Bekijk originele versie : Dames, wat weerhoudt jullie van het dragen van een hoofddoek?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
yasmine-henna
09-09-2010, 01:16
Salam wa3alaikom dames,, ( voor de dames die nog geen hoofddoek dragen!, Allah y dina)
nu met de ramadan ben ik zo gaan nadenken over het leven, en wat ons na de dood te wachten staat.
Ik ben 17 jaar en wil HEEL erg graag een hoofddoek dragen uit liefde en vrees voor Allah swt. maar iets houdt mij tegen...
in het weekend ben ik vrijwilligster bij het zwembad en geef ik zwemles aan kinderen en volwassenen, (ook moslims) en zwem zelf al vanaf mn 4e levensjaar, ik sport echt graag, basketbal. Verder ben ik een drukke dame, houd ervan mensen te helpen (vrijwillegerswerk doen) jongeren projecten meehelpen enz. tuurlijk zijn er meerdere dingen waar ik aan denk,... hoofddoek> is toch niet zomaar een keuze..? Ik vind het een grote stap in mijn leven... moet ik dat nu doen? of later? mijn moeder bv draagt nog geen hoofddoek( Allah y diha) incha3Allah, we willen hem samen gaan dragen...
Ik zeg wel ik heb alles voor Allah swt over. maar waarom is het dan nog moeilijk om die keuze te maken? Ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen.
Mijn vraag heeft iemand hier ervaring mee? of een verhaal... iets waar ik iets aan heb.
Ik hoor graag van jullie ma3a salama en alsvast 3ied moubarak!!(L)
PS ik draag hem nu!!!! sinds 20-10-2010! elhamdulilahh
DiepOngelukkig_
09-09-2010, 11:35
Ik draag m ook niet. Om een hele domme simpele reden. Ik vind m niet staan bij me. Ik vind de hijaab trouwens wel echt heeeeel mooi bij andere dames, het staat gewoon prachtig. Maar zelf? :maf:
Ik heb het trouwens over een hijaab hoe die echt gedragen hoort te worden dat straalt gewoon nour uit. Vergeet die piratendoekjes daar heb ik het niet over.
DiepOngelukkig_
09-09-2010, 11:40
hallo meid, ik zit op dit moment ongeveer hetzelde. ik weet dat ik nu echt hoofddoek wil dragen en inshallah zal ik dit ook doen.
bij mij is de reden dat waar ik nu werk ik geen hoofddoek kan dragen door de middelen waar ik mee werk.
ben nu al een tijdje opzoek naar ander werk, maar heb helaas nog niks gevonden,..
zodra ik ander werk heb gevonden zal ik de hoofddoek meteen dragen inshallah, dat wil ik heel graag
Ken je deze? Is echt een sterk dialoog.
http://www.youtube.com/watch?v=3mhqgrYgNJ4
nee kende m niet goed stuk indd
Zoubidao
09-09-2010, 15:36
Ik draag m ook niet. Om een hele domme simpele reden. Ik vind m niet staan bij me. Ik vind de hijaab trouwens wel echt heeeeel mooi bij andere dames, het staat gewoon prachtig. Maar zelf? :maf:
Ik heb het trouwens over een hijaab hoe die echt gedragen hoort te worden dat straalt gewoon nour uit. Vergeet die piratendoekjes daar heb ik het niet over.
Het staat je vast prachtig meid, alleen is dat mss gewoon je gevoel of waswas van saytan. Insha Allah zul je em gaan dragen.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=IUhnN4-x4Lk
Excusez-moi
09-09-2010, 22:38
Wat mij ervan weerhoudt om een hoofddoek te dragen? Op die vraag heb ik nooit een antwoord kunnen geven, simpelweg omdat ik het gewoon niet weet! Ik heb vaak van die momenten (als ik bijv. net heb gebeden en hoofddoek op heb) en dan wil ik het zooo graag dragen en zie ik mezef er al helemaal mee! En dan komt shitan weer naar boven en heb ik ineens allerlei redenen om het niet te doen. Hele stomme excuusjes :jammer: Ik merk de laatste tijd ook dat veel meiden in mijn omgeving het opeens dragen en soms kan ik daar zo jaloers om worden staghfirullah! Omdat zij het wel kunnen en ik niet :( Moge Allah swt ons leiden inshaAllah!
Wel een heel leuk idee om het samen met je moeder te dragen, zo kunnen jullie elkaar steunen en stimuleren! Ik zou zeggen doen! Van uitstel komt alleen maar afstel! Veel succes meid!
zandkasteeltje
09-09-2010, 22:43
ik zit er ook vaak aan te denken. Ik denk dat ik die stap wel ga zetten inshallah
DarkbutLovely
09-09-2010, 23:29
Denk om verschillende redenen.
1. Het is meestal niet/minder mooi
2. Het belemmert je in je leven; werk,kansen
3. NOG MEER sociale controle, je moet een soort van 'voorbeeld' zijn.
4. Het zit irritant
5. Mensen hebben gelijk een beeld over je en denken het meeste al van je te weten.
6. Waarom WEL?
performer
10-09-2010, 21:12
1. Het is meestal niet/minder mooi. Het is alleen maar beter dan je schoonheid aan andere te showen
2. Het belemmert je in je leven; werk,kansen. We leven niet voor nu, maar voor het hiernamaals, alles wat je hier op deze aarde gebeurd, is enkel een beproeving van onze lieve Heer
4. Het zit irritant. Als je het correct draagt, dan zit het in een hand omdraai perfect
5. Mensen hebben gelijk een beeld over je en denken het meeste al van je te weten. Mensen weten niks, laat mensen praten, jij verdiend hassanaat.
6. Waarom WEL? Een diamant is een waardevolle steen. Een ieder van ons zou wel zo een diamant willen bezitten. Hoe zou jij omgaan met een diamant als jij die zou hebben? Zou je het niet goed bewaren in een doos? Zou je het niet ver houden van de ogen van de mensen uit vrees dat zij jouw diamant willen stelen? Zou je jouw diamant niet koesteren en goed verzorgen? Vind jij jezelf niet kostbaarder dan als een diamant? Heb jij minder rechten dan een diamant?
Waarom wordt een diamant behoedt tegen het slechte van buitenaf. Is een schepsel van vlees en bloed niet meer waard? Ben jij, mijn beste moslimzuster niet meer waard om jouw schoonheid voor jezelf te houden? Ben jij niet meer waard om jezelf te beschermen? Beschouw jezelf als een diamant mijn moslimzuster, jouw waarde zal alleen maar stijgen, je trots en eer zullen niet benadeeld kunnen worden en respect naar jou toe zal buitengewoon zijn.
"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." {Hoofdstuk Al Ahzab vers 59}
:o
DarkbutLovely
10-09-2010, 22:08
:o
Sorry maar ik vind het bullshit:hihi:
Je moet genieten vh leven, wat moet je met zo'n doek op.
Geloof jij nou maar in een 'barmhartige en genadevolle' schepper die je heeft geschapen om het moeilijk te hebben en spelletjes met je speelt en dreigt ons bij het minste of geringste in de hel te gooien.
performer
10-09-2010, 22:52
Geloof jij nou maar in een 'barmhartige en genadevolle' schepper die je heeft geschapen om het moeilijk te hebben en spelletjes met je speelt en dreigt ons bij het minste of geringste in de hel te gooien.
Dat blijf ik ook zeker doen InshAllah.
Allah leidt, wie hij leiden wil. :)
tijgering25
17-09-2010, 22:48
ik wil het ook zo graag, maar kan het niet ik ben inmiddels 30 jaar en een huisvrouwtje.
het moet eigenlijk kunnen maar ik vindt het erg om dat het niet zo mooi staat.
ik lijk percies op esma van halal als ik hem op heb. hihihi
missesmeis
18-09-2010, 01:22
wil het ook graag maar het staat echt niet!
MisterMoker___
18-09-2010, 03:20
1. Het is meestal niet/minder mooi
2. Het belemmert je in je leven; werk,kansen
4. Het zit irritant
5. Mensen hebben gelijk een beeld over je en denken het meeste al van je te weten.
6. Waarom WEL?
Ik kan van deze reactie af leiden dat jij geen moslima bent.
masterrapper
18-09-2010, 03:32
en daarom heeft Allah swt. de hel geschapen.. om het te vullen met mensen als met jou gedachtes die proberen andere mensen van hun Dinn te houden..
Moge Allah swt. jou genadig zijn en de shaitan in jou doen verdrijven Inshallah..
Inni Amien!!!!
:hadj: :hadj: :hadj: :hadj:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.