Bekijk originele versie : Studiefinanciering
Onzichtbaar_
27-08-2010, 15:16
Dit jaar ziet het ernaar uit, dat ik over de bijverdienstgrens ga zitten, die de ib-groep heeft van iets meer dan 13.000 euro. Als mijn berekening klopt, dan zal dat in de maand december of november gebeuren.
Op de site staat dat ik mijn stufi dan kan stoppen over die maanden, maar het kan ook achteraf met terugwerkende kracht. Dit jaar is het anders dan 2009, dus mijn ov hoef ik niet terug te betalen.. Maar er staat, dat hetgeen ik teveel heb betaald, moet ik terugbetalen..
Geldt dit dan ook als ik mijn stufi voortijdig stopzet? Of geldt dat alleen voor wanneer ik dit later pas aangeef:confused:
Onzichtbaar_
28-08-2010, 13:56
Salaam aleikoum.
Als je het stopzet is er niets aan de hand, gewoon even bellen en stopzetten ik moest 2000 van 2007 terugbetalen heb ik net een brief gekregen. SoebhanAllaah echt gewoon voor nix gewerkt
Oeii, dat meen je niet?! Ik zou ze wel even bellen of langsgaan, misschien kan je een regeling treffen?
Ik ga 'm dan tijdig stopzetten..
Larache86
28-08-2010, 14:20
Dit jaar ziet het ernaar uit, dat ik over de bijverdienstgrens ga zitten, die de ib-groep heeft van iets meer dan 13.000 euro. Als mijn berekening klopt, dan zal dat in de maand december of november gebeuren.
Op de site staat dat ik mijn stufi dan kan stoppen over die maanden, maar het kan ook achteraf met terugwerkende kracht. Dit jaar is het anders dan 2009, dus mijn ov hoef ik niet terug te betalen.. Maar er staat, dat hetgeen ik teveel heb betaald, moet ik terugbetalen..
Geldt dit dan ook als ik mijn stufi voortijdig stopzet? Of geldt dat alleen voor wanneer ik dit later pas aangeef:confused:
Kijk je moet je Studiefinanciering stop zetten, op het moment dat je te veel gaat verdienen.
In jou geval is het in November lees ik !! Wanneer je dit niet doet, betaal je alles terug wat je boven de grens van ' 13.215,83 euro ' hebt verdiend.
Dit zal nooit meer zijn dan dat je hebt ontvangen hebt van je studiefinanciering
Voorbeeld : je krijgt 300 euro per maand +80,25 ( OV ) = 380,25
November + December = 380,25 * 2 = 760,50 ga je terug betalen.
Als je bijvoorbeeld 500 euro meer hebt bijverdiend, over 13.215,83 euro dan betaal je dat terug !
Onzichtbaar_
28-08-2010, 14:21
Kijk je moet je Studiefinanciering stop zetten, op het moment dat je te veel gaat verdienen.
In jou geval is het in November lees ik !! Wanneer je dit niet doet, betaal je alles terug wat je boven de grens van ' 13.215,83 euro ' hebt verdiend.
Dit zal nooit meer zijn dan dat je hebt ontvangen hebt van je studiefinanciering
Voorbeeld : je krijgt 300 euro per maand +80,25 ( OV ) = 380,25
November + December = 380,25 * 2 = 760,50 ga je terug betalen. ( als je niet meer hebt bijverdiend boven de grens van 13.215,83 euro )
Als je bijvoorbeeld 500 euro meer hebt bijverdiend, over 13.215,83 euro dan betaal je dat terug !
Bedankt voor je uitleg!
En als ik dan mijn studiefinanciering stop zet, is er helemaal niks aan de hand?
Ik weet niet of mijn puntje grijs of groen is, maar ik heb je gegeven:).
Larache86
28-08-2010, 14:25
Bedankt voor je uitleg!
En als ik dan mijn studiefinanciering stop zet, is er helemaal niks aan de hand?
Ik weet niet of mijn puntje grijs of groen is, maar ik heb je gegeven:).
http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/bijverdienen.asp
Safi geen probleem :p
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.