Bekijk originele versie : Duale Opleidingen
Steeds meer mensen stappen over naar een duale opleiding!
Voordelen zijn:
-$
-Je bent Praktisch bezig
-en je studie wordt betaald(Bij veel bedrijven)
Nadeel:
-Het is zwaar
Zijn hier mensen op deze site die een duale opleiding volgen?
Ik ben zelf aan het twijfelen om over te stappen naar een duale opleiding, ik zou graag jullie ervaringen hierover willen horen!.
chicamaroquia
16-12-2002, 13:03
ik zelf volg een bachelor master opleiding, dat is hbo en universiteit in een, het is 2 jaar, in veel gevallen 1 jaar, korter dan normaal de overstap van het hbo naar de universiteit, dus ik moet meer doen in kortere tijd. is te doen. mijn broer heeft een tijdje een duale opleiding gedaan, studeren en werken en dat beviel hem wel, hij is nu geslaagd, maar let wel, hij werkte part time! denk er gewoon goed over na en leg de voor en nadelen naast elkaar, dan kun je daarop je keus baseren. succes. :)
Atlasleeuw
16-12-2002, 13:58
Origineel gepost door chica*******a
ik zelf volg een bachelor master opleiding, dat is hbo en universiteit in een, het is 2 jaar, in veel gevallen 1 jaar, korter dan normaal de overstap van het hbo naar de universiteit, dus ik moet meer doen in kortere tijd. is te doen. mijn broer heeft een tijdje een duale opleiding gedaan, studeren en werken en dat beviel hem wel, hij is nu geslaagd, maar let wel, hij werkte part time! denk er gewoon goed over na en leg de voor en nadelen naast elkaar, dan kun je daarop je keus baseren. succes. :)
Bachelor Master is NIET hbo en universiteit in één........het is een nieuw onderwijs systeem.....dat voorkomt op het HBO én de Universiteit................je kan wel overstappen, JA. dus dat je eerst 1 jaar of twee jaar Hbo doet en dan overstapt naar de universiteit..............maar het is FOÚt om te zeggen: Bachelor master is hbo en universiteit in één................niet meer doen dus.... ;)
Atlasleeuw
16-12-2002, 14:09
Origineel gepost door Mal-Moh
het is een nieuw onderwijs systeem op de Uni, niet op het HBO!!
Maar bedankt voor de reacties!
ja ok, het bestond al in het hbo, maar nu wordt het dus in HEEL het hoger onderwijs ingevoerd.... :zwaai:
Atlasleeuw
16-12-2002, 14:13
Tuurlijk niet man, als je een HBO afrond, dan krijg je geen "Master" titel!
nee, maar je kan wel een a twee jaar doorstuderen en dan krijg je hem wel.......hehe.........anders zou het niet eerlijk zijn tegenover ons als universiteitsstudenten.....
Steeds meer mensen stappen over naar een duale opleiding!
Voordelen zijn:
-$
-Je bent Praktisch bezig
-en je studie wordt betaald(Bij veel bedrijven)
Nadeel:
-Het is zwaar
Zijn hier mensen op deze site die een duale opleiding volgen?
Ik ben zelf aan het twijfelen om over te stappen naar een duale opleiding, ik zou graag jullie ervaringen hierover willen horen!
Ik volg een duale opleiding en ja het is zwaar. Eerste en tweede jaar had ik gewoon college en vaardigheidsvakken en het tweede en derde jaar moet ik van maandag t/m donderdag werken en elke vrijdag naar school. die dag heb ik dan ook de hele dag college. Het is wel een voordeel dat je lekker verdient en na je afstuderen heb je al twee jaar werkervaring, maar het is ZWAAR. Na mijn werk moet ik nog leren en opdrachten maken en presentaties voorbereiden. Ik ben vaak pas laat thuis en dan is het laatste waar ik aan wil denken school. :zwaai:
Het was niet mijn bedoeling om je te demotiveren! Het is wel zwaar, maar het is het wel waard. Je verdient en je hebt werkervaring. Als je niet achter raakt met de college's dan is het best te doen. :)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.