Bekijk originele versie : In de toekomst in Marokko wonen/werken.
-SUMMERCHICK.
31-08-2010, 23:21
Salaam alaikum,
ik ben van plan om later inscha'Allah in Marokko te gaan wonen (Tetouan).
Ik zit nu in mijn examenjaar Havo. Hierna wil ik een HBO-opleiding doen, maar mijn vraag is, welke opleiding kan ik het beste kiezen als ik in Marokko wil gaan werken? Ik heb nu heb het profiel E&M.
102-0008762
01-09-2010, 13:20
Ik zou sowieso een beroep kiezen dat iets te maken heeft met outsourcing (nearshoring).
Daarnaast moet je frans echt vloeiend leren spreken.
Het is daarom aan te raden om eerst een tijdje in Frankrijk te werken/studeren.
Ik ben ook van plan in Marokko te gaan wonen, inshaAllah. Ben in de toekomst van plan om een onderneming te openen daar. Momenteel heb ik de opleiding p&a bijna afgerond, maar ik weet niet of ik daar wat aan heb. Het beste is gewoon om te kijken wat je daar wilt openen, of waar je daar wilt werken. En aan de hand daarvan een beslissing maken.
Frans is inderdaad handig, maar engels wordt de laatste tijd daar ook vaak gehanteerd.:)
Meysa_82
01-09-2010, 15:25
Ik ben ook van plan in Marokko te gaan wonen, inshaAllah. Ben in de toekomst van plan om een onderneming te openen daar. Momenteel heb ik de opleiding p&a bijna afgerond, maar ik weet niet of ik daar wat aan heb. Het beste is gewoon om te kijken wat je daar wilt openen, of waar je daar wilt werken. En aan de hand daarvan een beslissing maken.
Frans is inderdaad handig, maar engels wordt de laatste tijd daar ook vaak gehanteerd.:)
Geloof me, Frans heb je hard nodig in Marokko!!!
-SUMMERCHICK.
01-09-2010, 22:27
Ik zou sowieso een beroep kiezen dat iets te maken heeft met outsourcing (nearshoring).
Daarnaast moet je frans echt vloeiend leren spreken.
Het is daarom aan te raden om eerst een tijdje in Frankrijk te werken/studeren.
Ik heb nog nooit van outsourcing/nearshoring gehoord, ga eens even googlen.
Oke Frans dus:hihi:, ik heb het al als keuzevak maar wil het hierna nog verder leren!
InschaAllah meid, ben uitgekeken op dit land :hihi:.
Is het een beetje een leuke opleiding?
Meer tips zijn welkom! :sjans:
RabatboyI
02-09-2010, 02:25
Marokkanen zijn lastige mensen, en vooral met name in Marokko. Weet wat je doet, zijn sluwe gemene vossen.
Marokko is niet het land wat men ervaart in de maand augustus, Marokko is meer dan dat alleen. Een corrupt land die geregeerd word door zakkenvullers.
Dus denk wijs en begin je fundering hier te bouwen voor men denkt aan Marokko
-SUMMERCHICK.
02-09-2010, 18:51
Ik weet dat er heel wat bij komt kijken en dat Marokko niet het eerlijkste land is, vandaar dat ik me goed wil voorbereiden en informatie wil winnen.
Dus het beste kan ik eerst hier een 'toekomst opbouwen' etc?
Faatjuh1204
13-09-2010, 00:48
Zou ook graag meer info willen! :)
Wat voor bedrijfjes/winkels hebben ze nog niet echt in Marokko? Wat is daat een gat in de markt...... hmmmmzzz :o
marketing
17-10-2010, 19:06
topicstarter een goede keus die je hebt gemaakt.
goed opleiden in NL en in het buitenland aan het werk. E&M bedoel je economie en marketing?
economie is altijd gewild, je moet doen waar je sterk in bent en vandaar uit je vervolg opleiding kiezen.
Ik ben nog steeds aan het studeren en ben daarnaast ondernemer. Ik sta klaar om te verhuizen naar het midden oosten insha allah.
uit ervaring weet ik dat er vraag is naar de volgende expertises met name in de midden oosten (zal denk ik ook gelden voor marokko sinds de economische groei.
HRM
MER
all soorten ingenieur (wegen, bouw, ict e.d)
architectuur
Management
Economie
talen
marokko = frans en arabisch
midden oosten= engels en arabisch
succes
Moge Allah ta 3ala ons helpen te gaan waar het beste voor onze Dien is....amien
LAYDNAWAL
17-10-2010, 19:28
Ik wil ook in Marokko gaan wonen inchaAllah een onderneming starten is echt een droom! Ik ben net gestart met de studie internationale business en werk in de cosmetica. Zelf is de cosmetica/parfumerie (uiterlijke verzorging)wereld in Marokko ver te vinden alhoewel met kleine merken. Mijn droom ligt toch echt daar :love:
-SUMMERCHICK.
18-10-2010, 12:37
topicstarter een goede keus die je hebt gemaakt.
goed opleiden in NL en in het buitenland aan het werk. E&M bedoel je economie en marketing?
economie is altijd gewild, je moet doen waar je sterk in bent en vandaar uit je vervolg opleiding kiezen.
Ik ben nog steeds aan het studeren en ben daarnaast ondernemer. Ik sta klaar om te verhuizen naar het midden oosten insha allah.
uit ervaring weet ik dat er vraag is naar de volgende expertises met name in de midden oosten (zal denk ik ook gelden voor marokko sinds de economische groei.
HRM
MER
all soorten ingenieur (wegen, bouw, ict e.d)
architectuur
Management
Economie
talen
marokko = frans en arabisch
midden oosten= engels en arabisch
succes
Moge Allah ta 3ala ons helpen te gaan waar het beste voor onze Dien is....amien
Bedankt voor je reactie!
Ik zit nog op de havo en E&M staat voor economie&maatschappij. Ik kan niet kiezen welke opleiding ik wil gaan doen.. P&A spreekt me wel aan (is HRM geloof ik) maar ben ook geïnteresseerd in 'Oriëntaalse talen en Communicatie' (Arabisch) maar wat me doet twijfelen aan die laatstgenoemde opleiding is het toekomstperspectief (de kansen op een baan etc) Tof dat jij al helemaal weet wat je gaat doen, voor mij is het nog maar een droom.. :hihi: Amien!
Ik wil ook in Marokko gaan wonen inchaAllah een onderneming starten is echt een droom! Ik ben net gestart met de studie internationale business en werk in de cosmetica. Zelf is de cosmetica/parfumerie (uiterlijke verzorging)wereld in Marokko ver te vinden alhoewel met kleine merken. Mijn droom ligt toch echt daar :love:
Klinkt leuk meid! Bevalt de opleiding je? InschaAllah gaat het je lukken =)
Ingelogde
18-10-2010, 15:27
HEBO (op de haagse hogeschool) kan je werken op ambassades etc.
misschien iets voor u
-SUMMERCHICK.
22-10-2010, 20:21
HEBO (op de haagse hogeschool) kan je werken op ambassades etc.
misschien iets voor u
Hey dat heet tegenwoordig European studies of niet?
Maar legt dat niet de focus op Europa?
Ik denk dat ik Orientaalse talen ga doen! Dan kan je ook werken op ambassades enzo =)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.