Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ideale huwelijkspartner

Pagina's : [1] 2 3

Sofia30
23-08-2004, 15:38

Hoi hoi, Als we nadenken over hoe onze ideale huwelijkspartner zou moeten zijn: 1. qua karakter. 2. qua uiterlijk. Dan hebben we allemaal een mooi plaatje in onze hoofd, waaraan een persoon zou moeten voldoen. Een keuze voor het leven maken doe je niet zo maar. Er komt heel wat bij kijken en geloof me het is niet gemakkelijk om in deze tijd zo'n grote stap te maken. Je ziet te veel situaties om je heen en je hoort te veel negatieve verhalen. En als mensen in je naaste omgeving er ook geen mooi plaatje van hun huwelijk schetsen, dan ga je wel even slikken. Ik heb ooit een topic geschreven met de titel: "Hoe weet je nou of je toe bent aan een huwelijk?" Vervolgens schreef ik, ik ben er zeker aan toe, maar nu stap 2: hoe tref je zon iemand of moeten we het over laten aan el mekteb, mektoub?" Eigenlijk sla ik een stap over door meteen naar de volgende stap te gaan want stap 2 is niet : het vinden of er tegenaan lopen, of er over heen vallen! Maar waaraan moet een persoon voldoen, zodat jij : gegarandeerd: haha : JA durf te zeggen. Nou dames en heren????? Geef me aub advies want ik heb het broodnodig. Liefs, S ** Same topic staat ook bij vrouw zoekt man

ManZonderVrouw
23-08-2004, 15:44
Origineel gepost door Sofia30 Hoi hoi, Als we nadenken over hoe onze ideale huwelijkspartner zou moeten zijn: 1. qua karakter. 2. qua uiterlijk. Dan hebben we allemaal een mooi plaatje in onze hoofd, waaraan een persoon zou moeten voldoen. Een keuze voor het leven maken doe je niet zo maar. Er komt heel wat bij kijken en geloof me het is niet gemakkelijk om in deze tijd zo'n grote stap te maken. Je ziet te veel situaties om je heen en je hoort te veel negatieve verhalen. En als mensen in je naaste omgeving er ook geen mooi plaatje van hun huwelijk schetsen, dan ga je wel even slikken. Ik heb ooit een topic geschreven met de titel: "Hoe weet je nou of je toe bent aan een huwelijk?" Vervolgens schreef ik, ik ben er zeker aan toe, maar nu stap 2: hoe tref je zon iemand of moeten we het over laten aan el mekteb, mektoub?" Eigenlijk sla ik een stap over door meteen naar de volgende stap te gaan want stap 2 is niet : het vinden of er tegenaan lopen, of er over heen vallen! Maar waaraan moet een persoon voldoen, zodat jij : gegarandeerd: haha : JA durf te zeggen. Nou dames en heren????? Geef me aub advies want ik heb het broodnodig. Liefs, ** Same topic staat ook bij vrouw zoekt man er bestaat geen ideale huwelijkspartner..is gewoon mektoub

Sofia30
23-08-2004, 16:08
Maar zou het zo kunnen zijn dat ik een ideaal beeld heb van de Marokkaanse man?????? gr. S Trouwens ik kan niet op een normale manier inloggen op yasmina. Ik kan mijn mailtjes niet lezen, het is dan niet meer up 2 date. Ik kan de reacties niet lezen. Wat nu? Operator help even. P.S. ik hoor van meerdere mensen dat ze bij het intoetsen van www.yasmina.nl te lezen krijgen dat de site niet meer bestaat. Me 2

LaLa_SoFiA
23-08-2004, 17:37
Hey we hebben dezelfde naam :D

Hayat23
23-08-2004, 17:42

Hoi Sofia, ik kan heel goed begrijpen wat je bedoelt. ik heb hetzelfde. wat moet ik nou verwachten hoe mijn toekomstige eruit moet zien qua karakter en uiterlijk. ik denk dat het gewoon iemand moet zijn die bij je past. Het probleem bij onze cultuur is dan ook, je moet eerst een duik in de diepe nemen en dan maar hopen dat je zwemmen kan, aangezien het haram is voor het huwelijk met iemand om te gaan. daarom denk ik ook dat het mekteb is en dat het geschreven staat hoe jou leven gaat verlopen. dus ik zeg maar, gewoon afwachten wat jou lot is en hopen dat het goed gaat. groetjes Hayat

Sofia30
23-08-2004, 17:48
Origineel gepost door Hayat23 Hoi Sofia, ik kan heel goed begrijpen wat je bedoelt. ik heb hetzelfde. wat moet ik nou verwachten hoe mijn toekomstige eruit moet zien qua karakter en uiterlijk. ik denk dat het gewoon iemand moet zijn die bij je past. Het probleem bij onze cultuur is dan ook, je moet eerst een duik in de diepe nemen en dan maar hopen dat je zwemmen kan, aangezien het haram is voor het huwelijk met iemand om te gaan. daarom denk ik ook dat het mekteb is en dat het geschreven staat hoe jou leven gaat verlopen. dus ik zeg maar, gewoon afwachten wat jou lot is en hopen dat het goed gaat. groetjes Hayat hahaha ik heb het ook meid. Maar het lijkt wel alsof de mannen veranderd zijn. Niet om te klagen, maar vroeger waren het echte gentlemen. De code was duidelijk. Je bent serieus of niet. Ik heb een ideaal plaatje in mijn hoofd, natuurlijk mezelf afvragende bestaat hij wel. Gr. S

Sofia30
23-08-2004, 18:00
Origineel gepost door ZooFree goed innerlijk...meer vraag ik niet .. Dat is tegenwoordig een heilig goedje. Eerlijk van binnen, goed hart, goede oprechte intenties. Liefs, S.

Sofia30
23-08-2004, 18:01
Origineel gepost door LaLa_SoFiA Hey we hebben dezelfde naam :D Mijn overgrootoma heette Saffia. Ik dacht al die tijd sofia. hahaha Vandaar deze nick. Gr. S

LaLa_SoFiA
23-08-2004, 18:02
Origineel gepost door Sofia30 Mijn overgrootoma heette Saffia. Ik dacht al die tijd sofia. hahaha Vandaar deze nick. Gr. S Oohh Oke...hihi

me_ilhem20
23-08-2004, 18:04
Origineel gepost door Sofia30 Hoi hoi, Als we nadenken over hoe onze ideale huwelijkspartner zou moeten zijn: 1. qua karakter. 2. qua uiterlijk. Dan hebben we allemaal een mooi plaatje in onze hoofd, waaraan een persoon zou moeten voldoen. Een keuze voor het leven maken doe je niet zo maar. Er komt heel wat bij kijken en geloof me het is niet gemakkelijk om in deze tijd zo'n grote stap te maken. Je ziet te veel situaties om je heen en je hoort te veel negatieve verhalen. En als mensen in je naaste omgeving er ook geen mooi plaatje van hun huwelijk schetsen, dan ga je wel even slikken. Ik heb ooit een topic geschreven met de titel: "Hoe weet je nou of je toe bent aan een huwelijk?" Vervolgens schreef ik, ik ben er zeker aan toe, maar nu stap 2: hoe tref je zon iemand of moeten we het over laten aan el mekteb, mektoub?" Eigenlijk sla ik een stap over door meteen naar de volgende stap te gaan want stap 2 is niet : het vinden of er tegenaan lopen, of er over heen vallen! Maar waaraan moet een persoon voldoen, zodat jij : gegarandeerd: haha : JA durf te zeggen. Nou dames en heren????? Geef me aub advies want ik heb het broodnodig. Liefs, S ** Same topic staat ook bij vrouw zoekt man De ideale man bestaat niet. Iedereen heeft zo zijn haar minderheden. Wel kan je die minderheden van je partner respecteren en accepteren. Maar een goeie man moet in mijn ogen deze eigenschappen hebben. Allereerst en het belangrijkst een moslim iemand die echt weet wat de islam inhoudt. Hij moet eerlijk zijn tegen mij en ik ook naar hem toe. Hij moet mij respecteren en ik hem. We moeten communicatief goed met elkaar opschieten. Als deze dingen aanwezig zijn dan weet ik inshaalah dat het goed zal komen en er alleen mooier op zal worden. En tenslotte we moeten echt voor de volle 100% voor elkaar gaan, elkaar in voor en tegenspoed steunen. Inshaalah. Hij moet mij respecteren en ik hem.

me_ilhem20
23-08-2004, 18:05
Origineel gepost door ZooFree goed innerlijk...meer vraag ik niet .. inshaalah

Psychologe
23-08-2004, 18:14
Origineel gepost door Sofia30 Hoi hoi, Als we nadenken over hoe onze ideale huwelijkspartner zou moeten zijn: 1. qua karakter. 2. qua uiterlijk. Dan hebben we allemaal een mooi plaatje in onze hoofd, waaraan een persoon zou moeten voldoen. Een keuze voor het leven maken doe je niet zo maar. Er komt heel wat bij kijken en geloof me het is niet gemakkelijk om in deze tijd zo'n grote stap te maken. Je ziet te veel situaties om je heen en je hoort te veel negatieve verhalen. En als mensen in je naaste omgeving er ook geen mooi plaatje van hun huwelijk schetsen, dan ga je wel even slikken. Ik heb ooit een topic geschreven met de titel: "Hoe weet je nou of je toe bent aan een huwelijk?" Vervolgens schreef ik, ik ben er zeker aan toe, maar nu stap 2: hoe tref je zon iemand of moeten we het over laten aan el mekteb, mektoub?" Eigenlijk sla ik een stap over door meteen naar de volgende stap te gaan want stap 2 is niet : het vinden of er tegenaan lopen, of er over heen vallen! Maar waaraan moet een persoon voldoen, zodat jij : gegarandeerd: haha : JA durf te zeggen. Nou dames en heren????? Geef me aub advies want ik heb het broodnodig. Liefs, S ** Same topic staat ook bij vrouw zoekt man Trouwen is iets voor altijd. Je trouwt met een persoon met de intentie dat je voor altijd bij elkaar blijft. Dus ik kan wel begrijpen dat je het eng vindt. Het belangrijkste in een goed lopende huwelijk is natuurlijk 'liefde'. Je moet van elkaar houden om zo'n grote stap in het leven te nemen. (Hayat23.....het is niet haram om met iemand om te gaan voor het huwelijk....natuurlijk moet het omgaan respectvol, alleen in openbare ruimtes en met een derde persoon zijn). Het huwelijksbootje instappen is 1 van de belangrijkste stappen die je neemt in het leven. Ik geloof in de ware en ben ervan overtuigd dat je dat gewoon voelt als iemand "de ware" is. Je kunt eisen stellen van een man en voorkeuren hebben, maar ik weet zeker dat je voor het huwelijk een man nooit echt zult kennen. In el hadieth staat: "Je kent een persoon pas als hij/zij je buurman is, als je met die persoon handelt, als je met die persoon reist of als je met die persoon samenwoont". Dit kan niet voor het huwelijk en daarom ken je een persoon nooit volledig. Dus ik zou "bismillah" zeggen en trouwen met de persoon die je ontmoet en je een speciaal gevoel geeft, als je er toch al klaar voor bent. In het huwelijk moet je je aanpassen en het volgen via een islamitische manier. Tegenwoordig wil niemand meer geduld hebben of zich aanpassen en daarom ontstaan er zoveel scheidingen. Tenslotte wil ik nog zeggen dat je niet op zoek moet gaan naar een geliefde....dat is zowel wanhopig als nutteloos. Je moet je geliefde tegenkomen...onverwachts, dus heb nog maar geduld.... Salaam Psychologe :zwaai:

Sofia30
23-08-2004, 18:17
Ik ben het volledig met je eens psychologe. Hoe komt het dan dat ik zo vasthoud aan het plaatje in mijn hoofd. Ben ik de enige? Gr. S

Psychologe
23-08-2004, 18:20
Origineel gepost door Sofia30 Ik ben het volledig met je eens psychologe. Hoe komt het dan dat ik zo vasthoud aan het plaatje in mijn hoofd. Ben ik de enige? Gr. S Nee dat is normaal en dat plaatje zal veranderen als je "hem" hebt ontmoet. Het zal "hem" worden :)

Sofia30
23-08-2004, 18:24

Origineel gepost door Psychologe Nee dat is normaal en dat plaatje zal veranderen als je "hem" hebt ontmoet. Het zal "hem" worden :) Soms zie ik weleens topics met de eisen die dames aan een potentiele husband stellen: Ik herken de dingen die ik ook belangrijk vind. Wat ik eng vind is, dat ik kennelijk op bepaalde types val, die bijna niet veel voorkomen, genaamd : klassieke schoonheden met karakter. En het frapante is dat ik ze wel in Marokko zie (voor mijn gevoel, echte mannen). Gewoon mooi van binnen en buiten zonder al te veel poespas. Heb ik dan een ideaalbeeld gemaakt die niet haalbaar is of mag je eisen stellen. Ik neem aan dat je niet iedereen aantrekkelijk vindt die toevallig op je weg komt en zegt ik wil trouwen. Gr. S

Pagina's : [1] 2 3