Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Studie op kosten werkgever

TheBomb
01-09-2010, 17:16

Salaam allemaaal, wederom wordt jullie zienswijze gevraagd: ik volg een studie die door de werkgever volledig wordt betaald. Althans, de studiedagen zijn voor mijn rekening. die wordne op mijn verlofdagen ingehouden. INmiddels sta ik hierdoor flink in de min qua dagen. ik heb mij op de standpunt gesteld dat ik ook deze dagen vergoedt wil krijgen aangezien de studie ten behoeve van mijn functie is en het bedrijf ten goede komt. werkgever stelt dat ik de opleiding niet hoefde te volgen, ik heb volgens hem niveau genoeg voor mijn functie en dat het initiatief tot deze opleiding bij mij vandaan kwam vandaar dat de studiedagen voro mijn rekening zijn. andere werknemers krijgen de studiedagen wel vergoedt, maar die hebben dan ook een andere leidinggevende die dus anders besluit. Die zeggen dat de opleiding deels op verzoek van het bedrijf is en dus wordt alles vergoed. ik vind dat ook mijn studiedagen vergoed moeten worden. wat vinden jullie. x ps werk bij een groot ICT bedrijf in Houten.

zaulen
01-09-2010, 17:24
Er is verschil tussen studievolgen omdat je zelf vind dat je het nodig hebt, dan studievolgen omdat je werkgever het eist. Als je werkgever het van je eist kan die dan ook niet je verlofdagen inhouden vind ik, in jouw verhaal geef je aan dat het je eigen initiatief is geweest. Zelf volg ik ook een opleiding via de werkgever en worden mijn studiedagen zelfs doorbetaald, alleen bepaalde kosten mag ik wel verrekenen en een andere collega niet omdat die in een andere regio is geplaatst. Ik zou de leiddinggevende vragen waarom je collega van de andere afdeling wel haar verlofdagen behoud terwijl ze haar studie volgt.

DokterY
01-09-2010, 17:47
Alles is CAO bepaald, is het niet in het CAO bepaald dan kunnen jouw andere collega misschien afspraken hebben gemaakt met hun leidinggevende. Ik volg ook een opleiding van ruim 12k van 1 jaar en krijg de uren niet gecompenseerd. Heb gepraat als brugman maar het is mij niet gelukt omdat het op eigen initiatief is. Succes verder met je opleiding.

TheBomb
01-09-2010, 17:58
Alles is CAO bepaald, is het niet in het CAO bepaald dan kunnen jouw andere collega misschien afspraken hebben gemaakt met hun leidinggevende. Ik volg ook een opleiding van ruim 12k van 1 jaar en krijg de uren niet gecompenseerd. Heb gepraat als brugman maar het is mij niet gelukt omdat het op eigen initiatief is. Succes verder met je opleiding. dat alles CAO bepaald is, is natuurlijk onzin. gaat om regelgeving en beleid binnen het bedrijf en daarnaast speelt 'precedentschepping' ook een rol. ik ga niet praten als brugman, ik leg alleen feiten neer. - ik heb een studieovereenkomst getekend door werkgever waarin staat dat ik 100% vergoeding krijg. - de opleiding is niet alleen eigen intitatief, met vorige directrice had ik al afgesproken dat ik deze opleiding zou gaan volgen, alleen niet duidelijk uitgesproken wanneer. - opleiding is zeker voor mijn fucntie van belang. ik wacht het af.

DokterY
01-09-2010, 18:08

Natuurlijk is alles CAO bepaald, buiten het CAO maak je persoonlijke afspraken. En praten als brugman betekend beargumenteren waarom jij in aanmerking komt voor afspraken buiten het CAO om, je dient overeenstemming te vinden over jou wensen. Dat je een overeenkomst hebt dat je 100% vergoeding krijgt betekend in de regel dat de kosten voor de opleiding 100% vergoed worden. Inspanning zijn jou kosten en je uren zo te zien. Helaas heb je het niet goed geregeld. En dame ik wil je alleen helpen en advies geven. Good Luck....

TheBomb
02-09-2010, 14:50
Natuurlijk is alles CAO bepaald, buiten het CAO maak je persoonlijke afspraken. En praten als brugman betekend beargumenteren waarom jij in aanmerking komt voor afspraken buiten het CAO om, je dient overeenstemming te vinden over jou wensen. Dat je een overeenkomst hebt dat je 100% vergoeding krijgt betekend in de regel dat de kosten voor de opleiding 100% vergoed worden. Inspanning zijn jou kosten en je uren zo te zien. Helaas heb je het niet goed geregeld. En dame ik wil je alleen helpen en advies geven. Good Luck.... Ik begrijp dat je me advies wilt geven, maar volgens mij denkt iedereen tegenwoordig advies te kunnen geven. Ik vraag advies van mensen die inhoudelijk weten waar ze over praten.... Nogmaals: CAO is niet allesbepalend. CAO is slechts een collectieve overeenkomst die nog alle ruimte aan werkgevers biedt om e.e.a. te regelen dmv regelgeving, procedures en beleid. En nogmaals ook precedentschepping is in de jurisprudentie van niet te onderschatten waarde gebleken. Dus: als je advies wilt geven, weet dan aub wel wat je zegt. Maar toch bedankt uiteraard. PS de werkgever stelt mij nu voor om te middelen. ik moet nog zien of ik hiermee akkoord ga.