Bekijk originele versie : Over de tekenen van de laatste dag
Over de tekenen van de laatste dag (again ;) )
Het is overgeleverd van Aboe Horairah, dat de profeet (vrede zij met hem) zei: "Het Uur zal niet komen tot de weelde zo zal toenemen dat een rijke man zich zorgen maakt, omdat niemand zijn sadaqah (liefdadigheid) aanneemt; de kennis zal weggenomen worden; en er zal veel Harj zijn." De mensen vroegen : "Wat is Harj, oh Boodschapper van God?" Hij zei: "Doden, doden." (Ahmad)
¥¥¥¥¥¥¥¥
Ali ibn Abi Talib (neef van de Profeet) zei: De Profeet (vzmh) zei:" Als mijn ummah (geloofsgemeenschap) vijftien eigenschappen heeft, dan zal de rampspoed over hen komen."
Iemand vroeg: " Welke zijn het, oh Boodschapper van God?"
Hij zei:
- Als de winst alleen onder de rijken wordt verdeeld,
- en de armen daar niet van profiteren,
- als een onderpand iets wordt om winst van te maken,
- als het betalen van de zakat (armenbelasting = derde zuil van de islam) een last wordt,
- als de man zijn vrouw gehoorzaamt,
- en ongehoorzaam is aan zijn moeder,
- zijn vrienden vriendelijk behandelt en zijn vader schuwt,
- als stemmen zich in de moskee verheffen (geen respect voor Godshuis),
- als de leider der mensen de ergste onder hen is (de dictatuur dat nu in de moslimwereld heerst);
- als de mensen iemand met respect behandelen omdat zij bang zijn dat hij anders iets slechts zal doen,
- wanneer er veel wijn wordt gedronken,
- als mannen zijde dragen,
- als zangeressen en muziekinstrumenten populair worden,
- wanneer de laatste mensen van deze ummah de eerste vervloeken.
Dan kunnen zij een rode wind verwachten, of zal de aarde hen verzwelgen of zullen zij in dieren veranderd worden." (Overgeleverd door: at-Tirmidhi)
De Boodschap van Allah is de waarheid.
De GROTE TEKENEN VAN (Bericht #)
De grote tekenen van het Uur
Nadat de kleinere tekenen van het Uur verschijnen en in aantal toenemen, heeft de mensheid een stadium van groot lijden bereikt. De verwachte Mahdi zal verschijnen, hij is de eerste van de grotere en duidelijke tekenen van het Uur. Er zal geen twijfel over zijn over zijn bestaan zijn, maar dit zal alleen duidelijk zijn voor de mensen met kennis. De Mahdi zal heersen tot de valse Messiah Al Masikh Al-Dakkal verschijnt, die onderdrukking en corruptie zal verspreiden. Alleen degenen die met een grote kennis en een diep geloof (Iman) zullen hem kennen en zijn kwaad vermijden. De valse Messiah zal een tijdje blijven, de gehele mensheid vernietigen en de aarde zal de grootste ramspoed uit haar geschiedenis meemaken. Dan zal de Messiah Jezus(as) afdalen en rechtvaardigheid uit de hemel brengen. Hij zal de Dajjal doden en er zullen jaren van veiligheid en zekerheid volgen.
Dan zal de verschijning van Ya’juj en Ma’juj (Gog en Magog) de mensheid bij verassing overvalen en de corruptie zal weer de overhand nemen. Als antwoord op de vrome gebeden van Jezus(as) aan Allah(swt), zullen zij sterven en zal de veiligheid, zekerheid, rechtvaardigheid en stabiliteit opnieuw terugkeren. Deze toestand zal een aantal blijven voortduren tot Jezus(as) komt te overlijden.
De Oelama verschillen van mening over de volgorde van de grote tekenen van het Uur. Deze zijn:
- De vernietiging avn de Ka’aba en de opnieuw bedekken van zijn schat.
- Opkomst van de zon uit het Westen
- Het verschijnen van het Beest it de aarsde
- De rook
- Een wind zal de ziel van de gelovigen nemen
- De Qor’aan zal in de hemel worden opgenomen
- Een vuur zal de mensen naar de laatste verzamelplaats drijven
- De trompet zal klinken: bij de eerste stoot zal iedereen een panische angst voelen; bij de tweede stoot zal iedereen neergeveld worden; bij de laatste stoot zal iedereen herrijzen.
Moge Allah(swt) ons leiden en ons op het rechte pad houden. La ilaha illah Mohamed rasoeloelah.
thank you die zocht ik nou ook :D
Origineel gepost door Chaimaa
thank you die zocht ik nou ook :D
Graag gedaan :D
We vormen een top team :goedzo: ;)
Origineel gepost door angel21
Graag gedaan :D
We vormen een top team :goedzo: ;)
:stout: vind ik nou ook...een hele research team :D :zwaai:
:stout: vind ik nou ook...een hele research team :D :zwaai:
Vind ik niet.. Jullie zijn een FLOP team!!
;)
Ik had een zeer streng christelijk oma. (Ze is 2 jaar geleden overleden.) Een neef van mij is bijvoorbeeld geboren met een ernstige hartafwijking. Daarover had zij niet meer te melden dan dat het een straf van god was. (Tussen mijn oom en tante en mijn oma is het nooit meer goed gekomen. Met mijn neef wel: hij is geopereerd en mankeert niks meer.) Maar goed, streng christelijk dus. Zij zag ook voortdurend het einde van de wereld naderen en kon dan als wij op bezoek waren en vroegen of ze bij ons kwam eten met kerst, zeggen: "Dan bestaat deze wereld niet meer, want zus en zo." En dan kwam er een hele verhandeling met allemaal tekenen. En ook al bestond de wereld na de kerst nog, dan beweerde ze later toch echt te weten dat nu toch heel echt het einde nabij was. Maar de wereld bestaat nog steeds. Met of zonder alle voortekenen. Mede door mijn oma ben ik nogal sceptisch geworden over het zien aankomen van het einde. Ik heb de neiging te denken dat het altijd wel slecht gaat met de wereld. Als de mensen niet met bosjes doodgaan aan aids, dan was het wel aan de pest. Nu zijn er veel ongelovigen, maar die had je in de tijd van de bijbel ook al. (Ik ben niet zo vertrouwd met de koran. Sorry.) De rijken verrijkten zich ook al in de tijd van Marx. Enz. Enz. De meeste voortekenen zijn van alle tijden lijkt mij.
Origineel gepost door RaZer
Vind ik niet.. Jullie zijn een FLOP team!!
;)
tja das jouw mening he :lekkerpuh
niet iedereen kan ons goed vinden :ego:
maar wij weten dat we het goed doen en zullen blijvendoorgaan :p
nomather what :D :) :zwaai:
tja das jouw mening he :lekkerpuh
niet iedereen kan ons goed vinden :ego:
maar wij weten dat we het goed doen en zullen blijvendoorgaan :p
nomather what :D :) :zwaai:
:D
Origineel gepost door tonk
Ik had een zeer streng christelijk oma. (Ze is 2 jaar geleden overleden.) Een neef van mij is bijvoorbeeld geboren met een ernstige hartafwijking. Daarover had zij niet meer te melden dan dat het een straf van god was. (Tussen mijn oom en tante en mijn oma is het nooit meer goed gekomen. Met mijn neef wel: hij is geopereerd en mankeert niks meer.) Maar goed, streng christelijk dus. Zij zag ook voortdurend het einde van de wereld naderen en kon dan als wij op bezoek waren en vroegen of ze bij ons kwam eten met kerst, zeggen: "Dan bestaat deze wereld niet meer, want zus en zo." En dan kwam er een hele verhandeling met allemaal tekenen. En ook al bestond de wereld na de kerst nog, dan beweerde ze later toch echt te weten dat nu toch heel echt het einde nabij was. Maar de wereld bestaat nog steeds. Met of zonder alle voortekenen. Mede door mijn oma ben ik nogal sceptisch geworden over het zien aankomen van het einde. Ik heb de neiging te denken dat het altijd wel slecht gaat met de wereld. Als de mensen niet met bosjes doodgaan aan aids, dan was het wel aan de pest. Nu zijn er veel ongelovigen, maar die had je in de tijd van de bijbel ook al. (Ik ben niet zo vertrouwd met de koran. Sorry.) De rijken verrijkten zich ook al in de tijd van Marx. Enz. Enz. De meeste voortekenen zijn van alle tijden lijkt mij.
Ik begrijp jouw standpunt volledig.
Maar er zijn een aantal punten die Chaimaa, heeft genoemd, die een x aantal jaar geleden ondenkbaar waren en nu komt het veelvulidg voor.
En wij als Moslims zijnde geloven daar heilig in. Voor ons kan het morgen al zijn of over 100 jaar, ik noem maar een zijstraat.
Voor een ongelovige bijv. is het raar om te lezen, die denkt de wereld zal altijd blijven bestaan, je kan je ook niet indenken dat het zal gebeuren, omdat het niet realistisch is.
Maar dit verschilt per individu (die een andere geloof hebben dan de Islam)
Origineel gepost door Kadir
Jah, en ze moeten allemaal zelfde tijd gebeuren he, bijv, die over de muziekinstrumenten, dat is al een tijdje zo, maar ze meoten echt allemaal tegelijk gebeuren, en dan zal t einde nabij zijn.
Nee Kadir, je hebt het fout. Het moet niet allemaal tegelijk gebeuren.
Het zijn enkel voortekenen. Dus verwacht niet dat al die tekenen in een keer voor komen, want dat zal niet gebeuren.
Ze komen juist een voor een, zodat men gaat beseffen dat langzaam de einde van de wereld in zicht komt, zodat men zich kan gaan verdiepen in het Ware Geloof, voordat het te laat is.
Origineel gepost door Kadir
EHhh, je hoeft niet meteen boos te worden, het was meer als een vraag bedoeld.
Maar in dat geval, dan is toch alles al gebeurd volgens mij.
Ik ben helemaal niet boos gekkie :rolleyes: :D
nee niet alles is gebeud, kijk maar naar het stukje dat ik heb geplaatst :)
:D kijk hier worden we nou wijs van
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.