Bekijk originele versie : MOHAMMED...Vrede zij met hem.
MELILLENSE
22-08-2004, 02:38
Het was een mooie dag voor Mohammed, een vitale 15 jarige knul die nog een gans leven voor zich had. Die morgen, toen hij ontwaakte uit zijn slaap, wist hij niet dat het de laatste keer ging zijn en dat hij naar Huis zou gaan die avond.
We schrijven 20 augustus 2004, een stadje in Frankrijk. De zomer is wat aan het slabakken en het weer is een beetje vis noch vlees, maar de kinderen genieten nog volop van hun schoolvakantie: zo ook Mohammed. Die avond vergezelt hij een vriend naar de supermarkt in de regio waar hij enkele flessen water en Coca-Cola moest gaan halen, een opdracht die menigen onder ons al eens hebben moeten doen als kind. Mohammed reed met de fiets en eenmaal aangekomen bij de supermarkt, bleef hij buiten wachten terwijl zijn vriend de winkel binnenstapte. Om de tijd een beetje te doden, haalt de jonge Mohammed een paar acrobatentoeren uit met zijn fiets op de parking van het warenhuis, zoals elke jongeling wel eens pleegt te doen. De zon gaat luidt stilaan de avond in en de hemel verandert van kleur als een kameleon...zodra zal het daglicht haar taak overdragen aan de avondschemering en diens metgezel, de nacht waarin vele zielen de slaap vinden.
De jonge fietsacrobaat rijdt jammer genoeg per ongeluk tegen een meisje aan dat toevallig op die plaats en op dat tijdstip moest zijn en raakt haar aan de schouder...een stom voorval dat de jeugdige Mohammed echter fataal zal worden wanneer de vader van het meisje zich hierin mengt. Enkele kwade blikken worden uitgewisseld en kwetsende scheldwoorden worden naar elkanders hoofd geslingerd waarbij de vijftiger de controle over zichzelf verliest: woorden zijn hem niet genoeg en prompt graait hij een blik hondevoer uit zijn boodschappentas en slaat de jonge Mohammed ermee op het hoofd. Het noodlot heeft toegeslaan...
De jongeling, enkele seconden voordien nog in de fleur van zijn leven, valt ter plaatse op de grond, totaal weerloos en danig geschrokken van de klap die hij tegen zijn hoofd heeft gekregen van de woesteling die zijn vader kon zijn...hij blijft liggen en beeft, zich nog niet volledig bewust van wat hem zonet overkwam. De zon zakt inmiddels verder om achter de horizon te verdwijnen, de bladeren van de bomen ritselen geluidloos en het gestjirp van de vogels lijkt in het ijle te zijn verdwenen. Een ziel zal spoedig terugkeren naar zijn Eigenaar die nacht...
De door woede verblinde man, groot en struis als een kleerkast, is nog steeds niet afgekoeld en haalt uit zijn wagen die wat verderop staat een honkbalknuppel: ziedend van kwaadheid en misschien wel gevuld met haat, keert hij als een briesende losgeslagen stier terug naar de verwonde Mohammed en takelt hem hardhandig toe, eenmaal op de slaap en eenmaal op de keel....de wereld stond stil, beelden bevroren en geluiden verstomden: Mohammed zakte weg in wat zijn laatste slaap ging zijn waaruit hij nooit meer zou ontwaken.
Stilaan groeide de menigte aan en werd de wereld weer wakker om met afschuw te aanschouwen wat er was gebeurd op de plaats des onheils. De oude man ontwaakte uit zijn kwade zinsverbijstering en begon te huilen, zich beseffende van het kwaad dat hij had aangericht. Loeiende sirenes van de urgentiediensten en de politie overstemden het geroezemoes van de menigte op de parking die het jonge slachtoffertje omringde. Mohammed werd in allerijl naar het ziekenhuis gebracht en verwoedde pogingen werden nog ondernomen om zijn leven te redden...jammer genoeg waren de interne bloedingen in zijn hersenen hem fataal: de jonge knaap blies dinsdag ll. zijn laatste levensadem uit en zijn ziel keerde terug naar Diegene aan wie hij toebehoort....voor altijd.
Mohammed was een sympathieke jongen, van Noordafrikaanse afkomst, zonder precedenten en vol levenslust...een jongen die in zijn leven iets wilde bereiken opdat zijn ouders fier op hem zouden zijn. Helaas zal Mohammed deze droom nooit kunnen waarmaken en vele mensen zullen zijn persoon missen, en niet in het minst zijn dierbare ouders. 'Hij is voor niets vermoord, zomaar, het lijkt allemaal zo onwezenlijk', waren de hartverscheurende woorden van zijn ontroostbare moeder die in tranen afscheid nam van haar kind, haar zoon, haar Mohammed die ze 9 maanden lang in haar schoot droeg en koesterde als iedere liefhebbende moeder. Haar kind die haar nu ontnomen werd door een wildvreemde man. Geen enkele ouder wil zijn kind verliezen....Nooit meer zal ze haar Mohammed kunnen omhelzen of bezorgd om hem zijn.
Een woordenwisseling...een waanzinnige daad...een zinloze moord...een immens en ontroostbaar verdriet. Waarom?
MELILLENSE :belgie:
MELILLENSE
22-08-2004, 02:45
O ja, even vergeten te zeggen...het is een waar gebeurd verhaal.
Åöäøó ááåö ãóÇ ÃóÎóС æóáóåõ ãóÇ ÃóÚúÜØóÜì¡ æóßõÜáøõ ÔóíÁò ÚöäúÜÏóåõ ÈöÃóÌóáò ãõÓóÜãøóì.ÝóáúÊóÕúÜÈöÑ æóáúÊóÍúÜÊóÓöÈ.
ÃóÚúÙóÜãó Çááåõ ÃóÌúÜÑóß¡ æóÃóÍúÓóÜäó ÚóÜÒÇÁó ßó¡ æóÛóÝóÜÑó áöãóÜíøöÊöß.
Moge Allah(swt) hem genadig zijn en hem een plaats schenken in het Paradijs.
Moge Allah(swt) steun en sterkte schenken aan al zijn dierbaren die hem missen in deze moeilijke tijden.
le 20/08/2004
Un adolescent de 15 ans est décédé hier, à l'hôpital de Nanterre (Hauts-de-Seine), après avoir reçu des coups de batte de base-ball assenés par un homme de 49 ans. Le drame s'est produit devant un supermarché de la cité Pablo-Picasso.
UN BANAL accrochage à bicyclette, quelques insultes... et c'est le drame. Mohamed, 15 ans, est mort hier après avoir reçu des coups de batte de base-ball.
De violents coups assenés lundi soir par un père de famille de 49 ans, non loin de la tour où vivait l'adolescent dans un quartier sensible de Nanterre (Hauts-de-Seine), la cité Pablo-Picasso. Peu après 19 heures lundi, Mohamed fait du vélo devant le magasin Champion, le supermarché du quartier. Il accompagne un copain venu acheter quelques bouteilles d'eau et du Coca-Cola. En attendant son ami, il enchaîne les tours de bicyclette sur le parking. Et là, entre deux acrobaties, il aurait heurté l'épaule d'une fillette. Le père de la petite, un homme de 49 ans au gabarit imposant, aurait alors fait une remarque à Mohamed avant d'aller faire ses courses. Après son passage à la caisse, ce cuisinier au chômage prénommé Vilotic croise encore l'adolescent. La tension monte, des insultes fusent. Et là, pour des raisons qui restent encore troubles, le père est saisi d'une rage destructrice. Il saisit un paquet de conserves pour chiens et frappe.
« Le petit était à terre, tout tremblant et complètement choqué » Il se rend ensuite à sa camionnette stationnée devant le supermarché et en revient armé une batte de base-ball. Et frappe à nouveau. Un coup à la tempe gauche, un coup à la gorge. Mohamed s'effondre. « Et là, j'ai accouru, raconte un quadragénaire du quartier. Le petit était à terre, tout tremblant et complètement choqué... Et il avait un énorme hématome à l'oeil, raconte ce témoin, aussi ému qu'indigné. Après, j'ai discuté avec le type, un colosse du gabarit de Mike Tyson. Il m'a dit qu'il avait tapé le petit avec des boîtes de conserve mais je ne l'ai pas cru. Après, il s'est mis à pleurer. Il a dû se rendre compte de la gravité de son geste. » Rapidement, un attroupement de plusieurs dizaines de jeunes du quartier se forme autour de Vilotic et Mohamed. « C'était très chaud. Certains voulaient venger le jeune », précise un témoin de la scène. Finalement, tandis que sapeurs-pompiers et secouristes du Samu portent les premiers soins à l'adolescent, les hommes de la brigade anticriminalité (BAC) de Nanterre interpellent le cuisinier, qui reconnaît avoir frappé le garçon avec sa batte de base-ball. Il est aussitôt placé en garde à vue. Mohamed, lui, est conduit à l'hôpital Max-Fourestier, à Nanterre. « Ses jours n'étaient pas en danger à ce moment-là », rapporte un proche du dossier. Mais l'adolescent est mort vers 5 h 30. Seule l'autopsie permettra de déterminer les causes exactes du décès. Hier matin dans le quartier, la macabre nouvelle s'est répandue comme une traînée de poudre. Emotion, colère, indignation, incompréhension... Le quartier est sous le choc. « Il l'a tué pour rien, c'est invraisemblable », s'étrangle une mère de famille en larmes. Décrit comme un adolescent « sympa et effacé », Mohamed s'apprêtait à entrer en 3 e professionnelle au collège Evariste-Gallois à Nanterre. « Un gamin sans histoires qui s'est fait tuer pour un simple coup de guidon de vélo », s'énerve un parent de la victime. Gardiens de la paix et CRS surveillent désormais le quartier de près. Craignant l'échauffourée hier après-midi, le directeur du supermarché a fermé un moment les grilles de son magasin. Quant à Vilotic, il s'apprêtait hier soir à passer sa deuxième nuit en garde à vue.
Source: Le Parisien
MELILLENSE
22-08-2004, 02:58
Origineel gepost door najibzri
bronnetje oftewel assel djel qissa ?
http://www.yabiladi.com/rubrik/article-4785.html
http://www.yabiladi.com/rubrik/article-4786.html
Triest, deze dingen gebeuren helaas.
Origineel gepost door Sanglier
Wat een zielig verhaal. Fiets je zomaar wat rond en word je met een blik hondevoer en een honkbalknuppel naar het hiernamaals geholpen. Het verhaal is wel weer erg eenzijdig en de werkelijke toedracht is niet geheel duidelijk maar dat zijn we hier wel gewend.
Ken er ook een van een vrouw in Amsterdam die door allochtone omstanders werd doodgetrapt omdat ze dachten dat die mevrouw iets gestolen had...
Ken er ook een van een meneer die door allochtone hangjongeren bijna dood werd getrapt omdat hij 's nachts om een uur of drie klaagde over te luide muziek uit autoradio's...
Ken er ook een van een mevrouw die overleed nadat allochtonen hadden geprobeerd haar tasje te stelen...
Ken er ook een van een neefje van mij. Hij was ongeveer 14 jaar toen hij door een stuk of vier van zijn marokkaanse "vrienden" (waar hij dagelijks mee omging) zonder enige aanleiding in elkaar werd geslagen, simpelweg omdat zijn "vrienden" daar "zin" in hadden. Ze hadden hem om dezelfde reden ook dood kunnen slaan.
Ken er ook een van mezelf: Toen ik een jaar of zestien was ben ik eens door een horde marokkanen aangevallen die mij stonden op te wachten en mij met bakstenen en stokken bekogelden omdat een van de marokkaanse jongens een uurtje daarvoor ruzie had gehad met een jongen uit mijn voetbalteam. Ik had niets met die ruzie te maken. Gelukkig konden die marokkanen niet mikken...
Ken er een van een Nederlandse jongen van een jaar of achttien die onderweg naar de disco tegen een marokkaan opliep (of liep die marokkaan tegen hem op?). De marokkaan werd "boos", pakte zijn stun gun uit zijn zak en gaf de jongen een stroomstoot. Toen de jongen - verlamd door de stroomstoot - weerloos op de grond lag werd hij door een groepje marokkanen in elkaar getrapt. Waarom zou die marokkaan een stun gun bij zich hebben en waarom trappen ze een weerloze?
Ken er ook een van mijn zoontje. Toen hij vijf (5) jaar was werden hij en andere kleuters op school door een groepje marokkaanse kleuters stelselmatig geterroriseerd. Deze marokkaantjes zaten bij hem in de klas. Het schoolplein was hun werkgebied.
Wat ben jij zielig zeg..
Origineel gepost door Raihana
Wat ben jij zielig zeg.. Hij heeft een fobie wat moslims em maro's betreft:D
Firdous26
22-08-2004, 11:23
Origineel gepost door Raihana
Wat ben jij zielig zeg..
Inderdaad, niet te harden.
Rust in vrede Mohammed.
batata112
22-08-2004, 14:12
vrede zij met hem?
MELILLENSE
22-08-2004, 14:57
Origineel gepost door batata112
vrede zij met hem?
Inderdaad, batata112, is dat niet hetgeen je hoort te zeggen als je de naam 'Mohammed' hoort vernoemen?
Dat verhaal doet me denken aan die gozer (Marokkaan) die een 18 jarige jongen had doodgeslagen met een integraalhelm voor die supermarkt in Venlo.
Die jongen had gezegd dat hij ff rustig aan moest doen met zijn scooter omdat hij bijna een oud vrouwtje omver reed.
Nadat de moordenaar het hoofd van de jongen tot pulp had geslagen was hij verder gegaan met zijn boodschappen, en nadat hij de zak chips en de ingevroren bitterballen had afgerekend werd hij ingerekend door de politie.
Maar goed het is een ernstig verhaal, alleen op een erg vreemde manier gebracht door de desbetreffende Parijse krant. Het lijkt me toch sterk dat ze daar een verslaggever in de bosjes hadden liggen. Maar op die manier schrijven ze het wel.
Origineel gepost door MELILLENSE
Inderdaad, batata112, is dat niet hetgeen je hoort te zeggen als je de naam 'Mohammed' hoort vernoemen?
Net of we het hier over de profeet himself hebben. :rolleyes:
Ik heb een hekel aan achterlijk gedrag wat hier veelvuldig door types als Mellilense en Amazoelloe wordt vertoond.
Als je dat zielig wilt noemen, ga dan lekker je gang. Als je mijn aanpak onbeholpen noemt, kijk dan eens goed in de spiegel.
Lomp is misschien een beter woord :)
Ik heb een hekel aan achterlijk gedrag wat hier veelvuldig door types als Mellilense en Amazoelloe wordt vertoond.
Als je dat zielig wilt noemen, ga dan lekker je gang. Als je mijn aanpak onbeholpen noemt, kijk dan eens goed in de spiegel. zullen we samen in mijn spiegeltje kijken
want die van jouw is blijkbaar stuk :p
Die dingen geburen aan bijde kanten
en dat is een gewoon zo
elkaar de schuld geven en verwijten
terwijl we beter weten.
De mensen die dit soort dingen doen
zijn fout ,Alochtoon ,Aotochtoon,moslim,christen,jood of boedist.
Maar we blijven lekker elkaar verwijten maken.
jenniferlopezzz
22-08-2004, 21:17
Wat een zielig verhaal. Fiets je zomaar wat rond en word je met een blik hondevoer en een honkbalknuppel naar het hiernamaals geholpen. Het verhaal is wel weer erg eenzijdig en de werkelijke toedracht is niet geheel duidelijk maar dat zijn we hier wel gewend.
Ken er ook een van een vrouw in Amsterdam die door allochtone omstanders werd doodgetrapt omdat ze dachten dat die mevrouw iets gestolen had...
Ken er ook een van een meneer die door allochtone hangjongeren bijna dood werd getrapt omdat hij 's nachts om een uur of drie klaagde over te luide muziek uit autoradio's...
Ken er ook een van een mevrouw die overleed nadat allochtonen hadden geprobeerd haar tasje te stelen...
Ken er ook een van een neefje van mij. Hij was ongeveer 14 jaar toen hij door een stuk of vier van zijn marokkaanse "vrienden" (waar hij dagelijks mee omging) zonder enige aanleiding in elkaar werd geslagen, simpelweg omdat zijn "vrienden" daar "zin" in hadden. Ze hadden hem om dezelfde reden ook dood kunnen slaan.
Ken er ook een van mezelf: Toen ik een jaar of zestien was ben ik eens door een horde marokkanen aangevallen die mij stonden op te wachten en mij met bakstenen en stokken bekogelden omdat een van de marokkaanse jongens een uurtje daarvoor ruzie had gehad met een jongen uit mijn voetbalteam. Ik had niets met die ruzie te maken. Gelukkig konden die marokkanen niet mikken...
Ken er een van een Nederlandse jongen van een jaar of achttien die onderweg naar de disco tegen een marokkaan opliep (of liep die marokkaan tegen hem op?). De marokkaan werd "boos", pakte zijn stun gun uit zijn zak en gaf de jongen een stroomstoot. Toen de jongen - verlamd door de stroomstoot - weerloos op de grond lag werd hij door een groepje marokkanen in elkaar getrapt. Waarom zou die marokkaan een stun gun bij zich hebben en waarom trappen ze een weerloze?
Ken er ook een van mijn zoontje. Toen hij vijf (5) jaar was werden hij en andere kleuters op school door een groepje marokkaanse kleuters stelselmatig geterroriseerd. Deze marokkaantjes zaten bij hem in de klas. Het schoolplein was hun werkgebied.
hahahahahaahha dit noem ik nou eens goed nieuws! :giechel:
Origineel gepost door jenniferlopezzz
hahahahahaahha dit noem ik nou eens goed nieuws! :giechel: Mens ,word is volwassen. :rolleyes:
Origineel gepost door CAMELIA82
vind je wel leuk he...................marokkaan tussen haakjes zetten... :rolleyes:
gelijk zogenaamd de bal terug kaatsen....men vergeet gewoon de essentie van het verhaal.tfoe
ik ken er ook nog een paar
klein loubna ,door een belgische buurman omgebracht en verkr
yasmina door hollands buurjongen verkr en gedumpt op
vuilnisbelt...en zo kunnen we doorgaan
Nee ik gaf alleen ff aan dat er nog meer zieke mensen rondlopen op deze aardbol.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.