Bekijk originele versie : Beugel en rekkertjes
noortjeuh
10-09-2010, 19:03
Sinds gisteren heb ik rekkertjes tussen mijn kiezen gekregen en volgende week zou ik een beugel dragen.
Maar gisteravond begon ik verschrikkelijk veel pijn te hebben en kon amper slapen. Ik vraag me echt af of ik de pijn wel aankan als ik volgend week een beugel krijg want het doet al zoveel pijn met enkel rekkertjes tussen mijn kiezen.
De pijn is nu niet normaal en kan niet eten en pijnstillers helpen niet. Heeft dit iemand ook gehad en hoelang duurde het vooraleer de pijn ophield??
Ik heb zelfs gehuild en denk eraan om toch maar geen beugel te dragen.
Groetjes
Lady_Kouzina
10-09-2010, 19:20
heey, ik heb die rekkertjes ook gekregen tussen mijn kiezen.
Het deed ook heeel erg pijn, ik kon niets eten, alleen vloeibaar. Na ongeveer 3 dagen was de pijn weggetrokken, maar het was niet zo erg dat ik moest huilen. Ik heb nu ongeveer 4 weken mijn beugel en toen ik mijn beugel had gekregen had ik 1 week lang pijn, ik kon niets kauwen. Nu elhamdoelilah weer wel, maar bij mijn volgende afspraak kan ze het weer strak trekken, wordt weer een paar dagen niets kunnen eten.
Maar ja, denk aan het resultaat;)
noortjeuh
10-09-2010, 20:50
heey, ik heb die rekkertjes ook gekregen tussen mijn kiezen.
Het deed ook heeel erg pijn, ik kon niets eten, alleen vloeibaar. Na ongeveer 3 dagen was de pijn weggetrokken, maar het was niet zo erg dat ik moest huilen. Ik heb nu ongeveer 4 weken mijn beugel en toen ik mijn beugel had gekregen had ik 1 week lang pijn, ik kon niets kauwen. Nu elhamdoelilah weer wel, maar bij mijn volgende afspraak kan ze het weer strak trekken, wordt weer een paar dagen niets kunnen eten.
Maar ja, denk aan het resultaat;)
Ah okee pff 1 week lang pijn:wow: ik overleef dat niet:(
En heeft de orthodontist jou gezegd dat als een rekker loskomt dat je die dan gewoon mag weggooien?
En hoelang moet je het dragen?
just_a_babe
10-09-2010, 21:08
Hey meid,
Ik heb nu bijna 2 jaar mijn beugel.
Ik wist nog toen ik die rekkertjes kreeg tussen mijn kiezen, ik weet het doet helse pijn maar het is echt volhouden.
En gewoon niet al te harde dingen eten, en insha'allah als je je beugel krijgt,zal het veel minder pijn doen maak je maar geen zorgen.
Maar voor nu is het even sbar hebben!!
noortjeuh
10-09-2010, 23:05
Hey meid,
Ik heb nu bijna 2 jaar mijn beugel.
Ik wist nog toen ik die rekkertjes kreeg tussen mijn kiezen, ik weet het doet helse pijn maar het is echt volhouden.
En gewoon niet al te harde dingen eten, en insha'allah als je je beugel krijgt,zal het veel minder pijn doen maak je maar geen zorgen.
Maar voor nu is het even sbar hebben!!
insha'Allah hoop ik ook dat de pijn minder wordt. Is de pijn van de rekkertjes even erg als de pijn van de beugel?
De pijn van een beugel vond ik minder erg dan rekkertjes.
Het doet pijn omdat je tanden in de juiste stand worden getrokken.
Je moet even wennen en dan is de pijn voorbij.
Ik heb mijn beugel 4 jaar gehad maar het resultaat is de pijn en gebrek aan voedsel 100% waard geweest.
Dus ik zou zeggen volhouden meid!
Voor je het weet is de pijn alweer weggetrokken.
Muslim_NL
11-09-2010, 12:38
Waarom moet jij een beugel hebben? Omdat de tandarts je tanden lelijk vind? Een millimeter meer of minder tussen je tanden maakt niet uit. En als je tanden een beetje krom staan is dat ook niet erg.
Als je een beugel neemt, verdient de orthodontist weer wat, en misschien geeft hij de tandarts wat omdat hij doorverwijst. En wat jij ervoor terugkrijgt is pijn, jarenlang een lelijke beugel in je mond, je raakt veel tijd kwijt om langs de orthodontist te gaan, en je krijgt een standaard tandenrij zoals iedereen die heeft na een bezoek aan de beugelmaker. Standaard dus.... niet origineel.
Denk twee keer na voordat je besluit een beugel te nemen mensen! Niet iedereen hoeft dezelfde tandenrij te hebben. Je bent wie je bent. Je moet niet worden wat men mooi vindt op de tv.
Brrr, krijg spontaan kippenvel als ik weer aan de tijd denk dak voor het eerst m'n beugel 'geïnstalleerd' kreeg. De 1e paar dagen was, uh, ja een HEL. Het deed zo'n verschrikkelijke pijn, zo erg wil ik het nooit meer meemaken. Ondanks dat het nu alweer zo'n 5 jaar geleden is dat ik geen beugel meer heb, voel ik dié pijn nog steeds als ik eraan terugdenk! :haha:
Maar het was de pijn en kommetjes pap méer dan waard. Het is even doorbijten en mettertijd zal je wennen aan de beugel en terugkerende pijn wanneer de beugel 'versterkt' wordt.
noortjeuh
12-09-2010, 12:25
Het is wel zo dat ik eerst een tijdje enkel een beugel aan de bovenkant van mijn tanden moet dragen en pas na enkele maanden krijg ik onder ook een beugel.
Denken jullie dat de pijn minder is als je de beugel enkel de bovenkant draagt dan wanneer je zowel onder als boven een beugel krijgt??
miss_koffie
12-09-2010, 22:35
Die elastiekjes tussen je kiezen zijn er om een bepaalde ruimte te creeren, dat is indd even pijnlijk, maar binnen een dag is dat in de meeste gevallen wel over.
Wat de beugel zelf betreft kan de eerste paar dagen ook flink pijn doen, doordat er flink aan de tandwortel wordt getrokken.
Wens je veel sbar, je kunt me gerust pmen voor meer info
werk namelijk bij een ortho en weer wat je meemaakt
noortjeuh
12-09-2010, 23:02
Die elastiekjes tussen je kiezen zijn er om een bepaalde ruimte te creeren, dat is indd even pijnlijk, maar binnen een dag is dat in de meeste gevallen wel over.
Wat de beugel zelf betreft kan de eerste paar dagen ook flink pijn doen, doordat er flink aan de tandwortel wordt getrokken.
Wens je veel sbar, je kunt me gerust pmen voor meer info
werk namelijk bij een ortho en weer wat je meemaakt
Dank je:) dit is idd het moment dat veel sbar van mij wordt gevraagd.
Ik heb nu die elastiekjes al 4 dagen, de pijn is nu wat minder maar ik kan nu nog steeds enkel zacht voedsel eten. En morgen krijg ik de beugel, maar enkel bovenste rij tanden, dus dat wordt terug pijn hebben:(
Lady_Kouzina
13-09-2010, 21:43
Ah okee pff 1 week lang pijn:wow: ik overleef dat niet:(
En heeft de orthodontist jou gezegd dat als een rekker loskomt dat je die dan gewoon mag weggooien?
En hoelang moet je het dragen?
Jaa 1 week:S maar ik doe het voor het resultaat:D
Ja, een rekkertje was bij mij los gegaan, ingeslikt ofzo:S
ben ik teruggegaan en heb ik een nieuwe gekregen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.