Bekijk originele versie : Valt het jullie ook op...
Ik zat gister met mijn zus in de trein en we hadden het over huidkleur. En Nederlanders reageren anders dan op mij dan op mijn zus of mijn beste vriendin. Die beiden veel donkerder zijn dan mij.
Ik bijvoorbeeld heb licht haar en ben best blank, en ik merk zelf ook dat Nederlanders mij sneller accepteren dan een ander marokkaanse meid die donkerder is. En die hele houding is totaaaaaal anders. Vraagt men bijvoorbeeld waar ik oorspronkelijk vandaan kom (is ook weer zoiets...) en dan zeg ik dat marokkaans ben. En dan meteen als volgt vragen ze of ik half marokkaans ben ...wat is dat toch??? En dan zijn ze heel verbaasd en dan gaan ze me o vreemd aankijken. Zo van hoe kan dat nou ....
Het is toch best verrot dat mensen je beoordelen op je huidskleur. Ik had bijvoorbeeld een geschiedenis leraar die ook oordeelde op huidskleur. Tegen mijn zus en mijn beste vriendin (beiden zijn best getint) deed ie kei verrot en ook tegen een Indiase jongen bij mij in de klas ook...terwijl ze niks verkeerds deden, terwijl hij tegen mij kei relaxed was. Dat is toch weird. hij wist dat ik marokkaans was maar toch tegen mij was ie aardig..
Handyman
17-12-2002, 13:13
Origineel gepost door butterfly1983
Ik zat gister met mijn zus in de trein en we hadden het over huidkleur. En Nederlanders reageren anders dan op mij dan op mijn zus of mijn beste vriendin. Die beiden veel donkerder zijn dan mij.
Ik bijvoorbeeld heb licht haar en ben best blank, en ik merk zelf ook dat Nederlanders mij sneller accepteren dan een ander marokkaanse meid die donkerder is. En die hele houding is totaaaaaal anders. Vraagt men bijvoorbeeld waar ik oorspronkelijk vandaan kom (is ook weer zoiets...) en dan zeg ik dat marokkaans ben. En dan meteen als volgt vragen ze of ik half marokkaans ben ...wat is dat toch??? En dan zijn ze heel verbaasd en dan gaan ze me o vreemd aankijken. Zo van hoe kan dat nou ....
Het is toch best verrot dat mensen je beoordelen op je huidskleur. Ik had bijvoorbeeld een geschiedenis leraar die ook oordeelde op huidskleur. Tegen mijn zus en mijn beste vriendin (beiden zijn best getint) deed ie kei verrot en ook tegen een Indiase jongen bij mij in de klas ook...terwijl ze niks verkeerds deden, terwijl hij tegen mij kei relaxed was. Dat is toch weird. hij wist dat ik marokkaans was maar toch tegen mij was ie aardig.
You know why??? Cause you are beautiful!!! Just like mariah
naoual_tangawia
17-12-2002, 13:13
Sorry hoor....maar ik denk niet echt dat dat iets met huidskleur te maken heeft, jah misschien bij sommige mensen die buitenlanders niet zo graag mogen. Maar ik denk dat het met name gaat om je houding oftwel hoe je je opstelt...spontaniteit is natuurlijk heel wat anders een terug getrokken houding! Ik bedoel mijn vriendin en ik zijn beide ook blank, maar wel allebei marokkaans....ik merk dat ik meer word geaccepteerd omdat ik heel spontaan ben en bereid ben hun allerlei aspecten uit te islam uit te leggen, bijv..waarom ik wel en mijn vriendin geen hoofddoek draagt....dan denken zij(de nederlanders dus) gelijk dat zij een slechte moslim is terwijl dat niet het geval is, en zij legt dat hun ook niet uit want ze is een beetje verlegen....vandaar dat ze snel een oordeel vellen...
Handyman
17-12-2002, 13:21
Oh ja ...ik heb me ziek gelachen om je berichie! Ned 2 op tv ...en ik ging ook nog een echt kijken!! hahahaha...
:zwaai:
Ik moest je wel waarschuwen......want echt het leek net of jij daar zat!!
Je keek me wel vaak aan. Vanuit de TV dan. En je hebt ook nog eens mooi gezongen. :zwaai:
moslimastyling
17-12-2002, 13:25
Salaam aleykoum
Inderdaad heeft niets met huidskleur te maken
Er zijn wel mensen die er naar kijken maar is een heel klein percentage
Ik draag hoofddoek en ben marokaanse en heb nooit problemen met autochtonen eerder met allochtonen jongeren die zijn stuk lastiger
Maar ze zeggen van je eigen volk moet je het hebben, de allochtonen kunne niet overeenkomen hoe wil je dat zij ons dan accepteren ???
Draag je hoofddoek dan krijg je praat als taliban of he deed je mee in Kazzablanka... draag je geen krijg je te horen ********* als je weet wat ik bedoel dus het is allemaal aan ons om het beter te maken dus laat je niks wijsmaken door Abou Jahjah
Mha salama
naoual_tangawia
17-12-2002, 13:28
Dat kan ook zijn maar mijn zus en mijn beste vriendin zijn ook hele spontane meiden, maar men reageert toch anders op hen. En dan heb ik het voornamelijk over de oudere Nederlanders. 50 plussers....
Ja maar dat is een ander verhaal denk ik.....want die mensen zullen de buitenlanders waarschijnlijk niet hebben geaccepteerd....weet je dat ik het woord "NEGER" verafschuw? Ik vind het echt een beledigende woord voor die mensen met een donkere huidskleur....ik begrijp niet waarom er onderscheid wordt gemaakt tussen blanken en donkere mensen....
Hoop dat het inschallah in de toekomst minder word...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.