Bekijk originele versie : Verstand van pc's?
Gegroet,
Ik had een vraagje, wanneer je een nieuwe geluidskaart in je pc zet, dan vraagt de pc automatisch (tenminste, die van mij) naar de windows 98 tweede editie cd-rom. Nu is het zo, dat ik desbetreffende cd-rom kwijt ben, hoe kan ik dit nu oplossen? Mijn oude geluidskaart is echt helemaal naar de kl*** en zonder geluidskaart heb ik niet veel aan deze pc.
Wat moet ik doen? Ik ben er bijna zeker van dat de geluidskaart wel gewoon passend is voor deze pc, hij past bij het moederbord. Ik heb een oude pc al uit elkaar gehaald en die geluidskaart geprobeerd, maar de pastte niet..
Wat moet ik doen?! Kan ik deze cd-rom niet van het internet krijgen?
Help!
wat zoek de computer op de CD, als het alleen de driver is kan je deze ook bij de fabrikant van de kaart ophalen....
matahari
21-08-2004, 17:36
Je zou er een "kloon"cd in kunnen doen(cd met andere software dan 98)en dan de file's die windoos niet kan vinden opschrijven en gaan opzoeken op het net.
Of het werkt weet ik niet.....tis maar een idee.
Enige wat hij zoekt is inderdaad een driver.
Ik heb zojuist de tip gekregen een driver te zoeken via google, gewoon de naam opgeven en dan een driver op je pc zetten, ik hoop dat het lukt.
Rnaj, kan dat via internet? De fabrikant?
meestal wel,
gewoon, www.naam van de fabrikant.com in typen, 95% van de tijd kom je dan op de juiste site
matahari
21-08-2004, 17:47
Origineel gepost door rue_3
Enige wat hij zoekt is inderdaad een driver.
Ik heb zojuist de tip gekregen een driver te zoeken via google, gewoon de naam opgeven en dan een driver op je pc zetten, ik hoop dat het lukt.
Rnaj, kan dat via internet? De fabrikant?
Als het alleen de driver is is er geen probleem.Meestal krijg je een cd of floppy met drivers als je een nieuwe kaart koopt.
Surf anders naar driverguide.com zoek daar je kaart op(fabrikant en versie-nummer)
inloggen doe je met login:driver(s)
password: all
Je kunt het ook proberen op download.com. En dan op drivers zoeken. http://www.download.com/3120-20-0.html?qt=drivers&tg=dl-20
kom je wel even melden als het gelukt is.....
Nog een vraagje, die driver die ik dan moet downloaden, moet ik die op een cdrom zetten, of kan dat ook gewoon op de harde schijf?
dat kan meestal ook gewoon via de hardeschijf
matahari
21-08-2004, 18:17
Origineel gepost door rue_3
Nog een vraagje, die driver die ik dan moet downloaden, moet ik die op een cdrom zetten, of kan dat ook gewoon op de harde schijf?
:D
Weet je, ik snap er echt de TER!NG niet van :maf:
De geluidskaart zit in de pc, de driver is gedownload, het is overigens een .zip bestand, maar verder gebeurt er niets, helemaal f****** niks..?!
http://members.driverguide.com/driver/detail.php?action=download&driverid=30252
Deze moet ik hebben. oef!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.