Bekijk originele versie : Wonen en werken in marokko. Doen of niet?
Hallo allemaal.
Ik heb een baan aangeboden gekregen in marokko.
Echter ik twijfel erg.
Zijn er mensen die in marokko wonen en werken?
Hoe is het om daar echt te wonen en te werken en niet om even op vakantie te gaan?
Graag jullie meningen en adviezen.
Wie zou dit besluit nemen, zo ja, waarom en zo niet, waarom niet?
Maroc_Tresure
30-08-2010, 14:27
wat voor werk is het?
Hallo allemaal.
Echter ik twijfel erg.
Hoe is het om daar echt te wonen en te werken en niet om even op vakantie te gaan?
Dat hangt van een aantal factiren af. Wat voor een baan is het? Hoe is het salaris? In welke stad is het? Hoe oud ben je? Als je jong en ongetrouwd bent, is het zeker de moeite waard om een aantal jaar te doen. Goed voor je Frans en Arabisch, mooie ervaring. Ben je ouder, getrouwd en eventueel kinderen, dan zou ik er enorm goed over nadenken.
Marokko in de zomer is leuk, dan heb je zelf het vakantiegevoel. In de winter is Marokko niet leuk, bovendien is er op sociaal vlak erg weinig te doen.
Dus, het is afhankelijk van veel factoren.
wat voor werk is het?
Wat voor werk het is. laat ik graag in het midden.
Dat hangt van een aantal factiren af. Wat voor een baan is het? Hoe is het salaris? In welke stad is het? Hoe oud ben je? Als je jong en ongetrouwd bent, is het zeker de moeite waard om een aantal jaar te doen. Goed voor je Frans en Arabisch, mooie ervaring. Ben je ouder, getrouwd en eventueel kinderen, dan zou ik er enorm goed over nadenken.
Marokko in de zomer is leuk, dan heb je zelf het vakantiegevoel. In de winter is Marokko niet leuk, bovendien is er op sociaal vlak erg weinig te doen.
Dus, het is afhankelijk van veel factoren.
Nee ben niet getrouwd
Salaris en arbeidsvoorwaarden zullen volgens de nederlandse normen zijn.
Wat mij tegen houdt is het idee dat ik daar alleen zal zijn, zonder familie etc. Aan de ene kant wil ik hier ook graag weg
Zou jij het wel doen?
hessen007
30-08-2010, 15:42
Ik zou gelijk gaan. Dit is een grote kans, dus denk er goed over na of je het wel wilt doen of niet. Ik zou in ieder geval gaan, vooral ook omdat de salaris die je krijgt volgens nederlandse normen zijn.
MOKER_de_LUXE
30-08-2010, 16:05
Ik ben zelf een half jaar in Marokko geweest om een onderneming op te starten naast mijn huidige studie. In dat half jaar heb ik stage gelopen bij een rechtbank in Casablanca. Echter voor mijn onderneming vond ik geen geschikt personeel. Na een half jaar ben ik weer in NL komen wonen. Besef wel dat het toch een cultuuromslag is als je zakelijk te werk gaat in Marokko. Tegenwoordig spreken ze meer Frans dan Arabisch.
Wat voor werk het is. laat ik graag in het midden.
?
Het soort werk en in welke stad is toch wel belangrijk om jou een goed advies te kunnen geven.
Tot nu toe klinkt het allemaal aantrekkelijk. Heb je in die baan ook carriere mogelijkheden en sociale zekerheid?
vrouwtje24
30-08-2010, 16:27
je moet het niet onderschatten. het is best moeilijk om daar te wonen zonder familie. Persoonlijk zou ik het zelf niet doen want ik heb daar niks in mijn eentje te zoeken.
Ik ben zelf een half jaar in Marokko geweest om een onderneming op te starten naast mijn huidige studie. In dat half jaar heb ik stage gelopen bij een rechtbank in Casablanca. Echter voor mijn onderneming vond ik geen geschikt personeel. Na een half jaar ben ik weer in NL komen wonen. Besef wel dat het toch een cultuuromslag is als je zakelijk te werk gaat in Marokko. Tegenwoordig spreken ze meer Frans dan Arabisch.
Het is volgens mij ook echt een cultuuromslag.
Ik heb ook geen idee wat ik ervan moet verwachten.
Niet van het werk, want dat doe ik al jaren, maar meer van het wonen en werken in Marokko.
:goedzo: Bedankt voor je reactie.
Het soort werk en in welke stad is toch wel belangrijk om jou een goed advies te kunnen geven.
Tot nu toe klinkt het allemaal aantrekkelijk. Heb je in die baan ook carriere mogelijkheden en sociale zekerheid?
Ik word betaald volgens de nederlandse normen, zowel mijn sociale zekerheid als belastingplichting zal zoals hier gaan. Denk niet dat er daar een carriere aan vast zit.
je moet het niet onderschatten. het is best moeilijk om daar te wonen zonder familie. Persoonlijk zou ik het zelf niet doen want ik heb daar niks in mijn eentje te zoeken.
Daarom twijfel ik ook heel erg, wat heb ik daar te zoeken zonder familie etc?:(
Magrebain
30-08-2010, 16:56
Hallo allemaal.
Echter ik twijfel erg.
Salam Neda,
Ik zou je zeggen, grijp je kans.....
wat heb je hier te zoeken als je wordt beloond volgens de nederlandse normen en sociale zekerheid.
ik zou nu gelijk mijn koffer pakken
Salam Neda,
Ik zou je zeggen, grijp je kans.....
wat heb je hier te zoeken als je wordt beloond volgens de nederlandse normen en sociale zekerheid.
ik zou nu gelijk mijn koffer pakken
ik denk dat het voor een man makkelijker is dan voor een vrouw denk ik:(
Meknesss
30-08-2010, 20:11
Gewoon gaan!
Als ik die kans krijg ben ik binnen 1 week weg thalla zo gaat dat.
nassima18
30-08-2010, 20:33
Nou weten we nog steeds niet wat voor werk het is en voor welk bedrijf het is?
als ik zo'n kans kreeg ben ik hier weg voor altijd ben dit land meer dan zat
Jasminaa__
30-08-2010, 21:46
Is moeilijk hoor heb het ook gedaan. Heb der 6 maanden gezeten ben sinds kort weer thuis bij me mams en paps en wat ben ik opgelucht.
Ik doe 't ook niet meer, iedergeval niet meer buiten europa.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.