Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : is een jongen zo waardevol dat je zelfs je ouders niet meer kan zien??

Pagina's : [1] 2 3

marocaan18
22-08-2004, 15:53

salaam war zal ik het vandaag eens over hebben..hmmm ff denken.....aha ik weet het... dit is voor de dames....stel: Je vriend komt je hand vragen bij je ouders maar je ouders mogen hem voor geen meter :kwaad: en ze willen echt niet dat jij met hem trouwt... jij wilt natuurlijk hem en hij wilt jou ook en jullie hebben grote plannen samen :Iluvu: ... big trouble dus, want je wilt natuurlijk niet dat je ouders geen contact meer met je willen. Is een jongen zo waardevol zodat je zelfs het contact met je ouders op het spel zet?? :confused: ... ik hoor het vaak en dat het weldegelijk gebeurt en het is natuurlijk triest als een meid niet meer naar haar ouders kan gaan. :( vertel maar wat jullie zouden doen.... beslama :zwaai:

Dunyaa
22-08-2004, 15:58
het is best moeilijk om hiet over te oordelen omdat het me nooit is overkomen (al hamdoellah). Maar ik denk (weet het bijna zeker) dat mijn ouders zich nooit met mijn partner keus zullen gaan bemoeien. Mocht het (allah y ster) gebeuren dan zou ik voor mijn ouders kiezen want die zullen niet zomaar tot zo'n besluit komen, en die arme mensen hebben vaak het beste voor met hun kinderen. ik zou het zelf niet eens willen dat er een man tussen mij en mijn ouders komt te staan, zij betekenen zo ONTZETTEND veel voor mij. Als ik voor hun de liefde van mijn leven moet laten gaan dan doe ik dat. ps. er zijn een hoop mannen die de vrouw van hun leven laten lopen omdat ouders er niet mee eens zijn, ik vind het vreemd dat wij vrouwen dat niet doen.

lady_khadija
22-08-2004, 16:00
zou eerst met mijn ouders praten waarom ze die jongen niet mogen... want ik ben uiteindelijk degene die gaat trouwen.. niet hun... als ze op hun besluit blijven dan moet het maar zo... als ze me geen gelukkig leven gunnen zoeken ze het maar uit...

Marrakchia_86
22-08-2004, 16:04
Als die jongen een goede Moslim is, dan mogen je ouders hem niet eens afkeuren....!!!

marocaan18
22-08-2004, 16:14

Origineel gepost door Marrakchia_86 Als die jongen een goede Moslim is, dan mogen je ouders hem niet eens afkeuren....!!! en als ze dat wel doen......wat doe je dan?

Dunyaa
22-08-2004, 16:16
ewa, voor mij is het duidelijk, je ouders tevreden houden

mazhar
22-08-2004, 16:17
i kzou istighara doen om te zien of hij't wel waard is

marocaan18
22-08-2004, 16:17
Origineel gepost door Dunyaa ewa, voor mij is het duidelijk, je ouders tevreden houden maar dan hou je jezelf niet tevreden...stel ze zeggen dat je iemand uit maroc moet halen en dat zij voor je gaan kiezen wat doen je dan:D

LaLa_SoFiA
22-08-2004, 16:19
Oke...Ik heb ff een vraagje, misschien is het wel een hele domme maar ja, vragen zijn er om van te leren toch? Nou hier komt ie... Wat is istighara? :o

L7hobi_zina
22-08-2004, 16:21
Mijn ouders hebben mijn jeugd al kapot gemaakt, en dan moet ik nog naar ze luisteren? :) Nee dankje, Ik trouw met de man van wie ik hou en die mij gelukkig kan maken.. Punt Uit!

Dunyaa
22-08-2004, 16:21
voor mij is het moeilijk voor te stellen...mijn ouders zouden zoiets nooit doen, zij kennen de wetten van de islam maar al te goed. maar oke, stel je voor (aal y ster), mischien is het geen slecht idee...hoeveel zijn er gelukkig getrouwd met een man uit marokko. Zijn zij minder man dan de mannen hier?? Geloof mij nou maar dat de meeste huwelijken een overeenkomst zijn tussen ouders, de meeste meiden liegen alleen maar ze3ma dat zij hem hebben uitgekozen...en geloof me ik heb het vaak gezien.

lady_khadija
22-08-2004, 16:23
Origineel gepost door L7hobi_zina Mijn ouders hebben mijn jeugd al kapot gemaakt, en dan moet ik nog naar ze luisteren? :) Nee dankje, Ik trouw met de man van wie ik hou en die mij gelukkig kan maken.. Punt Uit! same problem.... and same opinion....

Kareem82
22-08-2004, 16:24
Origineel gepost door L7hobi_zina Mijn ouders hebben mijn jeugd al kapot gemaakt, en dan moet ik nog naar ze luisteren? :) Nee dankje, Ik trouw met de man van wie ik hou en die mij gelukkig kan maken.. Punt Uit! daar geloof ik niks van tenzij jou jeugd voor jou betekent uitgaan met jongens omgaan en alles wat haram is

mazhar
22-08-2004, 16:26
Origineel gepost door LaLa_SoFiA Oke...Ik heb ff een vraagje, misschien is het wel een hele domme maar ja, vragen zijn er om van te leren toch? Nou hier komt ie... Wat is istighara? :o als je'n domme vraag stelt ben je heel even dom als je ze neit stelt blijf je dom istighara hodut in dat je 2 rakaats bidt, in de ene lees je soerat al ahad, en in de tweede rakaat lees je soeraat el kafiroen dan zeg je doe3a istighara op en dan zal Allah ji insjallah leiden

L7hobi_zina
22-08-2004, 16:27

Origineel gepost door Kareem82 daar geloof ik niks van tenzij jou jeugd voor jou betekent uitgaan met jongens omgaan en alles wat haram is Wie ben jij dat jij daarin moet geloven>? -Ik weet zelf hoe ik leef en hoe ik heb geleefd! ik ben een nette meid en ik ken mijn grenzen! Ik ben nog nooit in mijn hele leven uitgeweest! :) En draag mijn hoofdoek...

Pagina's : [1] 2 3