Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Najaf,begin van een nieuwe oorlog?

matahari
25-08-2004, 10:15

Najaf,is voor de yanks natuurlijk twee vliegen in 1 klap. Nu Najaf een van de heilige plekken voor de sji'ieten is,en Iran sji'ietisch is kan je ervan uit gaan dat men de boel bewust gaat escaleren om een reactie van Iran uit te lokken. Alle troepen worden uit Europa getrokken om zich te gaan concentreren in het MO. Najaf zal het begin zijn van een nieuwe oorlog,Iran kijkt knarsetandend naar de yanks die een van de heiligste plekken voor sji'ieten met de grond gelijk aan het maken zijn........de yanks weten dat......en laat het nu net zo zijn dat men al van plan was Iran binnen te vallen. Uiteraard zal het slechte Iran op 1 of andere miraculeuze wijze de schuld krijgen mocht deze oorlog beginnen.......zo slim zijn we wel met z'n allen.

matahari
25-08-2004, 10:56
Origineel gepost door Sanglier Heb je eraan gedacht dat het ook de opzet van Al Sadr kan zijn om de boel te laten escaleren? Waarom zou hij anders een heilige plek kiezen als schuilplaats? Heerlijk...de redenatie van sommige mensen hier :D We geven Bin Laden de schuld van alle ellende in de wereld.....o nee wacht....het is toch Saddam......sorry het is Al-Sadr die een oorlog tussen Amerika en Iran gaat veroorzaken :giechel: Als Turkije (hypothetisch gezien)Italie zal binnenvallen,en de paus of een andere religieus leider trekt naar het vaticaan om het vaticaan te beschermen.....dan is het natuurlijk de Paus die de boel met opzet escaleert :giechel: ......en de Turken zijn onschuldig De wereld bestaat uit meer dan CNN en de Telegraaf

matahari
25-08-2004, 11:11
Origineel gepost door Sanglier Ik redeneer niet. Wat ik bedoel met mijn vraag is of je de situatie ook vanuit andere standpunten hebt bekeken. Dat je daar grote moeite mee hebt, net zoals de meeste moslims, is duidelijk. Ik kijk geen CNN en ik lees niet de Telegraaf. Jij wel? Er is maar 1 kant in dit geval,om de zaak te bekijken. Bekijk ik de zaak vanuit jouw standpunt,dan ga ik hele gekke situaties krijgen. Als Arabieren de klaagmuur in Jeruzalem omsingelen met millitair materieel,zijn niet zij de agressor,maar de Joden die de klaagmuur willen beschermen. Het voorbeeld van de Turken en het Vaticaan heb ik al gegeven. Ook zijn de Chineezen natuurlijk niet de agressor als ze de heilige tempels van de Tibetanen omsingelen,maar zijn het natuurlijk de Tibetaanse priesters die de situatie bewust escaleren. Mijn God......sommige mensen beseffen waarschijnlijk zelf niet eens wat voor onzin ze posten.

babyvanbelisma
25-08-2004, 11:55
Ik denk (hoop) dat de Amerikanen het uit hun hoofd laten om die moskee te vernietigen. Dat is oorlog....

matahari
25-08-2004, 12:10

Origineel gepost door babyvanbelisma Ik denk (hoop) dat de Amerikanen het uit hun hoofd laten om die moskee te vernietigen. Dat is oorlog.... En daar is men nu juist op uit.Iran uitdagen en we kunnen oorlog voeren tegen Iran zonder eerst de wereld te vullen met leugens over Iran. Helaas zijn er nog steeds mensen die de sji'ieten zien als de agressor.....dat neem ik ze niet kwalijk.....mensen vergeten dingen namelijk heel snel. De sji'ieten hebben namelijk nog een appeltje te schillen met de yanks.Tijdens de eerste golf-oorlog riepen de yanks de sji'ieten op om in opstand te komen tegen saddam,toen deze dat deden en Saddam de sji'ietische opstand met harde hand neersloeg,trokken de yanks zich terug en deden net of de neus bloedde. Maar dat zijn we natuurlijk vergeten........de sji'ieten zijn de agressor natuurlijk,en de yanks komen enkel vrede brengen,en zijn blind te vertrouwen :goedzo:

amused
25-08-2004, 12:19
Origineel gepost door matahari Er is maar 1 kant in dit geval,om de zaak te bekijken. Bekijk ik de zaak vanuit jouw standpunt,dan ga ik hele gekke situaties krijgen. Als Arabieren de klaagmuur in Jeruzalem omsingelen met millitair materieel,zijn niet zij de agressor,maar de Joden die de klaagmuur willen beschermen. Het voorbeeld van de Turken en het Vaticaan heb ik al gegeven. Ook zijn de Chineezen natuurlijk niet de agressor als ze de heilige tempels van de Tibetanen omsingelen,maar zijn het natuurlijk de Tibetaanse priesters die de situatie bewust escaleren. Mijn God......sommige mensen beseffen waarschijnlijk zelf niet eens wat voor onzin ze posten. Ik ga naar de Moskee en neem mee... een heleboel (waarschijnlijk voor een deel in het Westen gefabriceerde) zware vuurwapens! :rolleyes:

matahari
25-08-2004, 12:20
Origineel gepost door Sanglier Je kent mijn standpunt niet. Je zou kunnen proberen je eigen standpunt even los te laten en dan opnieuw te kijken door de bril van een goedwillende Amerikaan die van zichzelf vindt dat hij goed doet. Inlevingsvermogen noemt men dat. Spiegeltje, spiegeltje.... Leef je eens in zou ik zeggen,en kijk eens door de bril van een Chinees inzake Tibet,een Turk inzake het Vaticaan,of een Arabier inzake de klaagmuur. Dat is het juist,ik ben een buitenstaander en zie de dingen van twee kanten.

matahari
25-08-2004, 12:24
Origineel gepost door amused Ik ga naar de Moskee en neem mee... een heleboel (waarschijnlijk voor een deel in het Westen gefabriceerde) zware vuurwapens! :rolleyes: Sji'ieten vertrouwen die Amerikanen voor geen meter,dit gezien de situatie die zich afspeelde in de eerste golf-oorlog.