Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : eenmanszaak en toch een eigen baan

piew
04-09-2010, 12:08

Hallo, Ik heb me laten inschrijven bij de kvk als eenmanszaak koeriersbedrijf(ik wil binnenkort gaan starten als supcontractor bij tnt), echter werk ik nu wel bij een bedrijf als young professional!(dit heeft dus niks te maken met mijn eenmanszaakje). Is dit een probleem?

Hoogervorst
04-09-2010, 12:33
Waar moet het probleem dan zitten? Heel soms staat er in het personeelsreglement een eis dat je moet melden wat je (zakelijke) activiteiten zijn naast je baan. Zodat je geen bedrijfsinformatie gebruikt die je zou kunnen toepassen in je eigen zaak. In dit geval moet dat geen probleem zijn lijkt me. Of zie je problemen met de belastingdienst? Of ergens anders? Of met verzekeringen?

piew
04-09-2010, 12:43
Beste Hoogervorst, Allereerst bedankt voor je antwoord. Ik voorzie idd problemen met de belastingdienst. Ik heb me nu laten inschrijven, maar ik ga pas over 4 maanden gebruik maken van mijn eenmanszaak. Is dit een probleem? Moet ik extra betalen(inkomstenbelasting e.a.) op het moment dat ik in deze 4maanden nog geen gebruik van maak? En idd hoe zit het met de verzekeringen?

piew
04-09-2010, 13:01
nogmaals samengevat voor de duidelijkheid: ik zit dus met een onderneming(eenmanszaak) dat non actief is. Kan ik dan nu wel van de belastingdienst aanslagen krijgen of gemeentelijke belastingen betalen

Fisc
04-09-2010, 14:31

Lijkt me niet, aangezien je onderneming niet draait en dus geen omzet en winst maakt. Ik weet niet exact je plan, maar je ureneis komt dan wel in het geding..de fiscus gelooft niet gauw dat je 2fulltime jobs hebt..gr

Liefdevol_2
04-09-2010, 14:36
Je hebt toch bewijs dat dit inkomen uit een loondienst komt ? En niet vanuit je eigen zaak. Dit zal geen problemen moeten opleveren.

piew
05-09-2010, 00:56
ik kan zeker bewijzen dat mijn inkomen uit loondienst komt.. dus jullie denken dat ik over mijn slapende onderneming geen extra kosten in het begin hoef te maken, zolang ik er niks mee doe?

McGregorr
05-09-2010, 01:01
gewoon goed je belasting zaken regelen .. kan niks verkeerds gaan

CharLie_Da
05-09-2010, 18:56
Nee gewoon doen .

voordeeldeco
05-09-2010, 19:03
een goede site is http://www.startendeondernemers.nl/ Hier kan je op zich met vele vragen terecht en je wordt dan ook door professionals beantwoord Succes

DokterY
05-09-2010, 20:06
zodra je ingeschreven staat bij de KvK moet je aan het einde van ieder kwartaal btw-aangifte doen. Al heb je nog niks omgezet je bent verplicht dit te doen. De extra kosten voor jou kunnen zijn dat je een boekhouder moet gaan betalen voor je BTW aangifte. Je kan dit zelf ook doen voorlopig, dan vul je alleen maar "0" in. Wanneer je kosten gaat maken dus btw wilt terugvorderen of je heb je eerste factuur naar TNT verzonden binnen een kwartaal dan kan je beter een boekhouder in de armen nemen. Let wel op dat dit ongeveer 50 per maand kost. Ligt aan de hoeveel hij facturen etc. wat een boekhouder voor je per maand moet verwerken. succes jongen. mocht je nog tips willen hebben PM mij, mijn neef is nu een paar jaar bezig en hij doet het heel goed. Wellicht kunnen jullie samenwerken.

SieMoH
06-09-2010, 03:07
Als ik het goed heb, hebben eerste jaars ondernemers korting wat betreft de combinatie met een andere baan.

OENIEK
11-10-2010, 21:19
Hallo, Ik heb me laten inschrijven bij de kvk als eenmanszaak koeriersbedrijf(ik wil binnenkort gaan starten als supcontractor bij tnt), echter werk ik nu wel bij een bedrijf als young professional!(dit heeft dus niks te maken met mijn eenmanszaakje). Is dit een probleem? hoi hoi.. ik wil dit ook gaan doen, weet iemand hier miss hoeveel je als subcontractor per pakket krijgt, hoop dat iemand me hiermee kan helpen

olaa_
12-10-2010, 00:24
hoi hoi.. ik wil dit ook gaan doen, weet iemand hier miss hoeveel je als subcontractor per pakket krijgt, hoop dat iemand me hiermee kan helpen JA! ik zit dus met ongeveer dezelfde vraag. Ik ben al veel te weten gewoon over subcontractor werk bij TNT, maar over de vergoeding per pakket of een gemiddelde vergoeding of een minimale vergoeding etc. ben ik nog niks wijzer geworden. Kunnen jullie mij hier misschien meer over vertellen? alvast bedankt!