Bekijk originele versie : Stoppen Met Werken Als Je Bent Getrouwd?
Lella_Roosje
21-08-2004, 17:22
Wat vinden jullie?
Stop je met werken als je getrouwd bent of na je zwangerschap?
In beide gevallen heb je je handen vol aan je huishouden en aan je kids, neem jij die taak helemaal op jezelf of wil je dat verdelen met je partner?
En stel je voor als je partner het weigert om zijn steentje bij te dragen aan het huishouden?
Let me know! :zwaai:
misstomatisch
22-08-2004, 12:20
Ik ben getrouwd en niet gestopt met werken. Het is absoluut te combineren met huishouden an alles eromheen. Heb nog geen kids. Maar wil inshalallah wanneer ze er zijn :) wel blijven werken (parttime). Natuurlijk, alleen als ik me oppas goed geregeld heb. ;)
groetjes :zwaai:
habiba24
22-08-2004, 15:49
ik ben na mijn trouwen gestopt met werken. mijn man wilde liever niet dat ik ging werken. en dat had hij voor ons trouwen al aangegeven. na veel tegensputteren en nee ik wil het niet, ben ik toch gaan werken. ik heb een tijdje gewerkt maar merkte dat mijn zoon zich anders ging gedragen en hij viel ook af en dat was voor mij het sein dat ik maar moest stoppen met werken tot hij naar school gaat. en dat is volgend jaar incha allah. dan wil ik weer aan het werk.
werken, een kind opvoeden en het huishouden doen kun je goed combineren hoor. maar dan moet je man wel meehelpen anders raak je na een paar maanden overspannen, lijkt mij.
Ik ben zelf bijna 3jaar getrouwd en heb een full time baan, nog geen kids.
En als de kinderen komen ensallah dan wil ik toch blijven werken.
part time baan ;4dagen per week.
alles is nu duurder geworden wij hebben bijna 1400Euro aan de vaste kosten hoe wil je dat doen met 1 salaris?
en het gaan niet alleen om geld, ik wil in mijn tijd iets nuttigs doen, dingen leren, me zelf bezig zien .
babybruidje
23-08-2004, 13:03
wanneer ik kinderen krijg wil ik zeker stoppen met werken ik wil totaal alle liefde en aandacht aan mijn kinderen geven en wil insha Allah niks missen eerste stapjes eerst woordjes....
Origineel gepost door babybruidje
wanneer ik kinderen krijg wil ik zeker stoppen met werken ik wil totaal alle liefde en aandacht aan mijn kinderen geven en wil insha Allah niks missen eerste stapjes eerst woordjes....
Mis je toch niet hoor , als je part-time werkt. Ze zeggen hun eerste woordjes heus niet van de ene op de andere uur. En evenmin maken ze hun eerste stapjes ook niet heel plotseling, dus dat valt wel mee!
En ook werkende moeders geven heel veel liefde en aandacht aan hun kroost.......
babybruidje
23-08-2004, 17:36
nee ik kan het weten mijn moeder heeft partime gewerkt en ik vond dat zeeeeeeer vervelend als kind zijnde...dus nee sorry ik zou echt alle liefde en aandacht willen geven aan mijn kindje
Ik zou ook gelijk stoppen als ik kinderen heb. Ik wil ze ook voor 100% al mijn aandacht geven inschaAllah!
Origineel gepost door babybruidje
nee ik kan het weten mijn moeder heeft partime gewerkt en ik vond dat zeeeeeeer vervelend als kind zijnde...dus nee sorry ik zou echt alle liefde en aandacht willen geven aan mijn kindje
Dan lag dat niet aan het feit dat je moeder werkte alswel aan dat je moeder wellicht toch te weinig aandacht aan je gaf!
Maar je hebt part-time en je hebt part-time. 4 dagen is ook part-time maar dat is echt te veel als je kinderen hebt!
babybruidje
02-09-2004, 13:23
Origineel gepost door boeja
Dan lag dat niet aan het feit dat je moeder werkte alswel aan dat je moeder wellicht toch te weinig aandacht aan je gaf!
Maar je hebt part-time en je hebt part-time. 4 dagen is ook part-time maar dat is echt te veel als je kinderen hebt!
nee sorry mijn moeder probeerde me zoveel mogelijk aandacht te geven maar dat gaat dus moeilijk als je aan het werk bent!! en daarom zeg ik nee ik wil altijd bij mij kindjes zijn insha Allah
Origineel gepost door Lella_Roosje
Wat vinden jullie?
Stop je met werken als je getrouwd bent of na je zwangerschap?
In beide gevallen heb je je handen vol aan je huishouden en aan je kids, neem jij die taak helemaal op jezelf of wil je dat verdelen met je partner?
En stel je voor als je partner het weigert om zijn steentje bij te dragen aan het huishouden?
Let me know! :zwaai:
Ik werk parttime en heb drie kinderen, tot nu toe gaat het prima alhamdoelilah. Wat het huishouden betreft, mijn man helpt me wel af en toe (afwassen en was ophangen). De rest probeer ik zelf in mijn eigen tijd in te delen, naast de dagelijkse taken (koken etc.). Ik geef toe dat het best wel zwaar is, maar ik zou het niet kunnen zonder mijn werk (o.a. vanwege sociale contacten). Als ik niet zou werken zou ik bijna mijn huis niet uitkomen, dan heb ik wel altijd iets te doen. Dan moet dit gebeuren en dan dat, ik kom dan nergens meer aan toe. Ik hoop dat ik deze leefwijze nog lang kan volhouden. Mijn kinderen komen niets te kort en ze worden liefdevol opgevangen door mijn familie als ik moet werken.
;)
techelhitgirl
02-09-2004, 14:35
Ik vind dat je niet zomaar kan zeggen dat je gaat stoppen of doorgaat met je werken.
Bijvoorbeeld: Je hebt een leuke baan (fulltime) en je krijgt een kindje dan zou ik kunnen zeggen dat je gewoon partime gaat werken!
Maar stel dat je een baan hebt dat wel goed verdient maar waarvan je echt stress krijgt of snel vermoeid van raakt, zou ik later als je een kindje hebt niet partime gaan werken!
Maar helemaal stoppen met werken....
Nou dat is maar mijn mening :D
We zullen zien hoe het bij mij later gaat, want ik ben nog niet getrouwd en ook geen kinderen :D
Ik werk partime.
En mijn kinderen komen absoluut niets te kort.
Ik werk alleen s'morgens ( en dat zijn mijn kids op school) en als zij uit school zijn ben ik ook thuis.
Zo zie je maar , het is maar hoe je het zelf indeelt.
:zwaai:
ik denk dat het tegenwoordig wel nodig is om allebei te werken.. alles is gewoon zo duur geworden. En ik wil ook wat sparen om me kinderen later te laten studeren en gewoon op vakantie kunnen. Lijkt me niks om elk dubbeltje om te draaien....
En trouwens de mannen kunnen ook wel helpen in het huishouden!!!
Origineel gepost door sar23ah
ik denk dat het tegenwoordig wel nodig is om allebei te werken.. alles is gewoon zo duur geworden. En ik wil ook wat sparen om me kinderen later te laten studeren en gewoon op vakantie kunnen. Lijkt me niks om elk dubbeltje om te draaien....
En trouwens de mannen kunnen ook wel helpen in het huishouden!!! :
goedzo: Helemaal mee eens!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.