Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Geld storten in Marokko...vraag

mohamedborg
09-09-2010, 22:49

salaam Ik wil Ins Allah binnen een maand of 2 naar Tanger voor vakantie. Omdat ik altijd te veel geld meeneem dan ik op gebruik (voor de zekerheid) wil ik het resterende bedrag niet weer terug meenemen. Dat kan weer dienst doen voor een andere keer. Nu heb ik al een rekening bij Attijariwafa Bank voor mijn levensverzekering. Mijn vraag is of ik dat geld ook kan storten via een Attijariwafa Bank IN TANGER en dat deze dan ook goed terechtkomt bij die waar ik ingeschreven sta (Al Hoceima). Graag ook informatie over een andere nieuwsgierige vraag. Stel dat ik besluit om dat geld op een nieuwe rekening te storten bij Bank Chaabi (zeg maar geen vertrouwen in hun systeem). Kan ik een rekening op 1 dag openen en gebruiken of gaat het om een lange procedure? Welke documenten hebben ze dan nodig? Choekran

khalidb
12-09-2010, 12:25
Rekening bij banque chaabi openen en geld storten kan in 1 dag! Je hebt wel paspoort en carte national nodig, ze zullen je allerlei BS vragen stellen, bv wat voor werk je hebt, hoeveel je verdient etc, getrouwd, kinderen etc. Meeste hoef je geen antwoord op te geven, gaat ze niets aan! Tenzij je wil lenen of een hypotheek wil bijv. Ps als je geld stort, onderhandel dan altijd over de koers!! Zeg dat je bij de bazaar meer kunt krijgen, dan zeggen ze vaak dat ze voor degene die geld storten een andere wisselkoers hanteren! Als jij niets zegt zullen zij je dit nooit uit zichzelf aanbieden! Je kan het altijd proberen en afhankelijk van wat de bazaar zal bieden, gaan zij daarin mee!

mohamedborg
12-09-2010, 16:01
Dank je voor de informatie. Dan kan ik het geld best eerst omwisselen in MAD en dan pas storten :) Op al die vragen zal ik maar al een antwoord verzinnen, want het gaat ze inderdaad niets aan.