Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Als het niet lukt

Jasmina
21-08-2004, 15:13

Ik zie zoveel topics over zwangere vrouwen hier en ik ben echt heel erg blij voor hen. Maar ik d8 laat ik ook eens een topic openen voor diegene bij wie het niet gelijk lukt. Mijn man en ik proberen het ook al enkele maanden, maar helaas nog steeds niet zwanger :( . Elke maand weer een teleurstelling en tranen. Ik probeer wel niet te hopen, maar stiekem hoop je het toch elke keer weer. Ik probeer veel sabr te hebben, maar toch wordt ik elke maand weer zo verdrietig :( Wie heeft hier ook mee te maken en hoe kan je ermee omgaan? Zouden jullie misschien dua voor simo en mij willen doen? jasmina

kookgek
22-08-2004, 10:24
hoi dames, hoop dat Allah jullie snel gelukkig zal maken met een kleintje. geloof in Allah heb er zelf ook anderhalf jaar over gedaan en alhamdoelilaah heb nu in middels een dochtertje van bijna 3 rond lopen. groetjes kookgek

babybruidje
22-08-2004, 10:37
insha Allah oegtie's hoop dat Allah swt jullie snel een kindje zou schenken Amien... p.s ik ga over een maantje trouwen insha Allah en wil dan met de wil van Allah meteen een kindje ow trouwens ik geloof dat er ook een doua is voor zoiets zou het isnha Allah even opzoeken

Sardina
22-08-2004, 12:05
meid, je bent pas een paar mnd bezig! heb sbar, want bij de 1 lukt het niet gelijk en bij de ander wel. gemiddeld kan het wel een half jaar tot een jaar duren voordat je zwanger raakt als je stopt met de pil. na een jaar pas schakel je de huisarts in. maar ik begrijp die teleustelling wel hoor elke maand, die cyclussen lijken wel eeuwen te duren. inchaAllah staat er binnenkort een zwangerschap gepland voor je bij Allah (swt) (en uiteraard voor iedereen die bezig is)

babybruidje
22-08-2004, 12:05

dat is zo germen maar ik begrijp toch dat het vervelend kan zijn je verheugd je toch op moeder worden en als dat niet lukt nou dan khair insha Allah maar je zit er toch mee

babybruidje
22-08-2004, 12:06
trouwens mijn huisarts zei dat de gemiddelde vruchtbare vrrouen 80% daarvan word binnen een jaar zwanger (p.s en natuurlijk kan het altijd nog daarna 20% gaat daarna en vergeet neit Allah swt heeft alles in de hand)

misstomatisch
22-08-2004, 12:23
Meid, doe effe relaxed. Ik begrijp dat je het graag wilt, maar je bent net een aantal maanden bezig. Maar heb geduld en je geduld zal dan inshaalah worden beloond met een wereldwonder. groetjes

Jasmina
22-08-2004, 16:06
Dank je wel meiden voor jullie begrip, al geloof ik dat germien en misstomatish niet helemaal weten hoe het is. Met een paar maanden bedoel ik niet 2 ofzo. Babybruidje zou je nog die dua willen opzoeken alsjeblieft? jasmina :zwaai:

babybruidje
22-08-2004, 17:17
ik ga mijn best doen lieve oegtie... en dames kom op zeg iedereen mag z'n hart luchten over haram relaties deze oegtie wil iets kwijt ze wil insha Allah een gezin gaan stichten met haar halal man en dan krijgt ze zulke reactie's?? subban Allah zeg p.s yasmina ik denk echt met je mee hoor ik begrijp die gevoellens volkomen

Jasmina
22-08-2004, 17:19
Origineel gepost door babybruidje ik ga mijn best doen lieve oegtie... en dames kom op zeg iedereen mag z'n hart luchten over haram relaties deze oegtie wil iets kwijt ze wil insha Allah een gezin gaan stichten met haar halal man en dan krijgt ze zulke reactie's?? subban Allah zeg p.s yasmina ik denk echt met je mee hoor ik begrijp die gevoellens volkomen Dank je wel oegtie, je bent een schat :blauwkus: jasmina :zwaai:

babybruidje
22-08-2004, 17:22
lieverd tot nu toe kan ik alleen dit nog vinden maar ik denk dat je dit al had gezien Smeekbeden voor onvruchtbare stellen (Bericht #) Smeekbeden voor onvruchtbare stellen Door Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (islam-qa.com) Vertaald door AlMutaqqun.tk Je kunt de doe’a van Zakariya (alaihi salaam) verrichten, die zei: ÑóÈøö áÇ ÊóÐóÑúäöí ÝóÑúÏðÇ æóÃóäúÊó ÎóíúÑõ ÇáúæóÇÑöËöíäó Rabbi la tadharni fardan wa anta khayr ul-warithien “Mijn Heer, laat mij niet alleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen.” {Al-Anbiya’ 21:89} Dit is een prachtige doe’a die zeer toepasselijk is in dit geval. Ook gepast is een andere smeekbede van Zakariya: ÑóÈøö åóÈú áöí ãöäú áóÏõäúßó ÐõÑøöíøóÉð ØóíøöÈóÉð Åöäøóßó ÓóãöíÚõ ÇáÏøõÚóÇÁö Rabbi hab li min ladunka dhurriyyatan tayyibatan innaka sami’ al-doe’a’ “O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.” {Aal ‘Imran 3:38} Het verhaal van Zakariya bevat waardevolle lessen voor ons. Allah heeft ons dit verhaal op verschillende plaatsen in de Qur’aan verteld. Bijvoorbeeld in Soerah Aal ‘Imraan waar Hij ons vertelt over Maryam (alaiha salaam), zegt Hij (interpretatie van de betekenis): Toen aanvaardde haar Heer haar vriendelijk en deed haar goed opgroeien. En Hij stelde haar onder de hoede van Zakariya. Iedere keer dat Zakariya in de gebedsruimte bij haar kwam, vond hij levensvoorzieningen bij haar. Hij zei: “O Maryam, van waar heb jij dat?” Zij zei: “Dat komt van Allah vandaan, voorwaar, Allah voorziet wij Hij wil zonder afrekening.” Daar smeekte Zakariya zijn Heer, hij zei: “O mijn Heer, schenk mij van U een goed nageslacht, voorwaar, U bent het die de smeekbede hoort.” Toen riepen de Engelen tot hem, toen hij in de gebedsruimte (Mirhab) in gebed stond: “Voorwaar, Allah brengt jou een verheugende tijding: (de geboorte van) Yahya, als een bevestiging van een Woord van Allah, als een leider, een ingetogene, een Profeet, behorende tot de rechtschapenen.” Hij zei: “O mijn Heer, hoe kan ik een jongen (verwekken), terwijl ik oud geworden ben en mijn vrouw onvruchtbaar is?” Hij (Allah) zei: “Zo doet Allah wat Hij wil.” Hij zei: “O mijn Heer, geef mij een teken.” Hij (Allah) zei: “Jouw teken is, dat je drie dagen niet met de mensen spreekt dan door gebaren, gedenkt jouw Heer veel en prijst (Zijn glorie) in de avond en in de ochtend.” {Aal ‘Imraan 3:37-41} In Soerah Maryam zegt Allah (interpretatie van de betekenis): (Dit is) een vermelding van Barmhartigheid van jouw Heer aan Zijn dienaar Zakariya. (Gedenkt) toen hij zachtjes zijn smeekbeden tot zijn Heer richtte. Hij (Zakariya) zei: “O mijn Heer, voorwaar, mijn botten zijn zwak en mijn haar is grijs glanzend, nooit ben ik, O Heer, teleurgesteld geraakt in mijn smeekbeden tot U. En ik ben bang voor (het ontbreken van) mijn nakomelingen na mij, want mijn vrouw is onvruchtbaar. Dus schenk mij van Uw Zijde een nakomeling. Die van mij zal erven en van de familie van Ya’qoeb. Mijn Heer, maak hem U welgevallig.” (Allah zei: ) “O Zakariya, voorwaar, Wij brengen jou de verheugende tijding van een jongen, zijn naam is Yahya. Wij gaven niemand eerder deze naam.” Hij (Zakariya) zei: “O mijn Heer, voorwaar, hoe kan ik een jongen krijgen terwijl mijn vrouw onvruchtbaar is? En waarlijk, ik heb een hoge leeftijd bereikt.” Hij (Allah) zei: “Zo zal het zijn, jouw Heer zegt: het is makkelijk voor Mij en waarlijk, Ik heb jou hiervoor geschapen toen jij niets was.” Hij zei: “O mijn Heer, geef mij een Teken.” Hij (Allah) zei: “Jouw Teken is dat jij gedurende drie nachten niet zult spreken met de mensen, hoewel jij gezond bent.” Toen kwam hij van de plaats van gebed naar zijn volk en gebaarde hen: “Looft (Allah’s) glorie in de ochtend en de avond.” {Maryam 19:2-11} In Soerah al-Anbiya’ zegt Allah (interpretatie van de betekenis): En (gedenkt) Zakariya, toen hij zijn Heer aanriep: “Mijn Heer, laat mij niet aalleen (zonder nageslacht) en U bent de beste van de erfgenamen.” Toen verhoorden Wij hem en Wij schonken hem Yahya en Wij maakten zijn vrouw geschikt (om te baren). Voorwaar, zij wedijveren in goede daden en riepen ons aan, verlangen (naar Onze Genade) en vol ontzag (voor Onze bestraffing). En zij waren nederig tegenover Ons. {Al-Anbiya’ 21:89-90} Nadenken over het verhaal van Zakariya (alaihi salaam) is erg gunstig voor iemand die onvruchtbaar is. Men kan ook denken aan het verhaal van Ibrahim en zijn vrouw Sarah die door Allah beloond werden voor hun geduld met Ishaq toen Ibrahim erg oud was. Hij kreeg ook een andere zoon, Isma’il. Allah vertelt ons dat Zijn khalil (vriend) zei (interpretatie van de betekenis): Alle lof zij Allah, die mij Isma’il en Ishaq geschonken heeft, ondanks mijn ouderdom. Voorwaar, mijn Heer verhoort zeker de smeekbeden. {Ibrahim 14:39} De moslim zou in alle situaties de beschikking van Allah moeten accepteren en er tevreden mee moeten zijn, zelfs als hij onvruchtbaar blijft voor de rest van zijn leven. Het kan zijn dat zijn geduld beter voor hem is dan een kind. Alles wat Allah beschikt heeft wijsheid en een reden erachter en alles is ondergeschikt aan Zijn Wil en Gebod. Allah zegt (interpretatie van de betekenis): Aan Allah behoort de heerschappij van de hemelen en de aarde. Hij schept wat Hij wil en Hij schenkt meisjes aan wie Hij wil en Hij schenkt jongens aan wie Hij wil. Of Hij schenkt hun jongens en meisjes. En Hij maakt onvruchtbaar wie Hij wil. Voorwaar, Hij is Alwetend, Almachtig. {As-Sjoera 42:49-50} ik blijf voor je zoeken insha Allah

sahab
26-08-2004, 12:10
salamoe3alikoem, Als ik dit allemaal lees dan moet ik zeker met de pil stoppen, ik ben zelf bijna 3jaar getrouwd en ben nu 26jaar geworden, als ik hoor dat het best wel lang kan duren dan denk ik echt om te stoppen, Inderdaad het lukt niet altijd direct maar het moet je leven dan ook niet verpesten ik bedoel maar, Allah geeft de mens wat hij wil. geniet van je tijd zou ik zeggen sommige paren moesten meer dan 15jaar wachten voordat de eerste kind kwam, ik heb zo iets van blijf dua doen en ensallah gaat het lukken. en als het (allah yester) niet lukt ja dan moet het niet eind van de wereld zijn.