Bekijk originele versie : Kun je aan auto kopen in nederland en dan weer inschrijven in Belgie?
studeren
26-08-2010, 23:45
Stel je koopt een auto in Nederland. Maar je woont in Belgie, is dat mogelijk? Moet je de douane kosten dan betalen, zo ja hoeveel bedraagt dat? Heeft iemand hier ervaring meee:)
Simssima
27-08-2010, 01:11
waarom zou je??
studeren
27-08-2010, 01:16
waarom zou je??
Omdat ik in belgie woon
Stel je koopt een auto in Nederland. Maar je woont in Belgie, is dat mogelijk? Moet je de douane kosten dan betalen, zo ja hoeveel bedraagt dat? Heeft iemand hier ervaring meee:)
ja dat kan, je betaalt bijna niks bij de douane, daarna ga je naar de dealer van het merk van je auto, daar betaal je 100 tot 150 euro voor de nieuwe papieren (roze formulier met chassinummer en gegevens van je auto.
vervolgens laat je m opnieuw keuren voor een bedrag tussen 50 euro en 150 euro. zorg dat de auto in orde is anders ga je meer kosten maken.
studeren
27-08-2010, 01:31
ja dat kan, je betaalt bijna niks bij de douane, daarna ga je naar de dealer van het merk van je auto, daar betaal je 100 tot 150 euro voor de nieuwe papieren (roze formulier met chassinummer en gegevens van je auto.
vervolgens laat je m opnieuw keuren voor een bedrag tussen 50 euro en 150 euro. zorg dat de auto in orde is anders ga je meer kosten maken.
ik kan niet van te voren weten of de auto wel in orde is natuurlijk
dat kost wel wat, in totaal ongeveer 300 euro
ik kan niet van te voren weten of de auto wel in orde is natuurlijk
dat kost wel wat, in totaal ongeveer 300 euro
als je een auto koopt vraag dan of ze m opnieuw willen keuren, de meeste doen dat anders laat je m gewoon eve nakijken bij een garage.
en waarom een auto invoeren van nl, de autos in belgie zijn veel goedkoper dan in nl.
studeren
27-08-2010, 01:46
als je een auto koopt vraag dan of ze m opnieuw willen keuren, de meeste doen dat anders laat je m gewoon eve nakijken bij een garage.
en waarom een auto invoeren van nl, de autos in belgie zijn veel goedkoper dan in nl.
Ik dacht dat de auto''s in nederland veel goedkoper waren?
Ben op zoek naar een mercedes c200 diesel /2001
Ik dacht dat de auto''s in nederland veel goedkoper waren?
Ben op zoek naar een mercedes c200 diesel /2001
als ik jou was zou ik m niet uit nl halen maar uit duitsland, aangezien in duitsland bij eventuele schade alles op papier wordt gezet en technische en motorische staat, en je krijgt ook garantie op je motor, in nederland stikt het nu van de handelaren die vaak de kilometerstand terugzetten of de auto heeft schade gehad.
je geeft toch tussen de 6500 en 11000 uit en dat is best veel geld dus kijk uit van wie je koopt.
studeren
27-08-2010, 01:53
als ik jou was zou ik m niet uit nl halen maar uit duitsland, aangezien in duitsland bij eventuele schade alles op papier wordt gezet en technische en motorische staat, en je krijgt ook garantie op je motor, in nederland stikt het nu van de handelaren die vaak de kilometerstand terugzetten of de auto heeft schade gehad.
je geeft toch tussen de 6500 en 11000 uit en dat is best veel geld dus kijk uit van wie je koopt.
En hoe gaat dat in zijn werk in duitsland?
Ken jij toevallig een marktplaats in spanje?? waar ze spullen verkopen?
En hoe gaat dat in zijn werk in duitsland?
Ken jij toevallig een marktplaats in spanje?? waar ze spullen verkopen?
in duitsland als een auto schade heeft gehad wordt dat op papier gezet, daar is het goed geregeld.
wat voor spullen?
hier heb je er een in nette staat
http://nl.kapaza.be/belgie/mercedes-benz-classe-c-dsl-w203--51223790.htm
studeren
27-08-2010, 02:14
in duitsland als een auto schade heeft gehad wordt dat op papier gezet, daar is het goed geregeld.
wat voor spullen?
Oke, Je weet wel zoals marktplaats maar dan in spanje,
bijvoorbeeld. www.marktplaats.es
ik ken geen tweede hands site daar.
mischien heb je hier wat aan
http://www.spanjezoekertjes.nl/
www.segundamano.es
muXa suerte..
Misz_Tefeh
30-08-2010, 00:27
kan makkelijker hor. Je moet gewoon kopen en dan invoerkenteken halen bij GWK ofzo(kan op meer plekken) die is 15 dagen geldig dan kan je ook verzekeren gelijk voor die 15 dagen.
Neem jem mee na belgie zorg je dat je een kernteken en verzekering daar hebt binnen 15 dagen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.