Bekijk originele versie : Wat moet ik doen voor een Ned. Paspoort
Smoothoperator
03-09-2010, 01:42
Ik ben dus 22 jr. geleden geboren in Marokko (Tetouan).. Toevallig, want mijn ouders waren er op vakantie.. Ben er dus max. een maand verbleven.. Helaas ben ik wel daar ingeschreven.. En ik hoor nu van mensen om me heen dat ik een uitreksel moet halen vanuit, Tetouan, Tanger en iets vanuit Rabat om een Ned. Paspoort aan te kunnen vragen..
Iemand wat duidelijkere info??
Thanks!!
minimocro2009
03-09-2010, 08:29
Je moet een uittreksel van Tetouan en Rabat halen.
Misschien moet je ook inburgeren.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-moet-ik-doen-om-de-nederlandse-nationaliteit-te-krijgen.html
Misschien kan deze link je hierbij helpen.
MOKER_de_LUXE
03-09-2010, 11:22
Indien je kunt aantonen dat je hier 5 jaar achtereenvolgend gewerkt of op school gezeten hebt, dan kun je wellicht in aanmerking komen voor een versnelde procedure. Zo niet, dan moet je een Marokkaanse geboorte-akte kunnen aantonen.
Smoothoperator
03-09-2010, 12:58
Ok bedankt gasten.. Ben al een stuk wijzer.. Ik denk dat ik geschikt ben voor de optie procedure.. Maar ga nog wel voor de zeker heid naar de Marokkaanse ambasade.. Wie weet wordt het dan alsnog een weekendje Marokko:-P
MohammedKast
04-09-2010, 02:35
Ik weet niet of je dat al hebt vermeld, maar als je in het bezit bent van een mavo, havo of vwo-diploma hoef je geen inburgeringscursus te doen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.