altijd al een islamitische supermarkt beginnen. Niet te snel starten zonder dat je alles op papier hebt gezet. Je moet eerst een ondernemingsplan schrijven. Checklist en stappenplan,Inventarisatie van de risico's enz. http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/extra/stappenplannen

monsieur_a
18-09-2010, 13:55
Zulke winkels heb je er tig van nederland dus bijzonder zul je niet zijn, denk aan slagers die ook allerlei islamitische artikels verkopen. Daarnaast woon je in Nederland dus je zal je ook moeten focussen op Nederlandse klanten. Ik denk dat de kans van slagen klein is.

mysteriousmb
18-09-2010, 13:57
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens wat ik namelijk zie is dat er wel islamitische slagers zijn die producten enzo verkopen maar dat alles echt op elkaar gepropt staat en je daar niet al je boodschappen voor de hele week in 1 keer kan doen. je kan niet eens een winkelwagen kwijt.

sjamsoe
18-09-2010, 15:02
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens wat ik namelijk zie is dat er wel islamitische slagers zijn die producten enzo verkopen maar dat alles echt op elkaar gepropt staat en je daar niet al je boodschappen voor de hele week in 1 keer kan doen. je kan niet eens een winkelwagen kwijt. Ik heb een soort van islamitische supermarkt gewerkt vroeger, deze van turken en hadden bijv alleen halal producten enz boven hadden ze een kadoshop, maar toen werd ie overgenomen door een andere turkse man en die begon alcohol te verkopen om ook nederelandse klanten te trekken. Dat bedrijfje is nu failliet. Maar jou idee kan goed werken als je het goed plant. Dus nogmaals plannen! plannen! plannnen!

-N-
18-09-2010, 17:03
Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens wat ik namelijk zie is dat er wel islamitische slagers zijn die producten enzo verkopen maar dat alles echt op elkaar gepropt staat en je daar niet al je boodschappen voor de hele week in 1 keer kan doen. je kan niet eens een winkelwagen kwijt. Nou nou, dat valt allemaal heus wel mee. Ik geloof ook niet dat klanten kijken naar hoe producten gestapeld zijn, maar ze zijn eerder nieuwsgierig naar de prijs. Toch succes ermee!