Bekijk originele versie : Mensen please lees dit!!
Salaam mensen,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil van mijn bruidsschat Hadje voor mijn ouders betalen. Heb van heel veel mensen gehoord dat dat niet mag. Ik hou zo veel van mijn ouders en wil dit heeeeeeel erg graag voor ze doen! Mijn vader heeft een keer tegen mij gezegd dat de bruidsschat voor de vrouw is en dat ze het alleen voor haar zelf mag uitbesteden. Heb mijn vraag aan de cyberimam gesteld maar heb nooit een antwoord gekregen. Alsjeblieft kan iemand die er meer van weet mij een antwoord geven? En staat er ook in de koran dat je de bruidsschat alleen aan je zelf mag uitbesteden?
Bedankt!.
Geld is geld. Weet je wat je doet? Je stort het op je spaarrekening. Van de spaarrekening haal je geld waarvan je hun reis betaalt. Het geld van je bruidsschat laat je erop staan.
Oh nee, je hebt vast geen spaarrekening. Erwin, cyberimamwanabee, zegt: als je het geld van je bruidsschat aan een dergelijk goed doel besteedt is dat des te beter! Je vader zal het echter niet aan willen nemen :)
OK, daar gaat je hasanaat!
:zwaai:
ps Veel geluk in je huwelijk en wens je man het allerbeste!
FAITHLESS
24-08-2004, 17:21
Origineel gepost door fatihaa
Salaam mensen,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil van mijn bruidsschat Hadje voor mijn ouders betalen. Heb van heel veel mensen gehoord dat dat niet mag. Ik hou zo veel van mijn ouders en wil dit heeeeeeel erg graag voor ze doen! Mijn vader heeft een keer tegen mij gezegd dat de bruidsschat voor de vrouw is en dat ze het alleen voor haar zelf mag uitbesteden. Heb mijn vraag aan de cyberimam gesteld maar heb nooit een antwoord gekregen. Alsjeblieft kan iemand die er meer van weet mij een antwoord geven? En staat er ook in de koran dat je de bruidsschat alleen aan je zelf mag uitbesteden?
Bedankt!
Ik heb daar totaal geen verstand van .
Maar waarom leg je die vraag niet voor bij de Islam-gedeelte van M.nl,
daar heb je wel van die Islam-wiskids.
Origineel gepost door Erwin
OK, daar gaat je hasanaat!
:zwaai:
ps Veel geluk in je huwelijk en wens je man het allerbeste!
En dat zeg jij...een ongelovige... :rolleyes:
Salaam mensen,
Bedankt!
Salaam Alaikoem
Wat ik weet is dat je zelf mag weten wat je met je bruidsschat wil doen...als het natuurlijk niet haram is...
Maar ik zal nog even naar een bron zoeken...maar uit ervaring weet ik dat niemand wat te zeggen heeft over je bruidsschat alleen jij zelf... :zwaai:
Ik had dus ook gehoord dat de bruidschat alleen voor de vrouw zelf bestemd is, want als dit niet zo was, dan zou een man het op kunnen eisen.
Ik zou zeggen, werk voor je geld en spaar het bedrag gewoon bij elkaar.
Salaam mensen,
Bedankt!
Kun je Engels? Zo ja, dan kun je op deze site binnen een week antwoord krijgen van een imam:
http://www.islamonline.net/fatwaapplication/english/browse.asp
Klik op submit Question.
Mocht je er niet uitkomen, dan wil ik wel de vraag voor je stellen en vervolgens zijn antwoord hier neer zetten.
Ik denk dat je jouw bruidschat vrij mag besteden. En dat het een hele vrome daad van jou is om jouw ouders naar de hadj te laten gaan. Masshallah.
Maar ik heb geen bewijzen uit koran/hadith. Allahoe 3alem.
Origineel gepost door Raihana
En dat zeg jij...een ongelovige... :rolleyes:
MelillenseII, hoe weet jij wat ik geloof?
Origineel gepost door Erwin
MelillenseII, hoe weet jij wat ik geloof?
Nou aan je berichtjes te merken geen Moslim...that's for sure... :zwaai:
Niet zomaar voor waar aannemen wat je vermoedt. ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.