Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Piercing en tatoeages voor minderjarigen aan banden

Pagina's : [1] 2 3

LZN
25-08-2004, 13:19

Het aanbrengen van piercings en tatoeages bij minderjarigen wordt aan banden gelegd. Dat kan straks alleen nog in het bijzijn van ouders. Piercings op intieme delen zoals penissen en schaamlippen worden voor jongeren onder achttien jaar verboden. Projectleider Worp van het Landelijk Centrum Hygiëne en Veiligheid (LCHV) bevestigde woensdag dat op verzoek van het ministerie van Volksgezondheid regels in die zin in de maak zijn. Tot nu toe ontbreekt elke wetgeving op dit gebied. Vanaf medio 2005 zou die in werking moeten treden. Een woordvoerder van het ministerie tekent er wel bij aan dat het om een voorstel voor een richtlijn gaat. Of er een verbod komt op piercings onder de gordel voor jongeren is nog onzeker. De Tweede Kamer heeft het laatste woord. Ook piercing- en tatoezaken alsmede juweliers zullen, als het aan Worp ligt, aan hygiëne- en veiligheidsvoorschriften onderworpen worden. Er komen controles door plaatselijke GGD's, zoals in Amsterdam volgens een woordvoerder nu al gebeurt. Worp werkt in in Amsterdam en zit een een werkgroep met mensen die actief zijn als piercer of tatoeëerder, dermatologen en GGD-mensen. Worp is voor een leeftijdsgrens. Zij wil jonge mensen beschermen tegen lichamelijke en psychische schade. Kinderen van twaalf zijn nog in de groei, de tatoeage wordt er niet mooier op, stelt ze. Of het de verzorging van een eventuele wond, met het gevaar voor infecties, aankan is de vraag. Wat vinden jullie van piercings?.

appie666
25-08-2004, 13:23
Ik vind het niet staan, maar mensen die zich er prettig bij voelen moeten het vooral dragen , zal mij een zorg zijn, ookal hebben ze hem op hun cli :D

babyvanbelisma
25-08-2004, 13:24
Ik heb vriendinnen waar het heel mooi bij staat, in de navel bijvoorbeeld. Maar ik heb gaatjes in mijn oren, en daar blijft het bij.... Tatoeages vind ik helemaal verschrikkelijk.

sweety21
25-08-2004, 13:37
ik vind zelf sommige piercings wel mooi. maar om het nou in geslachtsdelen te doen bah..

Erwin
25-08-2004, 17:16

Onze liberale papa heeft eigenlijk gelijk, maar ik vind het wel een prettig idee dat het voor recalcitrante pubers wat moeilijker wordt gemaakt om hun lichaam permanent te verminken.

appie666
25-08-2004, 17:42
Een vrouw met een tattoo vind ik dus helemaal afstotend lieve Corrie :D , echt vulgair, haha, ik had me dus heel wat anders bij jou voorgesteld, meer een brave burgervrouwtje ;)

Kassadar
25-08-2004, 17:48
Ik dacht dat tatoos altijd al verboden was voor je 18e. Maar piercings lijkt me onnodig om daar een verbod voor te komen. Als je ouwer bent en je vind het niks meer haal je het er net zo snel weer eruit. Navel piecings staan wel leuk bij vrouwen trouwens :D

Kassadar
25-08-2004, 21:41
Origineel gepost door Corrie Ho ho ho, een intiempiercing terwijl je nog groeit is niet verstandig hoor.... Ook de geslachtsdelen groeien door namelijk tot net over je 20ste jaar, kan je je voorstellen hoe dat eruit gaat zien als je als ventje van 13 a 14 jaar een prins albert laat zetten???? Tatoeage's mag vanaf je 16de met toestemming van ouders, ze zetten ze ook niet overal op het lijf, plekken die nog uit moeten groeien weigeren ze te tatoeeren..,,,,, Ok dat is zo,maar een simpele wenkbrouw of navel peircing moet kunnen op jonge leeftijd. Ik denk niet dat veel jonge gasten moeten denken om daar een piercing te laten zetten nog. Heb zelf een wenkbrouw piercing maar zelf moet ik er niet aan denken om er 1 te laten zetten op me kleine Kassadar. Goede vriendin van mij heeft er ooit 1 gehad tussen haar kamele tenen en dat vond ze te pijnelijk :)

Kassadar
25-08-2004, 22:20
Origineel gepost door Corrie Dat ka nogsteeds met deze wet, alleen moet je je vader of moeder meenemen.... De intiempiercings zijn niet zo bar pijnlijk hoor trouwens, doet minder pijn dan de navel en al zeker veel minder pijn dan de tepels, ik heb 2 grote, sterke en stoere mannen flauw zien vallen bij het zetten van de tepelpiercing... Ik heb er 1 in het kapje van mijn clitoris, het zetten was zo gebeurd, sec. fikse auw, dan nog even bij het erdoorheen halen van de piercing even een iets flauwere pijn en het is over. Maar heb er elke dag plezier van ;) Bij me wenkbrouw voelde ik helemaal niks bij het erin zetten. Keek niet toen het gebeurde,voelde een klein prikje en het was klaar :D Maar iedereen peircing shop heeft een andere manier van in zetten,hoor wel meerdere verhalen dat vrouwen het op die plek hebben en geen pijn,mischien heeft het met de pijn grens te maken of de gene die het erin zet.

Bazba
26-08-2004, 11:36
Origineel gepost door Corrie Dat ka nogsteeds met deze wet, alleen moet je je vader of moeder meenemen.... De intiempiercings zijn niet zo bar pijnlijk hoor trouwens, doet minder pijn dan de navel en al zeker veel minder pijn dan de tepels, ik heb 2 grote, sterke en stoere mannen flauw zien vallen bij het zetten van de tepelpiercing... Ik heb er 1 in het kapje van mijn clitoris, het zetten was zo gebeurd, sec. fikse auw, dan nog even bij het erdoorheen halen van de piercing even een iets flauwere pijn en het is over. Maar heb er elke dag plezier van ;) Op de een of andere manier doet het me toch aan een soort vrijwillige vrouwenbesnijdenis denken. Brrrrrrr...

Kassadar
26-08-2004, 17:11
Wat ik wel vind als vrouwen een tepel piercing nemen, dat ze er 2 moet nemen een oneven getal is zo een raar gezicht :) En dan een ringetje geen staafje :cool:

Kassadar
26-08-2004, 17:20
Ja het ziet er zo evenwichtloos uit :D Maar als man zijnde zou ik liever kiezen voor een piercing voor me kleine kassadar dan een tepel peircing,heb niet echt de gespierde borst daarvoor ;)

Kassadar
26-08-2004, 17:32
Wenkbrouw piercing is ook niet fijn altijd,had eerst een ringetje maar dat balletje drukte op me slaap leek wel als ik slaapte. Nu heb ik een staafje,en heb nergens last meer van :)

Deliana
26-08-2004, 17:33
Toevallig gister gezien wat er allemaal mis kan gaan met een piercing of tatoo. http://www.disabled.gr/portal/modules/Forums/images/smiles/shutup.gif Ik vind het ook niet mooi, ik zie het als een verminking van je lichaam. Maar ja dat is persoonlijk.

Kassadar
26-08-2004, 17:35

Als je het goed onderhoud met waterstof pirocide dan onsteekt het niet,en mensen dragen toch ook oorbellen enzo,ongeveer het zelfde als piercings maar dan ergens anders :)

Pagina's : [1] 2 3