Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Eet probleem????

Miivrouwtj__
15-09-2010, 17:03

Heey allemaal, :sjans: Ik heb een groot probleem :jammer: Ik ben 18 jaar en hou heel erg van koken.. nog 2 jaartjes geleden was ik gewoon dun zelfs ondergewicht! Maar sinds de laatste jaren sta ik heel vaak aan het aanrecht van alles en nog wat aan het maken is gewoon me hobby geworden.. het gekke is dat ik door het koken vaak heel erg honger krijg en daarom extra veel dingen maak enz.. en dan eet ik gewoon letterlijk VEEL! Het lijkt wel alsof ik door het koken een maag vergroting heb gekregen ofso :( Ik word steeds dikker gewoon niet normaal! Laatste tijd probeer ik gwn niet meer de keuken in te gaan en eet ik gwn wat me moeder maakt ofso ik merk wel wat verschil maar toch eet ik best veel.. Ik vind het echt niet leuk meer ben vooral bij me benen ,armen billen aangekomen en iedreen merkt het gewoon, zóo irritant om telkens te horen dat ik veel ben aangekomen.. toen ik nog dun was wou ik ook altijd wat aankomen omdat ik dat niet mooi vond! Maar nu denk ik echt kon ik de tijd maar terug draaien!! Meiden die willen aankomen vergis je niett als je eenmaal bent aangekomen ben je gwoon aangekomen je kan niet eens weer vanzelf afvallen tenminste heb ik gemerkt bij mezelf! Mijn vraag is aan jullie of jullie misschien wat advies hebben om mijn eet buien te verminderen? Zijn er misschien middeltjes? Behalve een maag verkleining ofso daar begin ik niet aan. Sporten heb ik geprobeerd maar ik kan het maar niet bijhouden de ene keer heb ik er zin in de andere keer weer niet het schiet echt niet op.. en dieeten hou ik me toch niet aan vind het moeilijk.. tis echt zo verrot he jullie moesten eens weten hoe ik me voel ik haat me lichaam gwn oeff:( Ik hoop op wat advies van jullie alvast heel erg bedankt

Nawal1991
15-09-2010, 19:06
Eetbuien heb je als je problemen, stress e.d. hebt. Probeer je emoties niet in eten te stoppen het voelt even goed maar daarna zie je het resultaat Probeer routine in je eten te stoppen, drie keer per dag en b.v. thee zonder suiker, water, light varianten, loop meer, neem de trap.

MisZ_Saartjj
15-09-2010, 19:11
Heey meid, Wat erg voor je.. wat Nawal hier boven zegt is inderdaad waar. Probeer een eetschema te maken voor jezelf en je eraan te houden en vettige snack's zoveel mogelijk vermijden.. neem bijv sommige tussendoortjes over in fruit/groente dat helpt ook veel. Je zegt dat je het snel opgeeft te sporten maar lieve meid sporten is wel echt goed het helpt wel! Probeer het vast te houden het zal op gegeven moment vast wel wennen InshaAllah! Wat betreft koken enz. Als je merkt dat je veel honger ervan krijgt kan je voor jezelf af spreken om eens in de tijd te gaan koken.. Veel succes meid x Sara