Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verkaast de gemiddelde Marokkaan

Pagina's : [1] 2

LZN
16-12-2002, 16:18

Wel ik vind van wel. Vooral de studerende Marokkaan neemt alle normen en waarden over van Nederlandse makelij. Dan heb ik het niet over een bal gehakt of een kroketje, maar meer over de gedachtengang. De denkwijze is vaak idem. Hoe dat komt is een vraag waar diverse antwoorden op gegeven kunnen worden. Over het algemeen wordt al snel gezegd, dat komt door de hoeveelheid kennis. Vaak is het zo dat binnen een gezin, de zoon of dochter he altijd wel beter weet. Als er een meningsverschil is tussen het kind en de ouder dan wordt dit heel laconiek weggewuifd als zijnde 'ach dat weten zij toch niet en dat willen ze niet begrijpen dus laat maar lekker zitten'. Hier zit denk ik het probleem..

minora
16-12-2002, 17:15
ff voor djebli: je kunt toch integreren en marokkaan blijven? ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen? :)

delft
16-12-2002, 17:24
Origineel gepost door Queen_Zina Wel ik vind van wel. Vooral de studerende Marokkaan neemt alle normen en waarden over van Nederlandse makelij. Dan heb ik het niet over een bal gehakt of een kroketje, maar meer over de gedachtengang. De denkwijze is vaak idem. Hoe dat komt is een vraag waar diverse antwoorden op gegeven kunnen worden. Over het algemeen wordt al snel gezegd, dat komt door de hoeveelheid kennis. Vaak is het zo dat binnen een gezin, de zoon of dochter he altijd wel beter weet. Als er een meningsverschil is tussen het kind en de ouder dan wordt dit heel laconiek weggewuifd als zijnde 'ach dat weten zij toch niet en dat willen ze niet begrijpen dus laat maar lekker zitten'. Hier zit denk ik het probleem. salam naar mijn idee is de marokaanse meid en vooral de studente die is meer verwesterd. ik ben meer trots op de heren, en ik maak u er op attent dat ze altijd marokkanen zullen blijven alhamdolillah

dima_zina85
16-12-2002, 17:30
Origineel gepost door Djebli Salaam alikoem luitjes. F*ck heel die integratieshit!!!!!!!!!!!!! Inshallah zullen wij, onze kinderen en onze kleinkinderen altijd Marokkaan blijven!!! En inderdaad, sommige Marokkanen die studeren of met Nederlanders werken zijn zichzelf niet, en daar heb ik echt geen goed woord voor over :jammer: Thallaw :zwaai: ik ben het er helemaal eens met jou.....maar dat marokkanen zich anders gaan gedragen omdat ze studeren komt denk ik doordat ze constant met nederlanders omgaan.....maar om nou te zeggen dat ze zichzelf niet zijn weet ik nou net zo goed niet......... :zwaai:

Letizia
16-12-2002, 17:37

mensen staan onder integreren vaak iets heel anders integreren is gewoon dat je je aan de wetten en regels hooudt van dit land en dat je de taal kent. Is dat te veel gevraagd, nee lijkt me niet. sterker nog lijkt mij zeer logisch. niemand vraagt je Nederlander te worden, dat kan niet eens. Je mag hier je cultuur behouden, en je geloof. dus nogmaals integreren is niet dat je Nederlander wordt ofzo.

laboudanda
16-12-2002, 17:40
JAh...we zijn allemaal KAAS!!!!! Anders was je hier niet...je bent gewoon KAAAS!! Ow.....wacht ff....je bent in NEDERLAND een vreemde en in MAROKKO ben je een vreemde!! WHAHA!! Dat is echt zoo!!! WHAHA bUH bYE!

Najib26
16-12-2002, 17:55
Ja. Het is tegenwoordig normaal geworden dat Marokkanen verjaardagen vieren, aan voornemens doen met Nieuwjaar en zelfs carnaval meevieren. Een kerstboom zal binnenkort nog wel komen. Om maar te zwijgen van de normen en waarden. Iedereen vindt het normaal om verkering te hebben. Dames vinden het normaal dat ze zich strak aankleden. Vrouwen verschijnen halfnaakt op tv terwijl iemand tegen ze oprijdt. Het schijnt dat binnenkort een Marokkaanse op de cover van de Playboy komt te verschijnen.

laboudanda
16-12-2002, 17:58
YAY!..kerstboom!!! Uhm...waar waren we?

divalatifa
16-12-2002, 19:35
Ik denk niet dat de gemiddelde marokkaan verkaast. Is een beetje overdreven om dat te zeggen vind je niet? Als dat zo zou zijn zouden er niet zoveel problemen zijn onder de marokkanen en die zijn er dus genoeg! het hangt er helemaal vanaf wat je onder 'verkaast' verstaat. Wat ik wel te ver vind gaan is dat een marokkaan verjaardagen uitbundig gaat zitten vieren (en dan heb ik het nog niet eens over kerst, carnaval en al die shit), naar mijn mening ben je dan meer dan 'verkaast' namelijk; KAFIR!!!!! Ik las net ook dat stukje (hierboven ergens) van 'delft' waarin hij zegt dat vooral de marokkaanse studentes verkaast zijn......... Er staan niet echt argumenten bij dus het is blijkbaar nergens op gebaseerd! Vast omdat ze strakke kleding dragen ofzo...... En er dan nog achteraan zeggen dat ie zo trots is op de heren..........waarom precies dan? wat doen ze beter dan de dames? ze drinken, gaan uit, hebben relaties, de meeste zijn geen maagd meer, MOET IK NOG DOOR GAAN????????? Sorry hoor maar dat is niet iets om trots op te zijn hoor!

House
16-12-2002, 19:35
Origineel gepost door Letizia mensen staan onder integreren vaak iets heel anders integreren is gewoon dat je je aan de wetten en regels hooudt van dit land en dat je de taal kent. Is dat te veel gevraagd, nee lijkt me niet. sterker nog lijkt mij zeer logisch. niemand vraagt je Nederlander te worden, dat kan niet eens. Je mag hier je cultuur behouden, en je geloof. dus nogmaals integreren is niet dat je Nederlander wordt ofzo. Bleef het maar bij: de wetten en de regels en de taal. Als je tegenwoordig geen biertje drinkt of naar de discotheek gaat of als je je verjaardag en kerst/sinterklaas/sintpetersburg/sint maarten enz enz. viert, dan ben je niet geintegreerd.

Tarik18
16-12-2002, 20:19
Is dat integreren Letizia, dan is er toch geen integratieprobleem, ik bedoel de grootst deel vd marokkaanse bevolking, en heel de tweede generatie spreekt toch nederlands en houden zich aan de meeste regels, net zoals de Nederlanders, wat is het probleem dan?!?

tonk
16-12-2002, 21:28
Voordat ik hier kwam dacht ik dat Marokkaanse jongeren veel verkaasder waren dan de mensen en meningen die ik hier aantref. Nou weet ik niet of de bezoekers van dit forum representatief voor alle Marokkaanse jongeren, maar ik vind 'jullie' veel geloviger dan ik had verwacht. Verreweg de meeste Nederlandse jongeren zijn niet gelovig en ik had gedacht dat de Marokkaanse jongeren ook wel aan het ont-gelovigen (nog wel gelovig maar niet zo actief bijvoorbeeld) zouden zijn. Maar daar merk ik hier dus niks van. Integendeel.

laboudanda
16-12-2002, 21:41
Yoo Vrouw.....ehmm thee drinkende lid..sinds wanneer heet jij TONK? Tonk!!? TONK!! Ok buh bye!

tonk
16-12-2002, 21:57
Origineel gepost door laboudanda Yoo Vrouw.....ehmm thee drinkende lid..sinds wanneer heet jij TONK? Tonk!!? TONK!! Ok buh bye! Tonk past beter bij me dan Karima_lal. Want het mag dan wel zo zijn dat mensen mij weleens voor Marokkaanse aanzien of zelfs denken dat ik de Karima ben die zij kennen, ondertussen ben ik niet Marokkaans en heet ik helemaal geen Karima, maar Tonke. En dat korten veel mensen af tot Tonk. Vandaar. Waarom heet jij Laboudanda?

laboudanda
16-12-2002, 23:34

Origineel gepost door tonk Tonk past beter bij me dan Karima_lal. Want het mag dan wel zo zijn dat mensen mij weleens voor Marokkaanse aanzien of zelfs denken dat ik de Karima ben die zij kennen, ondertussen ben ik niet Marokkaans en heet ik helemaal geen Karima, maar Tonke. En dat korten veel mensen af tot Tonk. Vandaar. Waarom heet jij Laboudanda? afgepakt van m'n Cavia! cool eh!

Pagina's : [1] 2